۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۳۲۷۱۰
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

بی تدبیری مسئولان، سد راه پیشرفت ورزشی جوانان/ آقای استاندار! اعتیاد، ارمغان بی برنامگی در ورزش استان است

رئیس هئیت فوتبال در چهارمحال و بختیاری گفت: ورزش در چهارمحال و بختیاری وضعیت مناسبی ندارد و آمارهای بالایی که هر روز از اعتیاد جوانان در این استان به گوش می رسد به دلیل بها ندادن به ورزش است، درحالی که استاندار بومی استان بوده و باید مشکلات را بهتر درک کرده باشد.
بی تدبیری مسئولان، سد راه پیشرفت ورزشی جوانان/ آقای استاندار! اعتیاد، ارمغان بی برنامگی در ورزش استان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ در آستانه موفقیت بزرگ تیم کیان بختیاری یا همان زاگرس شهرکرد نشستی داشتیم با طهمورث حیدری رئیس هئیت فوتبال و علی سامره سرمربی تیم زاگرس شهرکرد برگزار و به بررسی احوال این روزهای تیم زاگرس و همچنین اوضاع روز استان به بحث و گفتگو نشستیم.

از مسئولین گله مندیم، درباره ورزش این استان کوتاهی کردند

طهمورث حیدری رئیس هئیت فوتبال در آغاز این نشست با اشاره به جایگاه فوتبال استانمان در سطح کشور گفت: فوتبال استان نسبت به استان های همجوار از سطح پایین تری برخوردار است و این هم تنها به این دلیل است که مسئولین استان تفکر ورزشی مناسبی ندارند، که باعث حسرت دلسوزان می شود ما از مسئولین گله مندیم، آنان درباره ورزش این استان کوتاهی کردند، چراکه تیم های بزرگ با حمایت مسئولین استانی و دولت به این جا رسیدند.

حیدری ادامه داد: استعدادهای استان ما شاخص اند، در بحث داوری که یک حرفه فردی است ما داورهای بزرگی چون یدالله جهانبازی در سطح بین المللی و همچنین موعود بنیادی فر که در سطح الیت آسیا سوت می زند را داریم در ورزش های گروهی و تیمی هم استعداد در استان وجود دارد اما مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است.


استاندار به خودش بیاید/آمار اعتیاد در استان بیداد می کند

حیدری ادامه داد: استاندار استان از فرزندان همین استان است واقعا ایشان باید به خودش بیاید آمار اعتیاد در استان بسیار بالاست، چرا اعتبارات لازم برای ورزش اختصاص داده نمی شود تا از اعتیاد پیشگیری شود هزینه های هنگفتی که برای درمان اعتیاد و آسیب های اجتماعی صرف می شود اگر در ورزش هزینه شود مانع از بروز این مسائل می شود.

رئیس هئیت فوتبال استان تاکید کرد: اعتباراتی که برای ورزش اختصاص داده می شود بجای پرداخت به هیئت های فعال مانند هیئت فوتبال به برخی هیئت ها با عملکرد ضعیف داده می شود متاسفانه این یعنی مسئولین همتی برای اعتلای ورزش استان ندارند.

حیدری درباره تیم زاگرس شهرکرد هم گفت: علی سامره بازیکن خوش اخلاق و حرفه ای تیم استقلال و تیم ملی برای سرمربیگری این تیم قبول زحمت کرد بچه ها از علی سامره اعتمادبنفس و حرفه ای گری می آموزند و این حضور برای استان ما یک ظرفیت است اما با تمام این خدمات علی سامره، تاکنون هیچ کدام از مسئولین از اینشان تقدیر بعمل نیاوردند.

حیدری اضافه کرد: استان ما نسبت به سایر استان ها از لحاظ اقتصادی و صنعتی ضعیف تر است این عامل در کنار بی توجهی مسئولین باعث ضعف فوتبال استان شده است اما دست استان ما هم در فوتبال خالی نیست نسبت به گذشته شرایط بهتری داریم اکنون تیم زاگرس شهرکرد در رده اول جدول قرار دارد همچنین در لیگ دسته دو فوتسال بانوان و همچنین فوتبال ساحلی حرف برای گفتن داریم.

مسئولین ورزش استان موضوع ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را پیگیری نکردند

طهمورث حیدری در ادامه با گلایه از مسئولین گفت: از مسئولین گله مندیم چون به زیرساخت های ورزشی این استان کاملا بی توجه هستند و در دولت قبلی مصوب شد در مناطق غیربرخوردار ورزشگاه ۱۵ هزار نفری احداث شود که این جزء مصوبات استانی بود و برخی استان ها مانند کهکیلویه و بویر احمد اعتبارات را گرفته و طرح را به سرانجام رساندند ولی در استان ما اصلا مقدمات کار هم فراهم نشد و مسئولین ورزش استان این موضوع را پیگیری نکردند ورزشگاه انقلاب هم که اکنون تیم در حال تمرین و مسابقه است بدترین چمن را دارد مسئولین حتی همتی برای اصلاح چمن هم ندارند اگر ورزشگاه آموزش و پرورش نبود آبروی استان میرفت لازم است هم اینجا از دکتر خدادادی مسئول امور ورزش آموزش و پرورش بخاطر همکاری تشکر کنم.

وی ادامه داد: زیرساخت های ورزشی استان نسبت به جمعیت کم است بهانه کمبود اعتبار تا جایی قابل قبول است اما چرا فقط باید این کمبود اعتبار برای ما باید و سایرین چنین مشکلاتی ندارند چون مسئولین استان ما در جریان امور نیستند و توجهی ندارند علاوه بر این اعتبارات در کشور ما عادلانه توزیع نمی شود میلیاردها تومان هزینه برخی استانها می شود اما به دلیل ضعف برخی مسئولین استان ما بی بهره است.

رئیس هیئت فوتبال اضافه کرد: اسپانسرها در همه جا از معافیت های مالی برخوردارند در استان ما با وجود صنایع بزرگی همچون کارخانه سیمان، کارخانه فولاد، اشی مشی ومانند آنها حاضر به سرمایه گذاری در ورزش استان نیستند و استاندار هم از این ظرفیت استفاده نمی کند.

وی در پایان گفت: اکنون فوتبال استان نیاز به همدلی و همکاری مسئولین دارد آقای کفاشیان به بنده قول داد اگر زیرساخت ها فراهم شود به دلیل آب و هوای مناسب استان همه اردوهای تیم ملی در استان برگزار می شود اما مسئولین اصلا برای این موضوع تلاش نکردند و حتی برخی باند بازی ها هم چوب لای چرخ فوتبال استان میگذارد که این به ورزش استان ضربه می زند.

متاسفانه به رشد بازیکن در استان توجه نشده است/این شهر انگیزه بزرگ شدن را دارد

علی سامره سرمربی تیم زاگرس شهرکرد با اشاره به وضعیت کنونی تیم گفت: در ورزش های گروهی حتی اگر سخت افزار و منابع مالی هم تامین باشد اما همدلی و تلاش برای موفقیت نباشد تیم پیروز نخواهد شد و مهره اصلی خواستن و همدلی است، در استان استعدادهای فراوانی وجود دارد من در بدو ورود به تیم این استعدادها را شناختم و به تیم نظم تمرینی و تاکتیکی دادم اوایل اعتمادی وجود نداشت اما بعد از چند هفته روند موفقیت آغاز و الان در صدر جدول قرار داریم بنده از تیم های مختلفی در لیگ کشور و در لیگ دو پیشنهاد داشتم اما هیچ کدام انگیزه موفقیت نداشتند اما تیم زاگرس دارد.

وی افزود: متاسفانه به رشد بازیکن در استان توجه نشده است و باید این ظرفیت جدی گرفته بشود چراکه بعد از چند سال بازیکنان کنونی پا به سن گذاشته و با کمبود بازیکن مواجه می شویم در بدو ورود با مشورتها و همفکری ها برای شناسائی و جذب بازیکنان بین ۱۶ تا ۱۹ سال برنامه ریزی کردیم تا آینده از این بازیکنان به جمع تیم اضافه شود.


سامره ادامه داد: این شهر انگیزه بزرگ شدن را دارد تیم های بزرگ یکدفعه بدست نیامدند مردم و مسئولین حمایت کردند تا تیم به نتیجه رسید ما باید برای جوان این استان انگیزه ایجاد کنیم و این یک برنامه ریزی بلند مدت ۵ تا ۱۰ ساله می خواهد به مسئولین می گویم این پست ها و صندلی ها وفا نمی کنند فکری به حال ورزش این استان بکنید استاندار که فرزند همین استان است ورزش این استان را جدی بگیرد.

متاسفانه از ظرفیت های استانی استفاده نمی شود

سرمربی زاگرس شهرکرد ادامه داد: از مسئولین می خواهم اگر همتی برای احداث یک ورزشگاه ندارند حداقل چمن ورزشگاه انقلاب را ترمیم و اصلاح کنند، من به برخی مسئولین بیش از ۲۰ چاله در ۱۸ قدم چمن نشان دادم این نیاز به توجه و سرمایه گذاری دارد هم استانی ها باید دلشان برای این استان بسوزد.

سامره در پایان گفت: این استان چیزی متمایز نسبت به سایر استان ها دارد و آن آب و هوای بسیار فوق العاده و ژن قدرت بدنی بالای جوانانش است که متاسفانه از این ظرفیت هیچ گاه استفاده نشده است تنها راه چاره اعتیاد و بیکاری پرداختن به ورزش جوانان این استان است.

انتهای پیام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۱:۳۵

29 Dec 2019