۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۵۶۴۷
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

نمايشگاه آثار و توليدات سنگي در موزه باستان شناسي شهركرد افتتاح شد

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هنر سنگ تراشي سابقه‌اي ديرينه در این استان دارد و در شهر هفشجان بعنوان خواستگاه اين رشته صنايع دستي، هنرمندان و صنعتگران زيادي مشغول فعاليت مي‌باشند.
نمايشگاه آثار و توليدات سنگي در موزه باستان شناسي شهركرد افتتاح شد
به گزارش جهانبین نیوز مهرداد رئيسي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از افتتاح نمايشگاهي از آثار و توليدات سنگي در موزه باستان شناسي شهركرد با حضور مسولين استاني خبر داد و اظهار داشت: هنر سنگ تراشي سابقه‌اي ديرينه در این استان دارد و در شهر هفشجان بعنوان خواستگاه اين رشته صنايع دستي، هنرمندان و صنعتگران زيادي مشغول فعاليت مي‌باشند.

وی با بيان اينكه در اين نمايشگاه تعداد ۶۰ اثر از توليدات سنگي هنرمند جوان اين رشته آقاي ياسر يزدي كه در سال جاري نيز توانسته نشان ملي مرغوبيت صنايع دستي را كسب نمايد در معرض ديد و نمايش گذاشته شده است بیان داشت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه تشويق اين هنرمند جوان و معرفي، توسعه، ترويج و گسترش اين رشته است.

رئيسي با اشاره به اينكه اين هنر داراي كاربردهاي فراوان بوده كه ناشناخته مانده و برگزاري اين نوع نمايشگاه‌هاي تخصصي باعث شناخت و آگاهي مردم و مسئولين از اين صنايع دستي گشته و موجبات رشد و توسعه آن را فراهم مي‌سازد افزود: نمايشگاه آثار سنگي از تاريخ ۲۷ آبان ماه سال جاري به مدت يك هفته در نگارخانه جهان بين باستان شناسي شهركرد براي بازديد عموم داير است.

وي همچنين به ساخت موزه سنگ در شهر هفشجان در همين راستا اشاره نمود و افزود: كارگاه‌هاي آموزشي، توليدي، كارگاهي و... در طراحي و ساخت آن پيش‌بيني شده كه با تكميل شدن آن اين رشته رونق خاصي پيدا خواهد كرد.














انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۷:۴۵

27 Dec 2019