۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۳۵۲۸۵
استاد حوزه علميه در بروجن:

تغيير فرهنگ روستاها با شبکه‌هاي اجتماعي/ غربي‌ها ارزش حقيقي زن را از بين برده‌اند

استاد حوزه علميه در بروجن ضمن بيان اين که شبکه‌هاي اجتماعي فرهنگ روستاها را تغيير داده و دورترين نقاط را با فرهنگ غربي يکسان کرده است، تصريح کرد: متاسفانه امروز غربي‌ها به اسم آزادي و يکساني زن و مرد ارزش حقيقي زن را از بين برده‌اند.
تغيير فرهنگ روستاها با شبکه‌هاي اجتماعي/ غربي‌ها ارزش حقيقي زن را از بين برده‌اند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام دکتر مرتضي قاسمي خواه استاد حوزه علميه در بروجن در گفتگو با کلار، اظهار داشت: عفت، حجاب و پاکدامني يک بحث انساني و مشترک بين جنس مرد و زن است.

غربي‌ها ارزش حقيقي زن را از بين برده‌اند

قاسمي‌خواه با بيان اين که متاسفانه امروز غربي‌‌‌‌‌‌‌ها به اسم آزادي و يکساني زن و مرد ارزش حقيقي زن را از بين برده‌اند، افزود: براي نمونه روي لوازم آرايشي ارزان قيمت تبليغات تمام عريان يک زن را مي‌کنند.

بي‌عفتي و بي‌حجابي از اهداف شبکه‌هاي اجتماعي است

حجت الاسلام قاسمي‌خواه با اشاره به اين که پوشش زن باعث ارزش او مي‌شود، تصريح کرد: امروزه ماهواره و شبکه‌هاي اجتماعي حجاب و عفت را مورد هدف قرار داده‌اند و سعي مي‌کنند بي‌عفتي‌ها را در جامعه گسترش دهند.

قاسمي‌خواه به برنامه‌هاي بلندمدت غربي‌ها در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: کارشناسان بارها اين مسئله را گفته‌اند که رضاخانيان و طاغوتيان با زور و چوب و چماق نتوانستند چادر را از سر مادران ما بردارند ولي متاسفانه شبکه‌هاي اجتماعي غربي و جنگ نرم بدون آسيب جسمي به راحتي توانسته چادر را از سر بانوان برداشته و به يک موفقيت نسبي در اين زمينه دست يابند.

غربي‌ها به دنبال قبح‌زدايي در جامعه هستند

حجت الاسلام قاسمي خواه گفت: نخستين کار غربي‌ها در چند دهه گذشته اين بود که تمام تلاش خود را به کار بستند تا عريان بودن زن را خوب جلوه داده و در واقع بي‌عفتي را از قبح در آوردند.

اين کارشناس مسائل مذهبي همچنين گفت: چاپ عکس‌هاي نيمه عريان بر روي وسايل و ابزاري که بيشتر در دسترس بانوان قرار مي‌گيرد ازجمله فعاليت‌هاي غربي‌ها در زمينه بي‌عفتي بود و به دنبال آن عکس‌هاي برهنه بر روي مانتوها هم کشيده شد.

استاد حوزه علميه در بروجن ادامه داد: در واقع هدف غربي‌ها آن است که اين گونه القاءکنند حجاب فقط چادر نيست و با مانتو هم مي‌توان باحجاب بود.

شبکه‌هاي اجتماعي فرهنگ روستاها را تغيير داده است

حجت الاسلام قاسمي خواه ضمن بيان اينکه قسمت عمده بي‌حجابي‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي تبليغ و گشترش مي‌يابد، تصريح کرد: شبکه‌هاي اجتماعي فرهنگ روستاها را تغيير داده و دورترين نقاط ما را با فرهنگ غربي يکسان کرده است.

وي گفت: آموختن حجاب از سنين کودکي، حفظ پوشش کامل، مراقبت و کنترل خانواده‌ها در فضاي مجازي و پايين آوردن سن ازدواج ازجمله راهکارهايي است که مي‌تواند سم‌پاشي‌ها و تبليغات نرم دشمن را مهار کند.

قاسمي خواه با بيان اين که حتي کساني که پايبند به اديان الهي نيستند از جهت انساني مباحثي را درباره عفت و پاکدامني محترم مي‌دانند، افزود: در دين اسلام هم حجاب و پاکدامني براي زنان و مردان مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

حجت الاسلام قاسمي خواه افزود: برخي شايد نسبت به عفت و پاکدامني بي‌توجه باشند اما نسبت به خانواده خود حساسيت دارند که ديگران به حريم آنها تجاوز نداشته باشند.

قاسمي خواه معناي صحيح غيرت را غيرزدايي دانست و گفت: غيرزدايي يعني آن که هر شخصي اجازه ندهد ديگران به حريم ناموسي او وارد شوند و خود آن شخص نيز وارد محدوده ديگران نشود که اگر مورد توجه قرار گيرد شخص غيور کسي است که هم به ديگران تجاوز نمي‌کند و هم به ديگران اجازه تجاوز نمي‌دهد.

خانواده يکي از مقدس‌ترين بنيان‌هاي جامعه است

اين استاد حوزه علميه به آسيب‌هاي ناشی از بي‌عفتي در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده يکي از مقدس‌ترين بنيان‌هاي جامعه است و اگر بي‌عفتي در جامعه ترويج پيدا کند نظام خانواده از هم پاشيده مي‌شود.

حجت الاسلام قاسمي خواه به تاخير افتادن سن ازدواج را يکي ديگر از آسيب‌هاي بي‌عفتي در جامعه عنوان کرد و گفت: ازداوج تکامل زن و مرد است که در کنار هم به پيشرفت‌ها و تکامل مي‌رسند.

قاسمي خواه يکي از مهمترين فوايد پوشش صحيح را در امان ماندن از آزار و اذيت بيان کرد و گفت: اگر زنان با آرايش و صورت‌هاي ناپسند وارد جامعه شود و غرض منفي هم نداشته باشد اما برخي افراد آلوده و ناپاک آنها را دنبال مي‌کنند.

حجت الاسلام قاسمي خواه گفت: افرادي که پوشش کامل خود را رعايت نمي‌کنند بيشتر در معرض آسيب‌هاي بي‌عفتان و نگاه‌هاي نامحرمان قرار مي‌گيرند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۰۵

24 Jan 2020