۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۰۷۶۷
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

افزایش قیمت‌ها و عدم نظارت داستان این روزهای بازار/ انتظار مردم برخورد با گران‌فروشان است

انتظار مي‌رود مسئولان قبل از هر چیزی به فکر قشر ضعيف جامعه باشند که حتی براي تهيه نان نيز با مشکل روبه‌رو هستند، نظارت و برخورد با گران‌فروشی و افزایش قیمت‌ها خواسته‌ای است که بارها و بارها مردم آن را مطرح کردند اما متاسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
افزایش قیمت‌ها و عدم نظارت داستان این روزهای بازار/ انتظار مردم برخورد با گران‌فروشان است
به گزارش جهانبین نیوز، این روزها هر کسی وارد بازار شود در همان پنج دقیقه اول متوجه دو یا سه برابر شدن قیمت‌ها می‌شود و این موضوع در مورد همه اجناس صدق می‌کند.

نگاه نگران افراد کم‌درآمد که بر روی قیمت‌ها خشک شده و دستان خالي‌شان، صحنه‌ای است در هر مغازه و فروشگاهی می‌توان نظاره‌گر آن بود.

زمزمه این جملات تکراری که "چرا افزایش قیمت‌ها تا این حد نامتناسب با میزان درآمدهاست" و "چرا اینقدر قیمت‌ها افزایش داشته" در هر مغازه‌ای به گوش می‌رسد و فروشندگان هم که آنقدر دلیل می‌آورد که خریدار بینوا خریدش را حساب کرده مغازه را ترک می‌کند.

اما کارگان فصلي، اقشار کم‌درآمد، خانواده‌هاي مستضعف و... چگونه با اين گراني‌ها کنار بيايند، چرا قبل از اينکه قيمت‌ها افزایش یابد شوند، مبلغ يارانه‌ها بيشتر نمی‌شود و چرا فکری به حال طبقه ضعیف نشده است؟ یعنی دولت‌مردان تا این حد از مردم دور مانده‌اند که نمی‌دانند عده‌اي از مردم با همين يارانه‌ها امرار معاش مي‌کنند؟

يکي از شهروندان فارساني در مورد گران شدن اجناس می‌گوید: افزایش قیمت‌ها برای آن‌هایی که درآمد میلیاردی دارند اهمیتی ندارد، دولت هم به جای نظارت بر این موضوع و کنترل قیمت‌ها کار را رها کرده و فقط در رادیو و تلویزیون می‌شنویم که افزایش بیش از حد مجاز قیمت‌ها، قانونی نیست، اگر قانونی نیست چرا برخوردی صورت نمی‌گیرد و چرا با متخلفان مقابله نمی‌شود؟

این شهروند فارسانی به سودجویی برخی از کاسبان اشاره می‌کند و می‌گوید: مردم از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارند درخصوص کالاهای اساسی مردم با اعمال قوانین بازدارنده، برخورد کنند، در بازار که وارد می‌شویم از یک کالا در مغازه‌های مختلف بیش از ده قیمت می‌توان یافت و این یعنی بی‌قانونی.

به گزارش جهانبین نیوز؛ دولت بر اين باور است که تورم را تا حدودي کنترل کرده است اما موج جديد گراني‌ها و خصوصا افزایش قیمت کالا‌های اساسی در بازار که مشخص نيست با هماهنگي دولت‌مردان صورت می‌گیرد يا خودسرانه اعمال‌شده، کمر مردم را خم کرده است و مردم ترجیح می‌دهند خرید مواد غذایی را در اولویت قرار داده از خرید سایر لوازم و کالاها خودداری کنند.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۷:۳۲

29 Dec 2019