۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۱۲۳۶
مدیر منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

حفظ منابع طبیعی یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان چهارمحال و بختیاری از تهیه طرح جامع برای ۲۳۰ هزار هکتار از مراتع استان، گفت: حفظ منابع طبیعی یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.
حفظ منابع طبیعی یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ خسرو عبداللهی گفت: منابع طبیعی به خودی خود اگر حفظ شود در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی قرار دارد و حفاظت از آب و خاک یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: حفظ آب و خاک از جاری شدن سیلاب و فرسایش خاک جلوگیری می کند و حفظ آن به عنوان بستر تولید سایر عرصه های اقتصادی در جهت اهداف اقتصاد مقاوتی قرار می گیرد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره کل در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و برای گسترش منابع طبیعی و جنگل ها، برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

عبداللهی، جنگل کاری در ۲۰۰ هزار هکتار از نقاط مختلف، کاشت گیاهان داروئی در ۵۰۰ هکتار از زمین های استان به دست مردم ، تهیه طرح های مرتع داری و واگذاری آنها به دامداران که خودشان حافظ منابع طبیعی و مرتع باشند را از مهم ترین برنامه های اجرا شده و در دست اجرای این اداره کل در رسیدن به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ و اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار داشت: تاکنون برای ۲۳۰ هزار هکتار از مراتع استان طرح جامع تهیه و به دامداران واگذار شده است .

وی همچنینن به وجود دو نهالستان با ظرفیت تولید هزار و ۵۰۰ نهال در سال در استان اشاره و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال آنیم که ۵۰۰ هزار اصله نهال به توان تولیدی سالانه این نهالستان های استان اضافه شود .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به طرح انتقال آب تونل گلاب و بهشت آباد اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح های غیر قانونی منابع استان ما به شدت به خطر خواهند افتاد چرا که نوع خاک استان از جنس آهکی کارسی و بسییار نسبت به حفاری ها و اقدامات این چنینی حساس بوده است .

وی ادامه داد : با حفاری خاک و ایجاد تونل منابع آبخیز ما در معرض خطر و خشک شدن قرار می گیرند و در نهایت به ناپایداری منابع طبیعی منجر می شود .


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۸:۵۱

28 Dec 2019