۰
plusresetminus
وزیر نیرو گفت: ما دچار کاهش بارندگی هستیم و هر ساله بارش باران از متوسط بارش سال‌های گذشته کم‌تر است که هموطنان آن‌چنان که باید به این مسئله توجه نمی‌کنند.
بارش هر ساله کم‌تر از متوسط بارش سال‌های گذشته است/در بالادست زاینده‌رود کشت برنج انجام می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در نشست هم اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست در آثار فاخر استاد فرشچیان، اظهار داشت: برخی از آثار هنرمندان بیانگر روح زمان است حقیقتاً آثار استاد فرشچیان به این شکل است؛ که باید بگویم همه هنرمندان واجد چنین خصوصیاتی نیستند. استاد فرشچیان با قلم خود احساسات، عواطف، دین، فرهنگ و عرفان را متجلی کرده که این باعث افتخار است.

وی در ادامه افزود: وقتی صحبت از طبیعت می‌شود طبعاً نخستین عنصر مدنظر، آب است و خداوند متعال نیز همین مبنا را بیان کرده و از آب به عنوان عنصر اول طبیعت یاد کرده و آن را مایه حیات و همه چیز انسان دانسته است.

وزیر نیرو ادامه داد: متأسفانه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که با خشکسالی طولانی مواجهیم.

چیت چیان گفت: متوسط بارش‌های هر سال در کشور از متوسط بارش‌های سال‌های گذشته کم‌تر است در واقع شاهد کاهش باران هستیم.

وی اضافه کرد: کشور ما در منطقه نیمه خشک و خشک قرار دارد که ما نمی‌تونیم با خشک سالی بجنگیم بلکه باید با آن زندگی کنیم؛ اگر دچار مشکل کم آبی می شویم به دلیل نوع رفتار ما با این مایه حیات است.

وزیر نیرو افزود: اگر ما بدانیم رفتار درست در راستای استفاده از آب چیست و چگونه از آن استفاده کنیم بسیار مهم است در واقع از بنده مدیر تا یک کشاورز یک شهروند و یک صنعتگر و یا خانم خانه‌دار همه مسئولیت داریم که بدانیم چگونه از این مایه حیات استفاده کنیم.اگر مدیریت مصرف را بدانیم در طبیعت به سختی نیفتاده و حتی با وجود خشکسالی مشکلی نخواهیم داشت.

چیت چیان تصریح کرد: با اینکه دچار کاهش بارش‌ها هستیم اما برخی هموطنانمان آنچنان که باید توجه نمی‌کنند به طور مثال اگر در حال حاضر زاینده‌رود با مشکل مواجه است به دلیل این است که کشت برنج در بالادست زاینده‌رود انجام می‌شود در واقع باید برنج را در استان‌های شمالی که آب فراوان دارد کشت کرد نه بالادست زاینده رود؛ باید در هر اقلیم مطابق با شرایط آن عمل کنیم. اگر ما به این مسئولیت توجه کنیم در شرایط خاص مدیریت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تقاضای بنده از استاد این است که با قلم سحار خود مسئولیت ما و نسل ما را به تصویر بکشند به شکلی که در‌ آیندگان اثرگذار باشد و بدانیم که چگونه از این استفاده کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: امیدواریم با این روح یگانگی و پیوندی که در امت ما وجود دارد همه به مسئولیت خطیر خود در قبال آب و طبیعت توجه کنیم تا بتوانیم در مقابله با بحران‌ها غلبه کرده و حفاظت از محیط زیست را پاس بداریم. امید است ایران و ایرانیان حیاتی متعالی و خوب در کشور داشته باشند.

در این مراسم حداد عادل نماینده مردم تهران، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، حسین هاشمی استاندار، استاد فرشچیان، گری لوئیس نماینده سازمان ملل در تهران، دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و وزیر نیرو حضور دارند.

انتهای پیام/خ ز/

مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۰:۴۳

9 Jan 2020