۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۸۴۳۷
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی تهران:

حکم اعدام شیخ نمر ناشی از حب و بغض سیاسی مرتجعین عرب است

حکم اعدام شیخ نمر تنها از یک حب و بغض سیاسی و حکومتی ناشی می‎شود و بر اساس هیچ قاعده حقوقی نیست.
حکم اعدام شیخ نمر ناشی از حب و بغض سیاسی مرتجعین عرب است
ناصر علیدوستی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی جهانبین‌نیوز با محکوم کردن حکم اعدام مبارز روحانی عربستان، اظهار کرد: اخیرا شنیده شد که دادگاه‌های تشریفاتی عربستان عالم برجسته شیعه آیت‌الله باقرالنمر را به مجازات اعدام محکوم کرده که این حکم مایه اعتراض همه شیعیان و جهان اسلام شده است.

وی افزود: در حالی که این عالم مبارز خود مخالف خشونت در بیان عقاید است و همواره به برگزاری اجتماعات به صورت مسالمت‌آمیز اعتقاد دارد محکوم به اعدام شده و چنین حکمی تناسبی با شخصیت و پیشینه شیخ نمر ندارد.

علیدوستی تصریح کرد: شیخ نمر به عنوان یک عالم دینی تنها نظرات و عقاید خود را بیان کرده و هیچگونه مبارزه مسلحانه و یا اقدامات امنیتی علیه حکومت عربستان انجام نداده است.

استادیار دانشگاه علوم قضایی تهران با بیان اینکه حکم اعدام شیخ نمر هیچ سنخیتی با اقدامات این عالم روحانی نداشته است، گفت: حکم اعدام ضمن اینکه ناعادلانه بوده بلکه هیچگونه تناسبی با رفتار و اقدام شیخ نمر نداشته و باید این حکم رد شود.

علیدوستی خاطرنشان کرد: مجازات اعدام شیخ نمر به همگان نشان داد که یک اظهارنظر علمی و کاملا دموکراتیک و در راستای آزادی بیان از سوی دولت‌های مرتجع عرب با سخت‌ترین مجازات روبرو می‎شود.

وی با بیان اینکه حکم اعدام شیخ نمر قابل اجرا نیست، افزود: با توجه به محکومیت‌های جهانی و اخطار دولت‌های مختلف در خصوص عواقب اجرای چنین حکمی به نظر می‎رسد چنین کار غیرمعقولی اجرایی نشود.

علیدوستی تصریح کرد: حکم اعدام شیخ نمر تنها از یک حب و بغض سیاسی و حکومتی ناشی می‎شود و بر اساس هیچ قاعده حقوقی نیست.

وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: حکومت‌های مرتجع عربی از آنجا که بر پایه نظام‌های مردم‌سالاری شکل نگرفته‎اند هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند تا از این طریق حاکمیت خود را حفظ کنند و این حکم هم ناشی از همین نگرانی است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۹:۱۷

22 Jan 2020