۰
plusresetminus
اثرات فاجعه بار این تونل ها تا بدانجاست که باعث کوچ اجباری مردم از منطقه می گردد و حتی بارش های بی نظیر برف و باران در سال های دور، این آثار مخرب را جبران نمی کنند .
تونل بهشت آباد نوای نابودی را در گوش چهارمحال و بختیاری زمزمه می کند/ چشمه سارهایی که رنگ خشکی به خود می گیرند
به گزارش جهانبین، پس از احداث تونل های مختلف جهت انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان که نتایج مخرب آن سال ها بعد هویدا گشت،مسئولان اصفهان با ارائه ی طرحی نابود کننده سعی در انتقال آب استان چهارمحال و بختیاری از طریق تونل ۶4 کیلومتری به مناطق خودشان را دارند .

تونل بهشت آباد با طول ۶4 کیلومتر و قطر ۷ متر در عمق ۳۰۰ تا ۱۳۰۰متری زیر زمین حفر می شود و در مسیر خود با عبور از ابر گسل زاگرس و چندین گسل فرعی موجب تخلیه آب موجود در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری می شود و فاجعه ای زیست محیطی را برای استان چهارمحال و بختیاری به ارمغان می آورد .

رشته کوه های زاگرس در محدوده ی خود ۴۰گسل و ۴ ابر گسل را فرا گرفته اند که بزرگترین بر گسل کور که از شمل غرب تا جنوب کشور امتداد دارد یکی از این ابر گسل هاست که از دشت شلمزار عبور می کند . ابر گسل زاگرس با عمق ۱۲۰۰۰متری چون کانالی است که آب در آن جریان دارد و در صورت تقاطع تونل بهشت آباد با این گسل آب موجود در گسل توسط تونل تخلیه می گردد.

تونل بهشت آباد توسط شرکت زایند آب طراحی شده است بررسی های شرکت طراح هم موید آن است که اجرای این تونل اثرات بسیار وحشتناکی در منطقه چهارمحال و بختیاری ایجاد می نماید اما با وجود این گزارش ها و اعتراضات بسیار مردم،گروه های حافظ محیط زیست و ....شرکت آب منطقه ای اصفهان با شدت بیشتر کار حفاری تونل بهشت آباد را از سمت اصفهان آغاز نموده است .

اجرای تونل بهشت آباد از باغبهادران اصفهان آغاز شده است و با رسیدن به استان چهارمحال و بختیاری ابتدا شهر های فرخشهر و شهرکرد و سپس شهرستان کیار را به کام مرگ و نابودی می کشاند .

کارشناسان و صاحب نظران اجرای تونل بهشت آباد را خیانتی ماندگار می دانند که باعث نابودی شهر ها و روستا های آباد استان چهارمحال و بختیاری می گردد. اثرات فاجعه بار این تونل تا بدانجاست که باعث کوچ اجباری مردم از منطقه می گردد و حتی بارش های بی نظیر برف و باران در سال های دور این آثار مخرب را جبران نمی کنند .

همین اثرات مخرب را تونل دیگری به نام گلاب در شهرستان های سامان و بن بر جای می گذاردو با اجرای تونل گلاب ۲۰۰هزار نفر از ساکنان روستاها و شهرهای حاشیه زاینده رود آوراه می شوند و زندگی شان نابود می شود .

چشمه های شلمزار,گهرو,دستنا,سلم,تشنیز,خراجی ,سرتشنیز, موسی آباد, دزک, سد خاکی سورک,چشمه زنه هفشجان, چشمه وقت و ساعت شمس آباد, تالاب های سولگان و چغاخور و منابع زیر زمینی آب شهرها و روستا های مختلف استان چهارمحاتل و بختیاری با حفر تونل بهشت آباد به یاد ها و خاطره ها پیوند می خورند و تنها در آلبوم ها و عکس های قدیمی باید نشانی از آنها گرفت .
مهدی بهزادی
مرجع : کیار بیدار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۶:۱۵

29 Dec 2019