۰
plusresetminus
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با روشی که دولت در پیش گرفته باید اموال ایران را برای رضایت آمریکایی‌ها در سینی طلایی بگذاریم و هدیه دهیم؛ دولت تدبیر و امید به تحقیر و تهدید تبدیل شده است.
اموال ایران را باید برای رضایت آمریکایی‌ها در سینی طلایی بگذاریم و هدیه دهیم/ دولت «تدبیر و امید» به تحقیر و تهدید تبدیل شده
به گزارش جهانبین نیوز؛ جواد کریمی‌قدوسی در حاشیه مراسمی در پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران درباره سیاست‌های دولت اظهار داشت: امروز شاهد ویروس‌هایی هستیم که غربی‌ها به صنعت پتروشیمی ما فرستادند و طی تقریباً دو ماه، ۵۰ تا ۶۰ مورد آتش‌سوزی داشتیم؛ این در حالی است که سیستم ایمنی این مراکز را دیده‌ایم و می‌دانیم امکان آتش‌سوزی به سادگی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سیستم‌های به‌روز موجود، امکان اینکه در این مراکز آتش‌سوزی رخ دهد، را غیرممکن می‌کند؛ اما ویروسی که وارد سیستم‌های پتروشیمی کردند، فشار و سرعت را در سیستم تغییر می‌دهد و در مانیتورینگ هم نمی‌توان این مورد را مشاهده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مواقع، کاربران سیستم‌ها نیز نمی‌توانند متوجه تغییر شوند و باعث این حوادث می‌شود و همان‌گونه که ویروس استانکس‌نت را آوردند، این اقدامات را هم انجام می‌دهند.

آقایان تئوری‌بافی می‌کنند

کریمی‌قدوسی اضافه کرد: آقایان تئوری‌بافی می‌کنند که ما بخشی از این اطلاعات را می‌دهیم و بخشی را نمی‌دهیم؛ این‌ها همه به خاطر این است که می‌خواهند به سیستم بانکی وصل شوند و به خاطر وارد کردن یک مشت دلار به سیستم بانکی باید این امتیازات را بدهند.

وی عنوان کرد: دولت باید برای انتقال دارایی‌های مسدود شده ما به داخل ضرب‌الأجل تعیین کند و در کمیسیون امنیت ملی، بررسی مسائل مربوط به داوری ایران و آمریکا و پیگیری مطالبات حقوقی انجام شده است و دولت درباره دریافت مطالبات حقوقی ما از آمریکا باید بگوید چه کاری انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز صحبت این است که دیوان لاهه دادخواست ایران را برای بازپس‌گیری دو میلیارد دلار دارایی ما رد کند؛ چراکه تحلیل می‌کنند که ما نمی‌توانیم در قوانین داخلی آمریکا که دادگاهی در این کشور حکم به مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران داده، ورود کنیم.

کریمی‌قدوسی تشریح کرد: حدود ۵۰ ملک در آمریکا داریم و این کشور اموال ما را اجاره داده و بهای اجاره را خودشان می‌گیرند؛ این‌ها را می‌توانیم برگردانیم، اما با روشی که این دولت دارد، باید مابقی چیزهایی هم که داریم، برای رضایت آمریکایی‌ها در سینی طلایی بگذاریم و هدیه دهیم.

دولت تدبیر و امید به تحقیر و تهدید تبدیل شده است

وی در خصوص نشست رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه در انگلیس و پوشش نامناسب خانم نخست‌وزیر گفت: این افراد با این کارها اهدافی را دنبال می‌کنند و برای تحقیر فضیلت‌های دین این اعمال را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به‌طور کلی در عرف بین‌الملل، حتی انگلیسی‌ها هم در قواعد خودشان نیست که نخست وزیر زن کشورشان با پوشش زننده روبه‌روی یک روحانی قرار گیرد و این اقدامات را به صورت عمدی انجام می‌دهند.

کریمی‌قدوسی افزود: در جایی دیگر خانم‌ها با پوششی زننده به دیدار رئیس‌جمهور کشورمان رفتند و این اعمال خلاف عرف دیپلماتیک است؛ این یعنی تحقیر، دولتی که می‌گفت تدبیر و امید، عملاً به تحقیر و تهدید تبدیل شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۸:۲۱

30 Dec 2019