۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۱۸۴۱۹
مدير موسسه فرهنگي کوثر هستي استان:

خانواده آغازي براي پيمودن پله‌هاي تعالي است

خانواده، چتر عطوفت و کانون مهرورزي و آغازي براي صعود به قله‌هاي انسانيت و پيمودن پله‌هاي تعالي است.
خانواده آغازي براي پيمودن پله‌هاي تعالي است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از مشکات برین، افسانه اماني، مدير موسسه فرهنگي کوثر هستي استان چهارمحال وبختياري به مناسبت بزرگداشت روز خانواده، اظهار کرد: اهميت اين موضوع در آموزه هاي دين مبين اسلام نيز با رعايت مکارم اخلاقي به عنوان رمز تعالي انساني و عاملي در راستاي حفظ امنيت روحي و رواني آحاد جامعه تبلور مي يابد.

وي افزود: در اين ميان آنچه که بيش از همه در توصيه هاي قرآني و سخنان گهربار ائمه معصومين عليهم السلام سفارش مؤکد شده؛ جايگاه نهاد خانواده، نقش تربيت در بنيان خانواده و رعايت تکريم و حفظ حرمت خانواده بوده است.

اماني با اشاره به اهميت رعايت دستورات اسلامى در خانواده، گفت: در دين مبين اسلام خانواده به تهيه و تامين نيازمندي‌ها در حد اعتدال ترغيب شده است.

وي ادامه داد: بر اساس تعاليم اسلام توجه مفرط به ظواهر زندگى و خروج از حد اعتدال در استفاده از وسايل دنيوى كه از آن به تجمل‌گرايى تعبير شده است، بسيار سفارش شده است.

مدير موسسه فرهنگي کوثر هستي استان افزود: خانواده اي كه به تجملات عادت كرد نمى‌تواند سختى‌هاى راه خدا را تحمل كند، نمى‌تواند همنشينى و معاشرت با مردم فقير و مستمند را شيوه اجتماعى خود قرار دهد، به ناچار به تدريج از توده مردم فاصله گرفته و نسبت به دردمندان و محرومان بى‌تفاوت خواهد شد.

وي گفت: خانواده، چتر عطوفت و کانون مهرورزي و آغازي براي صعود به قله هاي انسانيت و پيمودن پله هاي تعالي است و فضايي است که در آن ارزش هاي اخلاقي و اجتماعي از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود و اسباب رشد و تعالي انسان به وجود مي آيد.

اماني تاکيد کرد: در اسلام خانواده مهم‌ترين عضو جامعه محسوب مي‌شود و پايبندي به خانواده و جلوگيري از بي‌بندوباري و همچنين ارتقاء جايگاه و تحکيم بنيان خانواده، از جمله مسائلي است که به آن سفارش فراوان شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۹:۵۱

16 Jan 2020