۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۸۰۱۱
مصاحبه با خانواده شهيد دفاع مقدس "شهيد عين الله قرباني "

فرزند شهيد عين الله قرباني: تنها خاطراتم از پدر شهيدم فقط يک قاب عکس است

برادرشهيد از خصوصيات اخلاقي شهيد گفت: عين الله به نماز و روزه انس زيادي داشت و خيلي اخلاق مدار، باحيا و با ادب بود.
فرزند شهيد عين الله قرباني: تنها خاطراتم از پدر شهيدم فقط يک قاب عکس است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ نصيب الله قرباني برادر شهيد عين الله قرباني از خصوصيات رفتاري شهيد مي گويد: عين الله هميشه دلسوز و مهربان، بسيار با حيا و با ادب، مقيد به نماز اول وقت، ارادتمند معصومين (ع)، ظاهري آراسته، ساده زيستن را دوست داشت و از اسراف بيزار بود.

خواب شهید عین الله در 29 سال انتظار آرامم کرد

آمنه همتي همسر شهيد عين الله قرباني در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: نزديک به 20 سال داشتم که با عين الله ازدواج کردم و ثمره ازدواجمان در طول پنج سال، دو فرزند پسر بود، فرزند بزرگم به علت بيماري به رحمت ايزدي پيوست و فرزند دوم به نام يونس يک هفته بعد از اعزام عين الله به جبهه به دنيا آمد که هم اکنون در بانک سپه مالخليفه مشغول کار است.

همسر شهيد درخصوص تصميم شهيد براي رفتن به جبهه گفت: شهيد عين الله دوران دو سال خدمت سربازي خود را در ارتش جمهوري اسلامي ايران خدمت نمود، پس از پايان سربازي در لشکر 21 حمزه ارتش به علت اصابت ترکش مجروح شد و پس از يک هفته مرخصي دوباره راهي جبهه شد و در تاريخ 21تير ماه 1367 در منطقه عملياتي شرهاني مفقودالاثر گشت.

وي افزود: هميشه با ياد خاطرات عين الله به خودم آرامش مي دادم و از خداوند مي خواستم نشاني از شهيد برايمان بياورند، به طوري که چندين بار خواب ديدم که 55 شهيد را از مناطق سومار، مهران و... به ميهن آوردند که شهيد عين الله هم در بين اين شهدا بود، همين ها باعث شد که در طول 29 سال انتظار آرامش پيدا کنم و امروز نيز شاهد تشييع پيکر با باشکوه ايشان هستيم.

همسر شهيد گفت: از ماداران مي خواهم فرزند سالم تربيت کنند و دختران حجاب فاطمي داشته باشند چراکه جوانان ما براي حفظ آرامش و امنيت خون دادند، خون شهدا را پايمال نکنيد، گوش به فرمان رهبرمان و پايبند به ولايت فقيه باشيد، ان شاء الله عاقبت همه جوانان ختم به خير بشود.

تنها خاطراتم از پدر شهيدم فقط يک قاب عکس است

يونس قرباني فرزند دوم شهيد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به گفته مادرم من يک هفته بعد از اعزام پدرم به جبهه ها به دنيا آمدم و تنها خاطراتم از پدر شهيدم فقط يک قاب عکس است.

فرزند شهيد افزود: بعد از گذشت 29 سال که تازه پيکر مطهر پدر شهيدم به خانه برگشت بر پيکرش مطهرش گفتم: پدر خوش آمدي.

فرزند شهيد عين الله  نسبت به استقبال  پرشور مردم شهرستان لردگان گفت: پدرم افتخاري شد براي من و خانواده ام، همچنين افتخاري است براي روستاي چناران، شهرستان و کشورم. از همينجا از همه نيروهاي نظامي و انتظامي، سپاه پاسداران، تيپ 44 توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ايران در استان اصفهان، کارکنان ادارات و نهادها، بازاريان، طلاب، ائمه جمعه و جماعات و همه ي کساني که در تشييع و خاک سپاري پيکر مطهر پدرم شرکت نمودند تقدير و تشکر مي نمايم و ان اشالله بتوانم در شادي هاي تک تک همه ي عزيزان جبران زحمت نمايم.

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۴:۱۸

29 Dec 2019