۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۵۷۷
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز توزیع بذور اصلاح‌شده بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع بذور اصلاح‌شده، خبر داد و گفت: این بذور با هدف کنترل بیماری‌های بذرزاد، افزایش کیفیت و کمیت محصول و کاهش حداقل دو نوبت آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب توزیع شده‌اند.
آغاز توزیع بذور اصلاح‌شده بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری
مسعود میرزایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از آغاز توزیع بذور اصلاح‌شده، خبر داد.

وی هدف از توزیع بذر اصلاح‌شده بین کشاورزان را کنترل بیماری‌های بذرزاد، افزایش کیفیت و کمیت محصول و کاهش حداقل دو نوبت آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب در زراعت عنوان و اضافه کرد: ارقام بذر گندم آبی شامل، میهن، حیدری، پیشگام و اروم و ارقام دیم شامل سرداری و آذر ۲ و ارقام محصول جو اصلاح‌شده شامل جلگه و بهمن هستند.

میرزایی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار تن بذر اصلاح شده جهت کشت بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: شرکت‌های تهیه و تولید بذر در شهرستان‌های لردگان، بروجن و شهرکرد در بوجاری بذر محصول گندم و جو زودرس و میان‌رس با هدف مدیریت در مصرف آب و افزایش کیفیت محصول در حال فعالیت هستند.

قابل ذکراست توزیع بذر یارانه‌دار در محصول گندم و جو از قرار هر کیلوگرم بذر اصلاح‌شده گندم آبی ۱۹۵۰۰، گندم دیم ۱۷۵۰۰، جو آبی ۱۸۰۰۰، جو دیم ۱۶۰۰۰ ریال است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۵:۰۶

27 Dec 2019