۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۹۴۷۰
خشکسالی دامن مردم لردگان را گرفت

سايه سنگين بحران آب بر روستاهاي لردگان/ سردشت، شهری که با تانکر آبرسانی می‌شود

سالهاست که شهرستان لردگان با پديده‌اي به نام خشکسالي دست و پنجه نرم مي‌کند و اين امر نه تنها خسارات زيادي به بخش‌هاي مختلف اين شهرستان وارد کرده، بلکه مناطق روستايي را با مشکلات عديده‌اي در زمينه تامين آب شرب سالم و بهداشتي مواجه کرده است.
سايه سنگين بحران آب بر روستاهاي لردگان/ سردشت، شهری که با تانکر آبرسانی می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ سال‌هاست که شهرستان لردگان با پديده‌اي به نام خشکسالي دست و پنجه نرم مي‌کند و اين امر نه تنها خسارات زيادي به بخش‌هاي مختلف اين شهرستان وارد کرده، بلکه مناطق روستايي را با مشکلات عديده‌اي در زمينه تامين آب شرب سالم و بهداشتي مواجه کرده است.
 
بيشترين کمبود آب در مناطق عشايرنشين ييلاقي گلوار، سردشت، ريگ، چارطاق از بخش هاي مرکزي، منج و خانميرزا شهرستان لردگان است که روزانه 30 هزار ليتر به صورت سيار به اين مناطق آبرساني مي شود که با گرم تر شدن هوا نياز به آب شرب تا 2 برابر اين ميزان نيز افزايش خواهد يافت.

يکي از اهالي منطقه سردشت لردگان دراین‌باره مي‌گويد: ضرورت حفر چاه آب در منطقه عشايرنشين سطح شهرستان در اين فصل گرما را همه متوجه هستند چون اين امر باعث مي‌شود بخشي از کمبود آب اين روستا هم برطرف شود.

یکی دیگر از اهالی سردشت گفت: در حال حاضر آب شرب به وسيله تانکر حمل مي شود و این امر مردم را به حاشيه‌نشيني وا داشته است، اين مشکل به قدري مهم است که اگر به اين مسئله توجه نشود چه بسا منجر به مهاجرت تعداد زيادي از روستائيان به شهر شده که ممکن است با معضل بيکاري نيز روبرو شوند.

 مردم بخش سردشت لردگان با اعتراض در خصوص کمبود آب مي‌گويند: با توجه به وجود آبشار آتشگاه در چند کيلومتري شهر سردشت اما بر اثر بي‌تدبيري برخي مسئولين در بعضی از روستاها آب جيره‎‌بندي است و آبرساني براي تعداد ديگري با تانکر انجام مي شود.

ضرورت چاره‌اندیشی آبفاي شهري استان براي رفع مشکل کم‌آبي سردشت

محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به‌منظور بررسي مشکلات ساکنان شهر سردشت جلسه‌اي فوري با اعضاي شوراي تامين شهرستان، مديرعامل شرکت آبفاي شهري استان و برخي از اهالي شهر سردشت برگزار شد و با توجه به بحران آب در کشور و نياز به برنامه‌ريزي درست براي مصرف آب و همچنین از آنجايی که شهر سردشت با جمعيت حدود 6500 نفر با تانکر آبرساني مي شود و تا مرکز شهرستان هم 15 کيلومتر فاصله دارد ضروري است آبفاي شهري استان براي رفع مشکل کم‌آبي اين شهر چاره‌انديشي کند تا پروژه آب آتشگاه اجرائي گردد.

با لوله گذاري مشکل آب سردشت موقتا حل می‌شود

قدرت الله بيگلري مديرعامل شرکت آبفاي شهري استان نيز گفت: شهر سردشت تاکنون با دو تانکر آبرساني سيار مي‌شد که  جوابگو نبود و در اين جلسه مقرر شد يک تانکر ديگر اضافه شود و به صورت سيار آب شهر سردشت را تامين کنيم تا اينکه مقدار 10 ليتر در ثانيه از آبفا روستائي از طريق شهرک مامور لوله گذاري شود و مشکل آب اين شهر موقتا حل گردد تا پروژه آبرساني آتشگاه به شهر سردشت و 53 روستاي ديگر اجرائي گردد.

 شهرستان لردگان با جمعيتي بالغ بر 230 هزار نفر به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت استان چهارمحال و بختياري در 160 کيلومتري شهرکرد قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /630ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۸:۵۶

27 Dec 2019