۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۰۵۹۷
مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري تاکید کرد

لزوم آشنایی هنرمندان با فرهنگ دفاع مقدس به عنوان يک الگو

مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري گفت: ذانتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل‌هاي آينده با وجود گذشت افزون‌بر دو دهه از پايان اين حماسه ماندگار، ضرورتي است که بايد هنرمندان نسبت به انجام آن اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.
لزوم آشنایی هنرمندان با فرهنگ دفاع مقدس به عنوان يک الگو
به گزارش جهانبین نیوز ، احمدرضا بسيج، مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري در گفتگو با اساتيد برتر با اشاره به جاي خالي حماسه آفريني ها و رشادت هاي رزمندگان در حوزه ادبيات و شعر گفت: در همه کشورها و نظام ها بعد از دوران جنگ و فروريختن نارحتي ها، افرادي که داراي تخصص هاي مختلف هستند براي انعکاس پيروزي هاي خود دست به کار مي شوند.

وي افزود: ديديم که چگونه نويسندگان و ادبا و شاعران کشورهايي مثل آلمان و روسيه و ژاپن بعد از بمباران ها در قالب فيلم و داستان و ديگر حوزه ها از ارزش هاي ملي خود در اين قالب ها دفاع کردند تا به نسل هاي بعدي گسترش دهند.

استاد دانشگاه گفت: اينها صفات خوبي است که بايد الگو بگيريم، در تاريخ اسلام هم مورخين به دقت حوادث را نوشتند و بيش از ۴۰ هزار کتاب تاريخي داريم و در مورد دفاع مقدس هم انتظار مي رفت که بعد از هشت سال دفاع مقدس که در تاريخ بشري بي نظير بود اين دلاوري ها در قالب ادبيات و ديگر حوزه هاي هنري بيش از اينها انعکاس يابد.

مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري اظهار داشت: روشنفکران ، ادبا ، شاعران و فيلم سازان بايد ارزش ها را پاس بدارند و براي جوانان تبيين کنند.

استاد دانشگاه تصريح کرد: هنرمندان نسبت به آيندگان وظيفه دارند اما در صحنه ميداني اين اتفاق نيفتاده و آنچه وجود دارد نسبت به کار شگرف رزمندگان ما ناچيز است، هم ارزش ها بايد تبليغ شود و هم ادبيات و فرهنگ دفاع مقدس به آيندگان منتقل شود تا بر اساس گذشته آينده را بسازيم.

مسئول بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري افزود: مهمترين فرهنگي که بايد به آن اهميت داده شود فرهنگ شهادت و اخلاص است و جاي تعجب دارد که مسئولان ما خيلي کمکي در اين زمينه نمي کنند و نهادهايي مثل ارشاد و سازمان تبليغات و حوزه هنري بايد بيشتر از اينها کار کنند و کارهاي صورت گرفته تا به امروز نسبت به ارزش هاي خلق شده خيلي اندک است و مسئولان در پيشگاه تاريخ مسئولند.


انتهاي خبر./
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۴:۵۸

29 Dec 2019