۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۸۴۵۶

خريد کالاي ايراني راهي به سوي رونق اقتصاد کشور و مبارزه با معضل بيکاري است

مصرف‌کنندگان بايد نسبت به خريد کالاي ايراني براي رونق اقتصاد کشور و مبارزه با معضل بيکاري اهتمام ویژه داشته باشند.
خريد کالاي ايراني راهي به سوي رونق اقتصاد کشور و مبارزه با معضل بيکاري است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر واقعيت آن است که چه بخواهيم و چه نخواهيم گرايش به سمت مصرف کالاهاي خارجي در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه هاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي کشور قابل مشاهده است.

البته در سال‌هاي اخير با توجه به پيشرفت توليدات داخلي و تاکيد بر خريد داخلي و ايراني اوضاع بازار داخلي بهبود داشته است اما همچنان با خريد کالاي خارجي شاهد ورشکستگي توليد کنندگان و به تبع آن بيکاري بسياري از کارگران اين مرز و بوم هستيم.

مصرف کالاي داخلي راهي است به سوي استقلال و خودکفايي کشور همانطور که بزرگاني همچون امام خميني(ره) با تاکيد بر ضرورت استقلال اقتصادي نجات کشور را درعملي کردن اين مقوله­ حياتي دانسته و مي فرمايد: "شما حالا بايد از اول شروع کنيد و قصدتان بر اين باشد که خودتان مستقل در همه چيز باشيد، در فرهنگ مستقل باشد، در صنعت مستقل باشيد، در زراعت مستقل باشيد؛ وقتي بنا را بر اين گذاشتيد و با اين عزم وارد ميدان شديد مي توانيد که کشور خودتان را نجات بدهيد و کشور خودتان را مستقل کنيد و بيمه کنيد استقلال کشور خودتان را براي هميشه".

مقام معظم رهبري نيز در ديدار با نخبگان کشور بر توجه جدي به توليد و مصرف کالاي داخلي تاکيد کردند و از همه به خصوص دولت محترم خواستند تا خريد و مصرف کالاهاي خارجي را که نمونه آن در داخل توليد مي شود را متوقف کنند. "همين جا من راجع به محصولات توليدي كشور - كه يكي از دوستان اينجا اشاره كردند، من هم يادداشت كرده بودم كه بگويم - نكته‌اي را عرض كنم. خوشبختانه ما در كشور و در بخشهاي مختلف، محصولات كيفي داريم. قسمت عمده‌اي از توليدات كشور، مصرف كننده‌اش دستگاه‌هاي دولتي ما هستند. دستگاه‌هاي دولتي بايستي جزم و عزم داشته باشند بر اينكه جز توليدات داخلي - در آن مواردي كه توليد داخلي وجود دارد - هيچ چيز ديگر مصرف نكنند. يعني واقعاً در محصولاتي كه مشابه داخلي دارد، مطلقاً ممنوع بشوند كه از خارج چيزي وارد نكنند".‏‏( بيانات در ديدار جمعي از نخبگان و برگزيدگان علمي۱۳/۰۷/۹۰)

ايشان در ديدار با هزاران نفر از كارگران سراسر كشور،مصرف كالاي داخلي را يكي از ملزومات و بايسته هاي جهاد اقتصادي دانسته و همگان را به مصرف كالاهاي ايراني ساخت داخل دعوت كردند.ايشان با اشاره به عده اي كه مصرف كالاهاي خارجي را نوعي تشخص و برتري مي‌پندارند فرمودند:" دلبستگي به توليدات بيگانه و بي اعتنايي به تلاش كارگران ايراني بيماري و عادت بدي است كه پول و ثرورت كشور را به جيب كارگري خارجي سرازير مي‌كند".معظم‌له فرمودند:"در سال جهاد اقتصادي به نظر من يكي از قلم‌هاي مجاهدت اقتصادي مردم اين است كه سراغ كالاهاي داخلي و ساخت داخل بروند".رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كردند:" كالاي ساخت داخل بايد قانع‌كننده باشد. بايد دوام، استحكام و مرغوبيتش طوري باشد كه مشتري را قانع كند، اين هر دو در كنار هم يك كار لازم و واجبي است".‏‏(بيانات در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسركشور۰۷/۰۲/۹۰)‏

با حضور در تعدادي از فروشگاه‎هاي سطح شهر و گفتگو با فروشندگان و خريداران نظر مردم را در اين خصوص جويا شديم.

محمد اميري متصدي فروشگاه لباس گفت: همه اجناس ما ايراني و داخلي است و طبق اعتقادي که به حمايت از توليد ملي داريم از آوردن اجناس خارجي خودداري مي کنيم.

اميري بيان داشت: متاسفانه در بحث پوشاک بيشتر اجناس حاوي مضامين غير فرهنگي و تهاجم فرهنگي مي باشد و با آموزه هاي ديني ما همخواني ندارد.

وي افزود: خيلي از اجناس خارجي تنها با تبليغات جاي خود را باز مي کنند در حالي که اصلاً کيفيت اجناس ايراني را ندارد.

اميري خريد و فروش اجناس ايراني را راهي به سوي شکوفايي اقتصاد دانست و تاکيد کرد: کالاي ايراني با کيفيت و برتري خود مي تواند به جايگاه اصلي خود برسد.


انصاري فروشنده لوازم خانگي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر گفت: گرايش به استفاده از لوازم خانگي خارجي امري بسيار مشهود است که بايد براي رقابت با بازار اين کالاها توليدکنندگان داخلي، کيفيت، تنوع و تبليغات را مورد توجه قرار دهند.

وي تاکيد کرد: مصرف‌کنندگان بايد نسبت به خريد کالاي ايراني براي رونق اقتصاد کشور و مبارزه با معضل بيکاري اهتمام داشته باشند.

وي عدم اعتماد مردم به کالاي داخل را منجر به گرايش مردم به سمت خريد لوازم خانگي خارجي مي‌داند.

خانم صابري فروشنده پوشاک در خصوص ميزان فروش کالاي داخلي و خارجي اظهار داشت: مردم بيشتر کالاهاي خارجي مي خرند و ادعا دارند که جنس خارجي بهتر و مرغوبتر است.

وي افزود: اين در حالي است که الان کالاهاي داخلي در مقايسه با قبل از کيفيت بالاتري برخوردارند اما با توجه به ذهنيتي که همچنان باقي مانده است استقبال از کالاي خارجي بيشتر است.


امير ميرزايي يکي از فروشندگان کفش در شهرکرد تصریح کرد: کفش ايران به لحاظ کيفيت يکي از برجسته‌ترين کفش‌ها در دنياست.

ميرزايي تصريح کرد: توليدات بي کيفيت چين در اثر بي توجهي مسئولان، صنعت کيف و کفش را به خطر مي اندازد و از لحاظ بهداشتي نيز باعث ناراحتي برخي مصرف کنندگان است.

وي گفت: خوشبختانه براي بسياري از مشتريان ما خارجي بودن کفش ها مهم نيست چون توليدات کشورمان در کفش جايگاه خود را پيدا کرده است.

ميرزايي خريد کالاي ايراني را امري ضروري در پيشرفت اقتصاد کشور و اشتغال جوانان دانست.



مسلماً حمايت از توليد ملي، عزمي راسخ در حل مسائل و مشکلات اقتصادي کشور را مي‌طلبد که در قالب جهاد اقتصادي قابل انجام است و‌اين عزم ملي نيز همت مردم و مسئولان را مي طلبد و در نتيجه در صورتي که حمايت‌ها به صورت مناسب به عمل آيد، منجر به اصلاح الگوي مصرف مصرف‌کنندگان ‌ايراني شده و کالاهاي داخلي وزن بيشتري را در سبد مصرفي خانوار ‌ايجاد خواهند كرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۰:۰۷

29 Dec 2019