۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۹۵۶۱
سجاد صالحي در يادداشتي نوشت:

حق محرومان در لابه‌لاي فيش‌هاي حقوقي کثيف

فيش‌هاي حقوق نجومي که به تعريفي همان فيش‌هاي حقوقي کثيف مي‌باشند امروز عينا مشاهده می‌شود که حق محرومان و نيازمندان در لابه‌لاي آنها پايمال شده است و منتظر دادرسي است تا جلوي اين ناحقي‌ها بگيرد.
حق محرومان در لابه‌لاي فيش‌هاي حقوقي کثيف
به گزارش جهانبین نیوز، سجاد صالحي اردلي سردبير پايگاه خبري تحليلي هفت چشمه در خصوص فيش‌هاي نجومي برخي مديران که اين روزها واقعيات روزنامه‌ها و کلام و مطالبه مردم شده در يادداشتي نوشت: فيش‌هاي نجومي که به تعريفي همان فيش‌هاي حقوقي کثيف مي‌باشند امروز عينا در جامعه نمود پیدا کرده است و متاسفانه در لابه‌لای آن‌ها حق محرومان و نيازمندان پايمال شده و منتظر دادرسي است که باید جلوي اين ناحقي‌ها گرفته شود.

افشاي فيش‌هاي حقوقي تعدادي از مسىؤلين هرچند واقعيتي تلخ بود و جاي تأسف و تعجب دارد اما حتما بايد با آن برخورد شود و اموال بيت‌المال طبق درخواست مردم بازگردد؛ اما بايد اين موضوع مورد واکاوي و کارشناسي دقيق قرار گيرد تا سايه سياه سياسي، مانع از شفافيت و روشنگري نشود و تصميم‌گيران به‌نحوي عمل نمايند، که با اصلاح سيستمي و نه موردي، مقام معظم رهبري و مردم شريف ايران را که از اين اتفاق ناميمون بشدت آزرده‌خاطر شده‌اند، خرسند و موجبات تسلي خاطر همه دلسوزان کشور فراهم آيد و در اين زمينه به نظر مي‌رسد توجه به نکات زير ضروري است؛

۱-تعداد بسيار زيادي از مسئولين دلسوز در کشور هستند که از جان و مال خود براي پيشرفت کشور مايه مي‌گذارند و این کار را تنها برای رضای خداوند متعال انجام می‌دهند و چشم به هیچ پاداشی هم ندارند، لذا بايد حساب اين تعداد کثير از کارکنان و مسئولين کشور را از عده‌اي سواستفاده‌گر جدا نمود. دشمنان نظام و کشور درپي آنند که با فضاسازي از اين ابزار براي ايجاد شکاف بين مردم و نظام استفاده می‌کنند که هوشياري نخبگان و آحاد ملت هرگز چنين اجازه‌اي را نخواهد داد.

اگر ۳ هزار فيش نامتعارف حقوقي وجود داشته باشد در مقابل ميليون‌ها فيش حقوقي متعارف و بلکه حداقلي وجود دارد که نبايد اين موارد استثنايي را به عموم تعميم داد و رسانه‌ها موظفند که کل واقعيات را منعکس کنند نه فقط بخشي از آن را. اين شرايط به مثابه صفحه سفيدي است که تنها يک نقطه سياه روي آن افتاده است و عده‌اي در تلاشند که کل صفحه سفيد ناديده گرفته شود و فقط بر آن نقطه سياه تمرکز شود و با سياه‌نمايي، سلامت و صحت انبوه مسئولان نظام را زير سؤال ببرند. هوشياري و هوشمندي عمومي در اين زمينه بايد تحريک و برجسته شود تا اميد و حرکت به سمت اهداف بلند نظام تشديد و تقويت شود.

۲- موضوع فيش‌هاي حقوقي نجومي نبايد به هيچ‌وجه در گرداب سياسي مکتوم و مختومه گردد و بايد به صورت علّت و معلولي موضوع ريشه‌يابي شود تا براي هميشه اين مشکل در کشور حل شود و موجبات آرامش رواني عمومي را در اين زمينه فراهم آورد.

چنين اتفاقي قدرت توضيح و توجيه حقوق پايين کارکنان، فرهنگيان و کارگران را تنزل مي‌بخشد و اقناع عمومي را در خصوص بيکاري جوانان و فشار معيشتي و اقتصادي بر مردم را کاهش مي‌دهد.
براي ترميم اين شرايط به نظر مي‌رسد بايد بررسي دقيقي در زمينه حقوق‌هاي چند ده ميليوني صورت گيرد، منابع بيت‌الملل عودت شود و مردم در جريان برخورد و اصلاح قرار گيرند تا اعتماد عمومي ترميم و تعميق بيابد. سياسي نمودن اين موضوع توسط جريانات مختلف آنهم در شرايطي که انتخابات رياست جمهوري نزديک است نه از سردلسوزي بلکه از سر سياسي‌کاري است که هوشياري مردم به هيچ جرياني اجازه سواستفاده را نخواهد داد. اکنون عزم عمومي همه قوا و کل نظام بر اين است که به صورت ريشه‌اي و زيربنايي با اين پديده برخورد شود و براي هميشه اين مشکل از کشور حل شود.

۳-اصولا «حيف» و «ميل» اموال عمومي پديده‌ايست که منافع عمومي را به خطر مي‌اندازد و در موارد و شرايط مختلف مورد توجه و بحث قرار مي‌گيرد. اما آنچه قابل توجه است اينست که هزينه‌اي که در اثر تصميمات غلط اقتصادي و سياسي بر مردم تحميل مي‌شود «حيف» شدن منابع ملي است که متاسفانه بااينکه هزينه آن چندين برابر «ميل» منابع عمومي است، چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد که اگر هزينه «حيف منابع عمومي» را در اثر تصميم‌گيري غلط تصميم‌گيرندگان محاسبه نماييم، شايد فيش‌هاي نجومي در مقابل آن، چندان نجومي به نظر نرسد. تصميمات غلطي که در گذشته و در حوزه يارانه‌ها به صورت فراقانوني گرفته شد به هيچ وجه قابل قياس با اين مبالغ نيست، ولي متاسفانه چندان مورد دقت و توجه و اصلاح قرار نمي‌گيرد. تصميمات غلطي که منجربه افزايش ۱۶ برابري حجم نقدينگي و تورم ۴۰ درصدي شد هزاران هزار برابر اين فيش‌ها به منافع عمومي لطمه زد ولي هرگز مورد بازخواست وپيگرد قرار نگرفت.

موضوع حقوق‌هاي نجومي موضوع کوچک و ساده‌اي نيست که تنها با يک عذرخواهي تمام شود، چون حقوق‌هاي نجومي هجوم به ارزش‌هاست و بايد با اين مديران برخورد انقلابي شود. اکنون مردم ولايتمدار ايران اسلامي خصوصا محرومان و نيازمندان منتظر گزارش اقدامات دولت محترم در برخورد با موضوع فيش‌هاي حقوق نجومي هستند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۳:۱۴

9 Jan 2020