۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۲۴۲۶۹
رئيس حوزه هنري استان خبر داد:

استقبال بي نظير مردم شهرکرد از اکران فيلم محمدرسول الله(ص)/ با اين فيلم هويت اسلام بازنمايي شد

رئيس حوزه هنري استان از استقبال بي نظير مردم از اکران فيلم محمد رسول الله(ص) در شهرکرد خبر داد و گفت: در هفته آغازين اکران اين فيلم حدود 2تا سه هزار نفر از آن بازديد کرده اند.
استقبال بي نظير مردم شهرکرد از اکران فيلم محمدرسول الله(ص)/ با اين فيلم هويت اسلام بازنمايي شد
به گزارش جهانبین نیوز حجت الله شيراني در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر، اکران فيلم محمد رسول الله(ص) را نماد سينماي اسلامي و روي آوري برجسته مردم به اين نوع آثار قلمداد کرد و اظهار داشت: فيلم محمد رسول الله(ص) چهره اسلام ناب و واقعي را در جهان به نمايش گذاشت و سينماي ايران مفتخر است که مردم را براي اين گونه فيلم ها به سمت خود سوق مي دهد.

شيراني بيان داشت: يکي از محوري ترين عناصر و ويژگي هاي اين فيلم، زمان و پيام آن است، چرا که در وهله اي که وهابيت و گروهک داعش و تکفير، در حال نشان دادن اسلام دايما در حال ستيز، کودک کش و غير واقعي هستند، اين فيلم بدرستي نشان مي دهد که اسلام دين رحمت، رآفت، رحمانيت و روحانيت همراه با لطافت و انسانيت است .

وي ادامه داد: ما در اين فيلم شاهد رشد و پاگرفتن اسلامي هستيم که تا در برخي ممالک و کشور ها از آن شناخت واقعي نبرده اند.

رئيس حوزه هنري با بيان اينکه بيشتر سينماگران جهان، در حال حاضر با ديدن اين فيلم تحت تاثير محتوا، تکنيک و پيام آن قرار گرفته اند ،يادآور شد:کيفيت ساخت، از دکور تا آهنگسازي، تصوير برداري، المان هاي به ظاهر واقعي به کارگرفته شده ، حقيقت نمايي و استفاده از بازيگران زبردست در اين فيلم باعث شده است که اين محصول فرهنگي هم هويت ايرانيان اسلام گرا رابازنمايي کرد و هم اسلام را به معناي تام ، زنده کرد.

وي، به ضرورت اهميت مسولان در بکارگيري از هنر سينما و تلويزيون در خلق آثار بديع اسلامي تاکيد کرد و گفت: هر انسان انساندوستي که بارقه اي از انوار الهي در وجود او به تلالو درآمده باشد، مي تواند با يان فيلم و اثرهايي از اين قبيل ارتباط برقرار کند و انديشه انسانيت عاري از تباهي و فساد را در خود و ديگران بپروراند.

حجت الله شيراني ادامه داد: جهان عرب ، سينمايي به قدرتمندي ايران نداشته و ندارند، کشورهايي همچون مصر عربستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس هيچ گاه در زمينه ساخت اين گونه اثرهاي شگفت، حرفي براي گفتن نداشته اند، اما کشور جمهوري اسلامي ايران در حوزه انقلاب ديني و اسلامي، فرهنگ نويني ايجاد کرده است.

وي تصريح کرد: خوشبختانه در اين فيلم شاهد حضور چشمگير روحانيون و ساير اقشار جامعه هستيم و پيام اين فيلم اين است که در تکنولوژي اي که زاده غرب است مي توان در حفظ ارزش هاي اسلامي و باورهاي اعتقادي نهايت بروزآمدي و تنوع را صرف کرد.

وي در پايان از همه کساني که دوستدار پيامبرشان هستند و احساس مي کنند که مي توانند بر پيامبري که سال ها درد و رنج تبليغ را به جان خريد، اداي دين کنند، خواست تا با حضور خود در اکران اين فيلم نقشي در ثبت رکورد حمايت ايرانيان از فيلم هاي اسلامي داشته باشند و ديدن اين فيلم را از دست ندهند.

انتهاي پيام/510ب
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۵:۴۴

30 Dec 2019