۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۸۶۹۷
امیرعبدالهیان:

سوریه در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها قاطع عمل می‌کند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: نظام سیاسی سوریه در دو جبهه پاکسازی تروریست‌ها و پاسخ قاطع به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.
سوریه در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها قاطع عمل می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین امیر عبدالهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ظهر امروز در نخستین نشست خبری جشنواره بین‌المللی ساعت شنی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که در این روزها شاهدیم برخی رسانه‌های داخلی و خارجی که بعضاً سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها محکوم می‌کردند و دخالت ایران را تخطئه می‌کردند اکنون برای کشته شدن نظامیانی که سپر انسانی از سوی تروریست‌ها در غوطه شرقی شدند ابراز نگرانی می‌کنند، نظر جنابعالی در رابطه با این تناقض چیست،‌ اظهارداشت: واقعیتی که در غوطه شرقی اتفاق افتاد این است که یک فروند هواپیمای متجاوز اسرائیلی در آسمان سوریه سرنگون شد.

وی افزود: اسرائیلی‌ها از این موضوع وحشت کردند. سید حسن نصرالله در لبنان به هم‌جهات سوری اعلام کردند که معادله در منطقه از امروز تغییر کرد و این رویه در مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی بعدی رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه ادامه پیدا خواهد کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل همچنین تصریح کرد: در این زمان بود که وحشت اسرائیلی‌ها را فرا گرفت. علی‌رغم اینکه برخی مقامات اسرائیل سعی کردند بگویند این یک حادثه بود و تکرار نخواهد شد اما اسرائیلی‌ها به کندی می‌فهمند که این یک حادثه نبود. حکومت سوریه در ادامه مبارزه با تروریسم و توفیقات آن در دوره پسا داعش تصمیم راهبردی اتخاذ کرده که همزمان با پاکسازی سوریه از تروریست‌ها به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ فوری و قاطع بدهد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: صهیونیست‌ها برای اینکه مجدداً سوریه را گرفتار درگیری‌های تروریستی کنند به متعهد تروریسم خود «جبهه النصره» که با اسرائیل برای کمک به تأمین اسرائیل از داخل مرزهای سوریه توافق کتبی امضا کرد دستور داد که مجدداً به ناآرام‌ سازی پایتخت شروع کنند تا ذهن مسئولان سوریه از جنگ با تروریسم و پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی متوجه تأمین مجدد امنیت پایتخت شود.

امیرعبدالهیان در ادامه سخنان خود عنوان کرد که این اتفاقی بود که در منطقه افتاد و کاری بود که اسرائیلی‌ها پشت این قصه بودند.

«آمریکایی‌ها امروز در مسئله سوریه رفتار مشکوک ندارند بلکه کاملاً در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند، ممکن است در مقاطعی صحبت از ضرورت تقویت راه حل سیاسی کنند اما رفتار آمریکا فراتر از یک رفتار دوگانه متعارض است و کاملاً یک رفتار حامیانه است».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه وقتی در غوطه شرقی شرایط سخت شد و دیدند عوامل جبهه النصره و فرماندهان این جبهه و همچنین برخی از گروه‌های تروریستی در آنجا شکست می‌خورند به سازمان ملل متوسل شدند و درخواست کردند که آتش‌بس یک‌ماهه در غوطه شرقی برقرار شود تا بتوانند آنها را از منطقه غوطه شرقی نجات دهند.

امیر عبدالهیان همچنین اظهارداشت: تصمیم نظام سیاسی سوریه این است که به موازات تلاش برای بازگشت آوارگان و تلاش برای تقویت روند سیاسی در سوریه در دو جبهه پاکسازی تروریست‌ها در دوره پسا داعش و پاسخ فوری و قاطع به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تمام‌گونه عمل کنند که در روزهای اخیر در اسقاط هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی عمل کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۲:۴۵

27 Dec 2019