۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۴۶۳۷

سرقت بزرگ کابل هاي برق در شهرستان بن

سرقت سيم و كابل برق در كشور و شهرستان بن يكي از خطرناك ترين نوع سرقت هاست كه جداي از خسارات مالي و اجتماعي در مواردي نيز منجر به برق گرفتگي و مرگ سارقان مي شود.
سرقت بزرگ کابل هاي برق در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ سرقت کابل برق، هم يک روش سرقت است، البته براي کساني که خطرات آن را به جان مي خرند.

چند سالي است سارقان سيم هاي برق به جاي بالا رفتن از ديوار و يا تيرهاي برق کنار خانه ها، ترجيح مي دهند کابل هاي برق را جدا و از وراي فروش آن به مال و منالي برسند.
 
دزديدن سيم ها و کابل هاي برق در سال هاي گذشته به يکي از پرسودترين و بزرگ ترين سرقت سارقان در شهرهاي مختلف کشور تبديل شده است.
 
 با ارزش بودن مس و قيمت بسيار بالاي اين فلز که در ساخت سيم هاي برق به کار مي‌رود، همچنين سود گزاف ناشي از فروش آن، موجب مي شود تا بسياري از سارقان خطر را به جان بخرند و دست به اين کار بزنند.
 
 به واقع، مي توان گفت، سارقان انگيزه هاي مختلفي از جمله کسب مال، تهيه هزينه مصرف مواد مخدر، امرار معاش و .. دارند.
 
ارزش زياد آلياژ مس سيم هاي برق براي برخي سارقان آنقدر جذابيت پيدا کرده که سختي و خطر برق گرفتگي بر فروش آن ترجيح مي دهند.
 
هرچند اين روش سرقت در مقايسه با ديگر سرقت ها، سختي ها و خطرات خاص خودش را دارد و هر کسي ريسک اين سرقت را نمي پذيرد، ‌اما هنوز هستند کساني که اين خطر را مي پذيرند
 
اين سرقت ها خسارات زيادي به اموال عمومي وارد مي کند. در اين گونه سرقت ها سارقان با استفاده از شيوه ها و ابزارهاي مختلف در خارج از محورهاي اصلي و فرعي اقدام به سرقت سيم برق و کابل مي کنند، اين نوع سرقت از آن جهت که باعث اختلال در سيستم ها و تجهيزات انتقال برق و در برخي مواقع باعث قطعي برق در شهر مي شود، از حساسيت ويژه اي برخوردار است.
 
باز هم اخبار‌ متعددي از سرقت سيم و كابل برق در شهرستان بن به گوش مي رسد كه نشان از اوج گيري مجدد اين نوع سرقت مي دهد.

در اواخر سال گذشته نيز بيش از چندين کيلومتر از کابل هاي برق در شهرستان بن به سرقت رفته بود.
 
متاسفانه امروز با خبر شديم که باز هم اين نوع سرقت در شهر بن به وقوع پيوسته و تعداد بسيار زيادي کابل برق دزديدي شده است.
 
اين بار دزدان به سرقت بيشتري دست زده اند به طوري که سيم هاي برق از جلوي پمپ بنزين شهر بن تا محل زورخانه شهر بن و محل گردشگري گرداب بن دزديده شده است، در حدود ساعت ۴ صبح برق منطقه قطع و دزدان به راحتي کار خود را انجام داده اند.
 
سرقت سيم و تجهيزات برق، ضمن ايجاد خطر براي شهروندان به دليل قطع و اتصال برق صدمات جبران ناپذيري به تجهيزات و لوازم خانگي مردم وارد مي کند و حتي ممکن است، خطرات جاني براي افراد  در پي داشته باشد.
 
انتهاي پيام1026ج /520ز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۱:۲۱

9 Jan 2020