۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۸۰۷۵
عدم وجود امکانات رفاهي در دانشکده هنر چهارمحال و بختياري

خواب ۱۰ ساله خوابگاه دانشجويي!/ موج محروميت در مراکز دانشگاهي شهرستان فارسان!

متاسفانه براي خوابگاه دانشجويي دانشکده هنر شهرستان فارسان باگذشت بيش از 10 سال هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته و این درحالی است که براي ساخت اين خوابگاه بودجه‌اي نيز در نظر گرفته‌شده بوده اما هنوز ساخت اين خوابگاه به اتمام نرسيده است.
خواب ۱۰ ساله خوابگاه دانشجويي!/ موج محروميت در مراکز دانشگاهي شهرستان فارسان!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد که محل استقرار آن شهرستان فارسان مي‌باشد، فعاليت آموزشي خود را در سال تحصيلي ۱۳۸۱ با پذيرش ۲۵ نفر دانشجو در مقطع کارشناسي رشته‌هاي فرش و صنايع‌دستي و در فضايي حدود ۲ هزار مترمربع آغاز نمود.

اين دانشکده در سال ۱۳۸۲ به پذيرش ۵۲ نفر دانشجو در دوره‌هاي هنرهاي تجسمي (کارداني به کارشناسي) علاوه‌بر رشته‌هاي مذکور مبادرت ورزيد که در نيمسال دوم ۸۴-۸۳ فارغ‌التحصيل شدند.

هم‌اکنون رشته کارشناسي فرش با سه گرايش طراحي، رنگرزي و ساير زيراندازها و رشته صنايع‌دستي با گرايش‌هاي سفال، چوب و نگارگري فعال هستند.

تعداد اعضای هيئت‌علمي گروه‌هاي فرش و صنايع‌دستي در حال حاضر پنج نفر مي‌باشند که به‌صورت تمام‌وقت و در هر ترم حدود ۳۰ مدرس مدعو در دانشکده فعاليت مي‌نمايند.

دانشکده علوم انساني فارسان نیز از سال ۱۳۸۵ اقدام به پذيرش دانشجو در رشته الهيات نمود و هم‌اينک حدود ۶۵ نفر دانشجوي رشته الهيات در اين دانشکده مشغول به تحصيل هستند.

کارگاه‌هاي دروس اصلي دانشجويان نظير طراحي یک و دو، مباني هنرهاي تجسمي، عکاسي و آزمايشگاه شيمي و پس‌ازآن نيز کارگاه‌هاي دروس تخصصي نظير رنگرزي، چوب، فلز، شيشه، سفال، بافت و مرمت در فضاي موجود راه‌اندازي و تجهيز گرديد.

همزمان با فعاليت‌هاي آموزشي از سال ۸۱ در ساختمان استيجاري، احداث ساختمان اصلي دانشکده با مساحتي بالغ‌بر ۴ هزار مترمربع آغاز و اين ساختمان در مهرماه ۸۴ افتتاح شد. طبقه اول مشتمل بر فضاي موردنياز کلاس‌هاي آموزشي و کارگاهي اعم از کارگاه‌هاي طراحي یک و دو، مباني هنرهاي تجسمي، عکاسي، فلز، چوب، شيشه، سفال و سراميک، بافت و مرمت، آزمايشگاه‌هاي شيمي، رنگرزي و الياف‌شناسي و بخش‌هاي نمازخانه، سلف‌سرويس، امور فرهنگي و دانشجويي، نقليه، انتشارات و انبار مي‌باشد.

طبقه دوم، کارگاه‌هاي نقاشي، حجم، کتابخانه، سالن‌هاي مطالعه، اتاق کنفرانس، سايت‌هاي کامپيوتر و طبقه سوم ساختمان اداري، اتاق رياست، معاونين و اعضاي هيئت‌علمي است.

 کتاب‌هاي موجود در کتابخانه حدود ۳۶۰۰ جلد مي‌باشد که از اين تعداد ۶۹۷ جلد آن کتب به زبان فرانسه و انگليسي و بقيه فارسي مي‌باشد. کتاب‌هاي فارسي درزمينه‌ي: کتب فلسفي، تاريخي، مذهبي، هنر، ادبيات و روانشناسي است. بيشترين عنوان و تعداد را کتاب‌هاي هنري دارد.


براي خوابگاه دانشجويي باگذشت بيش از 10 سال هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است

نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي  در گفتگو با پيرغار در مورد دانشگاه هنر گفت: گزارش‌هايي که در خصوص مشکلات دانشکده هنر و دانشکده علوم انساني در شهرستان فارسان داشتم و طي بازديد که صورت گرفت قابل‌قبول نيستند و براي رفع آن‌ها بايد بسيار پيگيري شود.

علي کاظمي باباحيدري، در ادامه افزود: دانشکده هنر شهرستان فارسان در سال 1382 کار خود را با داشتن دو رشته طراحي فرش و صنايع‌دستي آغاز کرده در کنار اين دانشکده مرکز آموزشي ديگر با نام دانشکده علوم انساني با يک‌رشته کار خود را آغاز نموده با توجه به داشتن پتانسيل اين شهرستان تاکنون هيچ‌گونه تلاشي براي افزايش رشته اين دو دانشگاه صورت نگرفته است.

وي خاطرنشان کرد: براي خوابگاه دانشجويي باگذشت بيش از 10 سال هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته با توجه به اينکه براي ساخت اين خوابگاه بودجه‌اي نيز در نظر گرفته‌شده بوده اما هنوز ساخت اين خوابگاه به اتمام نرسيده است.

کاظمی بیان داشت: طي ديداري که با وزير علوم خواهم داشت مسائل و مشکلات مربوط به مراکز آموزشي و اين دو مرکز را حتماً پيگيري می‌کنم و باخبرهاي خوب نزد مسئولين و دانشجويان بازخواهم گشت.

وی در ادامه بيان کرد: بايد چشم‌انداز بلندمدت دانشكده و بيست سال آينده آن را در نظر گرفت و از مسئولان حاضر در اين بازديد خواست، اهتمام ويژه‌اي به توسعه اين دانشكده داشته باشند و تلاش لازم را براي در اختيار قرار دادن اراضي موردنياز دانشكده و مسائل مرتبط با آن انجام دهند.


بسياري از دانشجويان از امکانات نامناسب خوابگاه گلايه دارند

يکي از دانشجويان خوابگاه هنر فارسان گفت: توسعه کمي و کيفي دانشگاه‌ها متناسب با يکديگر انجام نشده و فضاهاي رفاهي دانشگاه‌ها با چالش‌هاي بسياري مواجه است.

برخي دانشجويان دختر ساکن در خوابگاه دانشگاه هنر فارسان بر کمبود کتاب در خوابگاه و نامطلوب بودن امکانات تفريحي براي پرکردن اوقات فراغت تأکيد کردند.


عدم وجود بافت فرهنگي مناسب با رشته‌هاي هنري در شهرستان فارسان، نبود امکانات و تجهيزات مناسب براي رشته هاي هنري در اين دانشکده و کمبود استاد متخصص در اين دانشکده از دیگر مکلاتی بود که دانشجویان مطرح و خواستار رفع آن‌ها شدند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۸:۳۵

29 Dec 2019