۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۲۹۵۲۶
امام جمعه موقت کوهرنگ:

اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد پايدار، ريشه‌اي و غيرقابل لرزش است

امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد پايدار، ريشه‌اي و غيرقابل لرزش مي‌باشد که مبتني‌بر داشته‌هاي داخلي است.
اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد پايدار، ريشه‌اي و غيرقابل لرزش است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، حجت الاسلام مهرعلي طاهري، امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه گفت: نقش آموزش هاي فني و حرفه اي در تحقق اقتصاد مقاومتي کليدي و محوري است.
 
طاهري تاکید کرد: اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد پايدار، ريشه اي و غير قابل لرزش مي باشد که مبتني برداشته هاي داخلي است.
 
وي افزود: در ايران اسلامي ذخاير و منابع نفتي بسياري وجود دارد که بخش عمده اي از آن استعداد نهفته جوانان است که با فراگيري آموزش هاي مهارتي شکوفا، وارد بازار کار و تبديل به يک کارآفرين شده و با طراحي و توليد کشور را از ورود کالاهاي خارجي بي نياز مي کنند.
 
وي تصريح کرد: هرچه آموزش در سطح کشور بويژه آموزش هاي فني و حرفه اي با کيفيت بالاتري ارائه شود توليد داخلي و اشتغال پايدار جوانان رونق پيدا کرده در نهايت منتهي به تحقق اقتصاد مقاومتي مي شود.
 
خطيب موقت کوهرنگ با اشاره به اهميت اقصاد مقاومتي، گفت: اقتصاد مقاومتي در بخش آموزش يکي از محوري ترين برنامه هاي سال آينده کشور مي باشد و مسئولين بايد فرامين مقام معظم رهبري (مدظله العالي) را در تحقق اين امر مورد توجه قرار دهند.
 
وي بيان کرد: سياست هاي کلان نظام در حوزه اقتصاد مقاومتي با اراده، انگيزه و يک نگاه ملي مورد حمايت قرار گرفته تا بخشي از آن که مرتبط به آموزش هاي فني و حرفه اي است تقويت پيدا کرده و اين آموزش ها به دورترين نقاط کشور برسد.
 
وي سپس به مشکل کم آبي روستاهاي کوهرنگ اشاره کرد و افزود: مهمترين اولويت دولت خدمت رساني مطلوب به مردم، بويژه روستائيان، بکارگيري همه توان در جهت رفاه حال مردم و شکوفايي توليد است.
 
طاهري با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شبکه آب شرب روستايي کوهرنگ، بيان داشت: باتوجه به رشد منطقه، نيازمند سرمايه گذاري بيشتر در تعويض شبکه آب رساني، ايجاد شبکه هاي جديد و همچنين ترميم بافت هاي فرسوده هستيم.
 
وي گفت: آب آشاميدني از نيازهاي اساسي انسان است، امروزه وجود منابع آب بيشتر در کشورها، امتيازي بزرگ براي توسعه و پيشرفت آن کشور محسوب مي شود؛ حتي در عرصه سياسي و اجتماعي و تنازعات بين المللي، آب نقش بسيار با اهميتي را داراست.
 
وي بيان داشت: در صورتي که اقتصاد مقاومتي در کشور شکل بگيرد و مديران و دولتمردان به معناي عام کلمه دست به دست هم دهند تا آن را اجرايي کنند در آينده بسيار نزديک شاهد رشد و شکوفايي اقتصاد کشورمان خواهيم بود.
 
طاهري افزود: توجه جدي و حمايت دائمي از بخش کشاورزي يکي از مهمترين راهکارهاي اقتصاد مقاومتي است زيرا امروزه از توليدات داخلي و کشاورزان حمايت چنداني به عمل نمي آيد.

طاهري گفت: مديريت بر واردات يکي ديگر از راهکارهاي اقتصاد مقاومتي است زيرا در کشور ما تا حدود زيادي به دليل فرهنگ غلطي که در حوزه مصرف وجود دارد، واردات کالاهاي لوکس افزايش یافته است و اين موضوع بر فرهنگ، اقتصاد، تکنولوژي و… تاثير مي گذارد.
 
خطيب موقت نماز جمعه کوهرنگ گفت: يکي از روش‌هاي معقول اقتصادي فراهم‌سازي بسترها براي تحقق نظام مالياتي در کشور است که دولت با طيب خاطر مي‌تواند روي درآمدهاي آن حساب باز کند، بنابراين يکي از راهکارهاي اقتصاد مقاومتي اصلاح ساختار مالياتي است و دولت بايد در اين زمينه نيز سرمايه گذاري و برنامه ريزي کند.
 
طاهري بيان داشت: ترويج روحيه ساده‌زيستي و پرهيز از مصرف زدگي کاذب و اشرافي‌گري توسط رسانه‌ها و مسوولين اولين قدم در تبلور مقاومت در اقتصاد است و اکتفا به توليدات داخلي و خودداري از خريد اقلام وارداتي غيرضروري.

وي در پايان بيان داشت: يکي از راهکارهاي اقتصاد مقاومتي بهبود فضاي کسب و کار است چون بيکاري آسيب بدي بر جامعه وارد مي کند و ريشه اقتصاد را نابود مي کند پس بايد يک برنامه ريزي بلند مدت در اين زمينه انجام شود تا اين مهم نيز تحقق يابد.
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۱:۳۹

29 Dec 2019