۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۲۲۳۹۷
معرفی دستاوردهای دفاعی ایران

آشنایی با حفاظ امن ایرانی دور شریان‌های اطلاعاتی نیروهای مسلح +عکس

این سامانه قابلیت رمز کنندگی دیجیتال اطلاعات را داشته و می تواند انواع داده ها مثل اعداد و حروف، صدا و تصاویر را رمز کرده و ارسال کند. "NED-4182" دارای قفل های سخت افزاری و نرم افزاری در هر بخش خود، برای افزایش امنیت است و قابلیت برنامه ریزی مجدد با استفاده از وصل شدن به کامپیوتر را دارد.
آشنایی با حفاظ امن ایرانی دور شریان‌های اطلاعاتی نیروهای مسلح +عکس
به گزارش جهانبین نیوز، از اولین نبردهای رخ داده در تاریخ تا به امروز، بحث داشتن اطلاعات کامل و صحیح از توانایی های خودی و دشمن و همچنین حفظ این اطلاعات از دسترس نیروهای متخاصم، یکی از اولویت های اصلی اکثر ارتش های جهان بوده است که در این میان، بحث انتقال اطلاعات به کاربران نیز از جمله بحث های بسیار مهم در این بخش بشمار می رود.


نگاهی به تاریخچه رمزنگاری در ارتش های جهان

از دوران باستان برای حفظ امنیت پیام های ارسالی بین نیروهای نظامی بحث "کد گذاری" مطرح شد. در آن دوران از کلمات و عبارات انحرافی و تمثیلی و یا حتی زبان شعر به منظور اشاره به اهداف اصلی استفاده می شده است.

امروزه و با ورود به هزاره جدید اطلاعات ارزش بسیار بالاتری پیدا کرده و با انتقال امن آنها نیز برای واحدهای نظامی بسیار مهم به حساب می آیند. در حال حاضر اطلاعات مختلف به مانند دستور حرکت واحدهای نظامی، پیام های صوتی و یا تصویری به حالت دیجیتال و دیتا تبدیل شده منتقل می شوند.

هم اکنون دستگاه های رمز کننده فراوانی در جهان وجود دارد که با استفاده از آن اطلاعات مورد نظر به کدهای خاصی تبدیل شده و برای کاربران مورد نظر ارسال می شود. در زمان دریافت نیز دستگاه های مورد نظر توان دریافت و در عین حال خارج کردن پیام مورد نظر از حالت رمز را دارد.

در نیروهای مسلح کشورمان نیز تاکنون سامانه های متعدد و مدرنی در این بخش ساخته شده سامانه "NED-4182" یکی از بهترین رمز کننده های ایرانی با قابلیت ارسال و دریافت امن اطلاعات است.

 در این سیستم امکان دریافت و ارسال اطلاعات از 8 منبع مختلف وجود دارد. این سامانه ارتباطی از پروتکل های ارتباطی : ATM ، PCM و Frame Relay بهره و می تواند اطلاعات را با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه دریافت و ارسال کند. نوع سیستم کد گذاری در این سامانه از گونه E1 و بر اساس استانداردهای G.703 و G.704 است.

این دو استاندارد از جمله استانداردهای تعیین شده توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات برای تبادل اطلاعات است. حالت E1 از دو رشته سیم مستقل در درون دستگاه برای انتقال اطلاعات و تبدیل آنها بهره گرفته می شود.

دستگاه رمز کننده ایرانی+عکس (آماده نیست) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سامانه رمز کننده NED-4182 - نمایشگاه هوایی کیش 1393

این سامانه قابلیت رمز کنندگی دیجیتال اطلاعات را داشته و می تواند انواع داده ها مثل اعداد و حروف، صدا و تصاویر را رمز کرده و ارسال کند. "NED-4182"  دارای قفل های سخت افزاری و نرم افزاری برای هر بخش خود برای افزایش امنیت است و قابلیت برنامه ریزی مجدد با استفاده از وصل شدن به کامپیوتر را دارد.

در عین حال، این سیستم رمز کننده توان شناسایی دستگاه رمز کننده در آن سوی خط و تغییر وضعیت به حالت رمز کننده و یا شکاننده رمز به صورت اتوماتیک را دارد.

عملیات رمزگذاری در این سیستم به صورت ادامه دار و یا بخش بخش انجام شده و در صورت لزوم امکان پاکسازی اورژانسی اطلاعات از روی دستگاه نیز وجود دارد. برای هر کدام از 8 ورودی این دستگاه کد گذاری خاصی تعریف شده است تا در صورت بروز مشکل در جریان هر کدام از عملیات های ارسال و یا دریافت اطلاعات در سایر تبادلات اخلالی صورت نگیرد.

دستگاه رمز کننده ایرانی+عکس (آماده نیست) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"NED-4182"  در برابر حملات درون شبکه مخابراتی ایمن سازی شده و می تواند با یک منبع برق با قدرت 220 ولت به کار بپردازد و مصرف برق آن کمتر از 5 وات است. امکان ارتقاء این سیستم از طریق نرم افزارهای مورد نظر وجود داشته و می توان این سیستم را در دمای بین صفر تا مثبت 55 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار داده و دمای مورد نیاز برای نگاه داری این سامانه نیز بین منفی 10 تا مثبت 70 درجه سانتیگراد است.

از جمله مهمترین ویژگی های این محصول تماما ایرانی آن است که امکان استفاده از الگوریتم های جدید رمز کننده بر روی این سیستم با توجه به نیاز کاربر نیز وجود داشته و این سیستم نیازی به سیستم های هشدار دهنده مجزا نیز ندارد.


انتهای خبر/ ۱۰۲۴ج
مرجع : مشرق نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۲:۳۴

14 Jan 2020