۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۳۷۹۸۷
از ابتدای سال جاری تاکنون:

ضبط و معدوم سازی بیش از ۳۷ تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی درچهارمحال وبختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری از ضبط و معدوم سازی ۳۷ تن و ۸۵۴ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف انسانی که توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی ضبط و معدوم سازی شد خبر داد.
ضبط و معدوم سازی بیش از ۳۷ تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی درچهارمحال وبختیاری
دکتر عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری در گفت وگوبا جهانبین نیوز، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱ هزار و ۱۹ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی توسط بازرسان نظارت بر بهداشت این فراورده ها صورت گرفته که مقدار ۳۷ تن و ۸۵۴ کیلو گرم از این فراورده ها را به دلیل غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم سازی شدند.

وی گفت: تعداد یک هزار و ۶۳۶ مورد از آن ها نیز غیر بهداشتی تشخیص داده شده که ۱۳۹ مورد آن نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نجاتی با بیان اینکه تعداد نمونه های مشکوکی که توسط بازرسان دامپزشکی مشکوک به آلودگی بودند را یک هزار و ۹۷۰ مورد عنوان کرد و افزود: در عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های طیور استان تعداد ۴ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۱۲ مورد کشتار انجام شده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۴۱۹ قطعه مرغ ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

این مقام مسئول همچنین عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های دام استان را ۱۵۱ هزار و ۱۱ راس برشمرد و گفت: این تعداد شامل گوسفند و بز، بره و بزغاله، گاو و گوساله، شتر و شتر مرغ بوده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۸ کیلوگرم آن به دلیل مسایل و مشکلات بهداشتی ضبط شدند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۶:۵۶

4 Jan 2020