۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۴۱۰۶
رئيس اداره محيط زيست بروجن خبر داد

1400 متر دام انتظاري در تالاب چغاخور کشف و ضبط شد

رئيس اداره محيط‌ زيست شهرستان بروجن از کشف يک هزار و 400 متر دام انتظاري ماهيگيري در تالاب چغاخور خبر داد.
1400 متر دام انتظاري در تالاب چغاخور کشف و ضبط شد
به گزار جهانبین نیوز، مرتضي منصوري در گفتگو با کلار، اظهار داشت: از ابتداي فروردين‌ماه امسال يک هزار و ۴۰۰ متر تور غيرمجاز صيد ماهي در تالاب چغاخور با همکاري افراد محلي کشف و ضبط شد.

منصوري با اشاره به فصل تخم ريزي ماهيان در اين ايام، خاطرنشان کرد: گشت شبانه و تلاش محيط بانان منجربه کشف و ضبط اين دام‌ها از تالاب چغاخور شد.

رئيس اداره محيط زيست بروجن ماهي کپور را گونه جانوري آبزي غالب در تالاب چغاخور دانست و افزود: گشت‌هاي کنترل محيط‌باني به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد و بررسي وضعيت تالاب هاي شهرستان هستند.

منصوري از آب‌گيري کامل تالاب گندمان پس از ۱۵ سال در استان خبر داد و گفت: جلوگيري از برداشت غيرمجاز آب، تخريب بندهاي خاکي و بارش‌هاي مناسب زمستانه در استان از عوامل آب‌گيري کامل اين تالاب است.

وي بيان کرد: در حال حاضر ۴۵ هزار پرنده مهاجر از مناطق سيبري و کشورهاي شمالي در راه بازگشت مهاجرت زمستانه خود از کشورهاي جنوبي و حاشيه خليج فارس در اين دو تالاب لانه گزيني و جفت گيري مي‌کنند.

منصوري گفت: با توجه به اين که امسال هوا سردتر بود هنوز لانه گزيني پرندگان تمام نشده و احتمالا تا دو هفته ديگر لانه گزيني ادامه داشته باشد.

وي بيان کرد: اين پرندگان شامل ۳۰ گونه جانوري مختلف مانند حواصيل، انواع مختلف اردک‌ها، مرغابي‌ها، لک‌لک‌ها، کشيم‌ها و غيره هستند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۲:۴۲

27 Dec 2019