۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۳۳۸۰۹
رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد:

استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد گفت: استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند، براي موفقيت استارتاپ تکنيک هاي متفاوتي مورد نياز هست که بايد آموخته شود.
استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ نخستين رويداد استارتاب (رويداد شتاب) با رويکرد گياهان دارويي به منظور ترويج و آموزش ايده پردازي، کار تيمي، تدوين بوم کسب و کار و آشنايي فارغ التحصليان دانشگاه و صاحبان ايده با کارآفريني دانش بنيان با معرفي تيم هاي برگزيده به کار خود پايان داد.


دبير اجرايي رويداد استارتاپ ويکند دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با اعلام اين خبر گفت: اين رويداد علمي با محوريت گياهان دارويي براي نخستين بار به مدت سه روز در دانشگاه آزاد شهرکرد و با همکاري پارک علم و فناوري، بنياد نخبگان، دانشگاه علوم پزشکي و دانشگاه شهرکرد برگزار شده است.


اعظم بيگي خردمند افزود: ۱۳۰ نفر از دانشجويان دانشگاههاي کشور از جمله تهران، اصفهان، يزد، شيراز، رفسنجان، بيرجند و شهرکرد در اين رويداد علمي شرکت داشتند.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با بيان اينکه شرکت کنندگان ۸۰ ايده علمي در اين رويداد ارائه کرده اند، اظهار داشت: از اين تعداد ۱۲ ايده براي تيم سازي برگزيده شده است که پس از تشکيل تيم ها نيز کارگاه هاي کارآفريني، کسب و کار و تفکر خلاق برگزار خواهد شد.


بيگي خردمند ادامه داد: پس از ارائه هيات داوران سه ايده در اين رويداد آموزشي تحربي برگزيده و معرفي خواهد شد.

وي تصريح کرد: استارتاپ ويکند ( Startup Weekend) يک رويداد آموزشي تجربي در سراسر دنياست و استارتاپ در واقع، شرکت هاي نوپايي هستند که با يک ايده ساده و اوليه شروع شده و به سرعت رشد مي يابند و به درآمدزايي مي رسند.


رئيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد اظهار اميدواري کرد: استارتاپ ها به طور معمول نياز به سرمايه اوليه هنگفتي ندارند و به کمک فناوري توسعه پيدا مي کنند، براي موفقيت استارتاپ تکنيک هاي متفاوتي مورد نياز هست که بايد آموخته شود.


در مراسم پاياني اين رويداد دکتر اسماعيل پيرعلي رئيس پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري هم اظهار داشت: پارک علم و فناوري با هدف فرهنگ سازي در حوزه کسب و کار فناورانه و اشتغال پايدار تلاش مي نمايد رويداد هاي ايده شو، استارتاپ (رويداد شتاب)در استان چهارمحال و بختياري نهادينه کند.


وي يکي از مهمترين برنامه هاي سال آينده را برگزاري رويدادهاي علمي تخصصي در حوزه هاي کشاورزي، آب، نرم افزارهاي کاربردي و ديگر زمينه هاي مورد نياز کشور عنوان کرد و افزود: پارک علم و فناوري آماده تعامل و همکاري با دانشگاه هاي استان چهارمحال و بختياري جهت برگزاري رويداد هاي مشابه است.


اضافه مي شود: اين رويداد علمي که به همت دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد و پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري برگزار شد؛ در پايان از چهار ايده "استخراج بهينه روغن از گياه لوندر"، "پاستوريزه کردن عرقيات گياهي بوسيله امواج مغناطيسي و آلتراسونيک"، "پد گياهي ترميم زخم بستر" و "دستگاه هوشمند دم نوش" به عنوان ايده هاي برتر تجليل شد.


انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۲:۵۵

15 Jan 2020