۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۰۵۵۱

چه اتفاقی در مرزهای شمالی عربستان در جریان است

بعد از حمله حدود یک ماه پیش عناصر وابسته به داعش به مرزهای شمالی عربستان، منابع مطلع از ورود ده‌ها تروریست به خاک این کشور خبر دادند.
چه اتفاقی در مرزهای شمالی عربستان در جریان است
به گزارش جهانبین نیوز، با انتشار خبر حمله داعش به مرزهای شمالی عربستان با عراق، شبکه‌های اجتماعی از سوال‌های شهروندان عربستانی از ماهیت و چگونگی این حملات پُر شد.

مقام‌های رسمی سعودی هیچ توضیحی درباره جزئیات این حادثه ارائه نداده و این اخبار را بدون تأیید و یا تکذیب رها کردند.

پایگاه خبری «سلاب نیوز» لبنان، گزارش داد یک منبع مطلع اعلام کرد که عناصر داعش از طریق شهر مرزی رفحا وارد خاک عربستان شده‌اند.

در همین راستا «مجتهد» فعال عربستانی در توئیتر نزدیک به خاندان پادشاهی اعلام کرد که حکومت تلاش می‌کند خبر ورود ده‌ها تروریست داعشی به خاک عربستان را پنهان کند.

وی همچنین با اشاره به حادثه حمله به مرزبانی عربستان در مرز شمالی این کشور تأکید کرد که گروهی از تروریست‌هایی که از خاک عراق به سوی مرزهای عربستان آمده بودند مورد حمایت گروهی از تروریست‌های داعشی بودند که در خاک عربستان قرار دارند و بعد از به قتل رساندن مرزبانان سعودی تعدادی از تروریست‌های داعش وارد خاک عربستان شده‌اند.

مجتهد ادامه داد که دلیل اعلام آماده باش در مرزهای شمالی و استقرار نیروهای امنیتی سعودی در این منطقه ورود عناصر تروریستی داعش به خاک این کشور است در حالی که وزارت کشور عربستان خود را برای حمله‌ای تروریستی که در داخل کشور صورت خواهد کرد آماده ‌کرده‌است.

بعد از حمله به نیروهای امنیتی عربستانی در منطقه عرعر در مرزهای شمالی عربستان با عراق منجر به کشته شدن تعدادی از مرزبانان سعودی و مرگ فرمانده گارد مرزی این منطقه شد نیروهای عربستانی در این منطقه مستقر شده و در آماده باش کامل به سر می‌برند.

به اعتقاد کارشناسان با حمله عناصر داعش به مرزهای شمالی عربستان، پروژه امنیتی این کشور در ۹۰۰ کیلومتر از مرزهای عربستان و عراق، با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۶:۴۲

17 Feb 2020