۰
plusresetminus
رئيس اداره هواشناسي بروجن با بيان اين که در نيمه اول دي ماه شاهد افزايش دما بوده ايم که باعث تغيير الگوي بارش ها شده است، گفت: حاکم شدن سلول پرفشار جنب حاره اي روي نيمه جنوبي و شرق کشور موجب اين وضعيت به صورت سراسري شده که اجازه ورود سيستم هاي فعال بارشي را نمي دهد.
بروجن در فصل زمستان بهاری شد/رئیس اداره هواشناسی: توده پر فشار جنب حاره ای اجازه ورود سیستم های فعال بارشی را نمی دهد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، شهرستان بروجن در پانزدهمين روز از فصل زمستان بهاري را تجربه مي کند که به گفته کشاورزان و مردم اين منطقه چنين روزي در اين فصل بي سابقه است.

يکي از کشاورزان شهر فرادنبه از توابع اين شهرستان، مي گويد: در تمام سالهايي که در اين منطقه به شغل کشاورزي مشغول بوده ام چنين هواي بهاري در دي ماه را تجربه نکرده ام.

منوچهر کريمي با بيان اين که فصل زمستان در اين منطقه سرماي نسبتا شديدي را تجربه مي کند، خاطر نشان کرد: چند سالي است که فصل زمستان شهرستان بروجن شاهد بارندگي بسيار ضعيفي بوده است.

کريمي ادامه داد: فصل زمستان وقتي دماي هوا طبيعي نباشند به جاي اينکه از آسمان برف و باران ببارد، خورشيد رخ نمايي مي کند.

يکي از شهروندان بروجني با بيان اين که رسم فصل زمستان سرماست، برايمان گفت: وقتي در زمستان هوا گرم مي شود همه تعجب مي کنند و از هم مي پرسند که چرا چنين است؟

هومان احمدي گفت: هنگامي که در زمستان براي چند روزي هوا گرم مي شود گل ها و نهال هاي کوچک بلافاصله به استقبال گرما مي روند و سبز مي شوند.

سلول پر فشار جنب حاره اي اجازه ورود سيستم هاي فعال بارشي را نمي دهد

رئيس اداره هواشناسي شهرستان بروجن در گفتگو با خبرنگار کلار به بحث تغيير اقليم اشاره کرد و گفت: به طور ميانگين در آذر ماه دو درجه افزايش دما داشتيم.

نبي ا... بادست با بيان اين که در نيمه اول دي ماه شاهد افزايش دما بوده ايم که باعث تغيير الگوي بارش ها شده است، گفت: حاکم شدن سلول پرفشار جنب حاره اي روي نيمه جنوبي و شرق کشور موجب اين وضعيت به صورت سراسري شده که اجازه ورود سيستم هاي فعال بارشي را نمي دهد.

دهه آخر دي ماه با تغيير وضعيت، سيستم هاي بارشي وارد کشور مي شود

وي گفت: توده پرفشار جنب حاره اي تا اواسط هفته آينده شکسته مي شود و اجازه ورود جريانات هوا را مي دهد؛ پيش بيني ها نشان مي دهد از دهه آخر دي ماه و نيمه اول بهمن ماه وضعيت تغيير مي کند و احتمال کاهش دما تا يک درجه وجود دارد.

بادست با اشاره به اين که با شکسته شدن سلول پر فشار جنب حاره اي سيستم هاي بارشي وارد کشور مي شود، گفت: بارش هاي خوبي در اين محدوده زماني در سطح منطقه پيش بيني مي شود.

رئيس اداره هواشناسي شهرستان بروجن ابراز اميدواري کرد: از اواسط هفته آينده اگر الگوها تغيير نکند وضعيت بارشي خوبي را شاهد خواهيم بود.

پيش بيني بارش کمتر از نرمال تا پايان سال زراعي

وي با بيان اين که در مجموع پيش بيني مي شود که بارش ها تا پايان سال زراعي کمتر از نرمال باشد، افزود: بايد با شرايط اقليمي جديد سازگار شويم؛ سياست ها، الگوهاي زندگي و کشت، صنعت و آداب و رسوم خود را بايد با شرايط اقليم جديد سازگار کنيم.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۹:۱۱

30 Dec 2019