۰
plusresetminus
معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه بار دیگر گفت که تمام موانع برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران، از میان برداشته شده است.
مسکو: تمام موانع برای تحویل اس-300 به ایران برطرف شده است/احتمالا 100 فروند هواپیمای مسافربری به ایران بفروشیم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، دیمیتری راگوزین معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت تمام موانع برای تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران برطرف شده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه در گفت‌وگو با شبکه «راشا-۲۴» تلویزیون روسیه اعلام کرد، مسکو اجرای قرارداد خود با ایران در خصوص تحویل سامانه اس-۳۰۰ را که تهران پیش از این پرداخت آن را انجام داده، آغاز کرده است.

راگوزین تأکید کرد: این قرارداد در حال تکمیل است و مبالغ تعهد شده نیز در حال پرداخت است. تحویل این سامانه نیز در دست انجام است و قراردادهای دیگری پس از تکمیل تعهدات طرفین منعقد خواهد شد.

روسیه به موجب قراردادی که در سال ۲۰۰۷ با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال ۲۰۱۰ با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل ۴ میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۴ فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. روسیه تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران را به پس گرفتن شکایت از مسکو منوط کرده است.

هفته گذشته خبرگزاری تاس به نقل از منابع آگاه نوشت که فرآیند تحویل این سامانه از ماه ژانویه آغاز می‌شود.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، راگوزین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که مسکو احتمالا یکصد فروند هواپیمای مسافربری سوخو-۱۰۰ به ایران بفروشد.

پیش از این هم مقامات ایرانی نسبت به خرید این هواپیمای مسافربری که قابلیت انتقال حدود ۱۰۰ مسافر را دارد، ابراز تمایل کرده بودند.

به گفته راگوزین، روسیه قصد دارد پس از پایان تحریم‌ها، وارد بازار هوانوردی در ایران شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۶:۳۷

27 Dec 2019