۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۳۱۰۷
گردشگري/

قايقراني در آب هاي خروشان رودخانه ارمند شهرستان لردگان+ تصاوير

رفتينگ (Rafting) قايق‌سواري و گشت ‌و گذار در مسير يک رودخانه خروشان است که به دليل شدت امواج و کف روي آب به آن قايقراني روي آب هاي سفيد نيز مي گويند.
قايقراني در آب هاي خروشان رودخانه ارمند شهرستان لردگان+ تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سلام لردگان؛ ورزش رفتينگ فعاليتي مهيج، ماجراجويانه، تفريحي و ورزشي است که در طبيعت انجام مي شود و فعاليتي اکوتوريستي بوده که توريسم ماجراجويانه و ورزشي را در دل خود دارد و از تمام اصول اکوتوريسم تبعيت مي کند.
 
رودخانه اَرمند يا کارون عليا يکي از رودخانه‌هاي مهم استان چهارمحال و بختياري است که از مناطق کوهستاني مرتفع شرق و دشت‌هاي مرکزي استان سرچشمه گرفته و پس از عبور از منطقه ارمند، آب رودخانه سرخون را دريافت و با پيوستن به رودخانه بازفت، به سد کارون 4 مي‌ريزد.

حوضه آبريز رودخانه ارمند بيش از 50 درصد استان چهارمحال و بختياري را شامل شده و با متوسط آبدهي سالانه حدود 100 مترمکعب، به عنوان اصلي‌ترين پتانسيل آب استان مطرح است.

مسعود محمودي، مربي و مدير باشگاه قايقراني رفتينگ ساحل از شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: اين باشگاه از تيرماه 94 فعاليت خود را با مجوز رسمي از اداره ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختياري در آب هاي خروشان رودخانه ارمند شهرستان لردگان آغاز کرد.

وي افزود: در ايران رودخانه هاي زيادي وجود دارند که داراي قابليت هايي براي قايقراني توريستي، ماجراجويانه و ورزشي هستند و رودخانه ارمند هم يکي از اين آب هاي خروشان است که قابليت برنامه ريزي توريسم (رفتينگ) را دارد.

محمودي گفت: طول مسير قايقراني در آب هاي خروشان ارمند تقريبا ۱۸ کيلومتر از پل معدن تا پل ارمند به همراه شنا و پرش از ارتفاع با تجهيزات قايق مخصوص رودخانه، کلاه ايمني، پارو، جليقه نجات و خدماتي همچون بيمه، نهار، صبحانه، اقامت در خانه ي روستايي و اولين وتنها باشگاه قايقراني رفتينگ شهرستان لردگان به شمار مي آيد.

گفتني است، رودخانه ارمند واقع در شهرستان لردگان، استان چهارمحال و بختياري با درجه دماي بين 4 الي 5.2 درجه مناسب براي قايقراني رفتينگ  از مبتدي تا حرفه‌اي است.






 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
 
مرجع : سایت خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۵:۵۹

27 Dec 2019