۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۵۳۱۱
بانوي چادري شده بروجني:

نماز اول وقت اراده ام را قوي کرد/از پوشيدن مانتو احساس خجالت مي کردم/پشيمان نيستم

بانوي بروجني که 10 ماه است با پوشيدن چادر از توفيقات بسياري بهره مند شده مي گويد: از چادري شدنم پشيمان نيستم خيلي هم ناراحت هستم که چرا خدا زودتر به من توفيق نداد که چادري باشم.
نماز اول وقت اراده ام را قوي کرد/از پوشيدن مانتو احساس خجالت مي کردم/پشيمان نيستم
به گزارش جهانبین نیوز، آنچه در ادامه مي خوانيد گفتگوي تفصيلي کلار با بانوي بروجني است که پس از ۱۰ ماه چادري شدن نه تنها احساس پشيماني نمي کند بلکه مي‌گويد پس از پوشيدن چادر روز به روز درهاي معنويت به رويم باز شده است.

کلار: چند وقت مي شود که چادر را انتخاب کرديد؟

م.م: من حدودا ۱۰ ماه است که چادري شدم، شوهرم بيماري داشت که فکر مي کنم در چادري شدنم بسيار تاثير داشت؛ از لحاظ مادي کمبود نداشتيم و شوهرم با مانتو پوشيدنم مشکل نداشت دوران دانشجويي هم مانتويي بودم اما چادري ها را که مي ديدم لذت مي بردم ولي اراده ام ضعيف بود و هر لحظه تغيير مي کردم.

کلار: از بيماري همسرتان بگوييد؟

م.م: همسرم بيماري روز جامعه داشت با همه مي جنگيدم که بيماريش درمان شود اما نتوانستم تا اين که کسي در مسجد سر راهم قرار گرفت و گفت تو عاجزي نمي تواني برايش کاري کني فقط بايد به خدا بسپاري و از زماني که شوهرم را به خدا سپردم و به او گير نمي دهم زندگيم عوض شده است.

کلار: چرا فکر کرديد بايد در پوشش خود تغيير ايجاد کنيد؟

م.م: از دو سال پيش شروع به خواندن نماز اول وقت کردم بيشتر هم مسجد مي رفتم اما با مانتو که مي رفتم احساس خجالت مي کردم، خيلي دوست داشتم چادر بپوشم اما از طرف ديگر تحت تاثير جو جامعه نمي پوشيدم. يک روز که از يک سفر زيارتي برگشتم يکي از دوستانم به منزل آمد و چادري برايم هديه آورد من هم آن را هديه حضرت زهرا (س) دانستم و پس از آن چادري شدم. نماز اول وقت اراده ام را قوي کرد و پس از آن که چادر پوشيدم روز به روز درهاي معنويت به رويم باز شد.

کلار: واکنش ديگران به انتخاب شما چه بود؟


م.م: فاميل هايم کنايه مي زدند و مي گفتند چادرش را ببين من هم تحت تاثير قرار مي گرفتم اما از خدا مي خواستم که چادر را برايم حفظ کند و خدا هم کمکم کرد؛ واقعا چادرم را دوست دارم و اصلا هم اذيت نيستم.

کلار: پس از چادري شدن حس شما چه تغييري کرد؟

م.م: واقعا با چادر به آرامش رسيدم خيلي از دوست هايم که مرا مي ديدند از جلوه زيباي چادرم تعريف مي کردند که بسيار برايم جالب بود.

کلار: واکنش همسر شما نسبت به انتخاب چادر چه بود؟

م.م: همسرم مي گفت اگر اذيتي و دوست نداري چادر نپوش اما وقتي به او گفتم از چادر لذت مي برم گفت انتخاب و راهت درست است کاش من هم بتوانم راه درست را انتخاب کنم.

کلار: آيا از انتخاب چادر پشيمان نيستيد؟

م.م: اصلا از چادري شدنم پشيمان نيستم خيلي هم ناراحت هستم که چرا خدا زودتر به من توفيق نداد که چادري باشم.

کلار: با انتخاب چادر چه چيزهايي را به دست آوريد؟

م.م: از روزي که چادري شدم واقعا خدواند انسان هاي مومن و صادق را در مسيرم قرار داده است؛ توفيقات معنوي زيادي هم پس از آن نصيبم شده است.

کلار: برخي ها چادر را محدوديت مي دانند نظر شما چيست؟

م.م: چادر اصلا محدويت نيست، من زماني که مانتويي را مي بينم واقعا عذاب مي کشم و دعا مي کنم کاش زودتر بفهمند به کدام راه مي روند چون اگر زن چادر نپوشد به نظر من جامعه خوب نمي ماند.

کلار: نکته اي مانده که بخواهيد اشاره کنيد و در سوال هاي من نباشد؟

م.م: ممنونم التماس دعا موفق باشيد.

انتهاي پيام1026ج/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۶:۳۶

12 Jan 2020