۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۲۹۰۰۲
همزمان با همایش گلریزان در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

کمک نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به آزادی زندانیان نیازمند

همزمان با برگزاری همایش گلریزان در چهارمحال و بختیاری، ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد صد میلیون ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
کمک نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به آزادی زندانیان نیازمند
به گزارش جهانبین نیوز؛ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان چهارمحال و بختیاری کمک درجهت آزادسازی زندانیان نیازمند مالی و جرایم غیرعمد را یک اقدام بسیار مهم و ضروری اجتماعی خواند و اظهار کرد: خدمت در این عرصه و رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان حقیقتاً توفیق بسیار بزرگ و ارزشمندی است که خدای متعال به شما عطا کرده و قطعا شما نیز شکرگذار این توفیق هستید.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه زندانیان جرایم اجتماعی و غیرعمد بدون تردید نیازمند یاری و دستگیری هستند تصریح کرد: متأسفانه در جامعه گرفتار انواع آسیب‌های اجتماعی هستیم که یک بخشی از این آسیبب‌ها به زندانی و گرفتار شدن افراد منجر می‌شود که حتما باید از این افراد که بر اثر عوامل اجتماعی در دام زندان گرفتار می‌شوند، دستگیری کرد.

نکونام با تاکید بر این که باید آحاد جامعه را نسبت به ضرورت کمک و مشارکت در این امر خیر، حساس و دغدغه‌مند کرد افزود: اگر مردم حساسیت و اهمیت کمک به آسیب‌های اجتماعی به ویژه کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را به خوبی درک کنند، حضور بیشتری در این عرصه خواهند داشت و کمک بیشتری خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: افراد و خیرین بسیاری هستند که آمادگی کمک در این جهت را دارند اما به دلیل این که اطلاع دقیق از این مسئله ندارند و یا کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را به عنوان یک أمر خیر تلقی نمی‌کنند و تصورشان این است که نباید به یک فرد مجرم که در زندان گرفتار شده است، کمک کرد از کمک و مشارکت در این زمینه خودداری می‌کنند.

نکونام تاکید کرد: حتما باید کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها در جامعه به عنوان مصداق بارز و روشن یک أمر خیر فرهنگ‌سازی و شفاف‌سازی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نمی‌توان همیشه مجرم را مقصر اصلی تمام جرم‌ها دانست و همه تقصیر را به گردن او انداخت زیرا عوامل مختلفی اعم از مسائل اجتماعی و شرایط روز جامعه دست به دست هم می‌دهند تا یک حادثه و جرمی به وقوع بپیوندد که حتی گاهی بسیاری از این عوامل در اختیار مجرم نیست بنابراین این چنین افرادی واقعا نیازمند یاری هستند.

وی خانواده‌های زندانیان را به مراتب نیازمندتر به کمک و یاری خیرین دانست و اضافه کرد: خانواده‌ای که سرپرست و پدر بالای سر او نباشد کاملاً احساس بی‌پناهی و بی‌یاوری می‌کند که همین مسئله و کمبود عاطفی در خانواده باعث می‌شود که خدایی نکرده انسان‌های مریض و بیماردل نظر سوء به این خانواده‌ها داشته باشند و آن‌ها را با انواع آسیب‌ها و خطرات مواجه کند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: ما اگر بتوانیم این آسیب‌ها و کمبود‌ها را به واسطه کمک‌ها و یاری‌رسانی‌های خیرخواهانه خود از خانواده زندانیان دور کنیم، قطعا از آسیب‌ها و خطرات احتمالی دیگر نیز جلوگیری کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری کمک به زندانیان و خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد را یکی وظایف نظام جمهوری اسلامی عنوان و یادآور شد: یکی از وظایفی که حکومت در نظام جمهوری اسلامی دارد، این است که در چنین مواردی حتی از بیت‌المال بودجه برای کمک و یاری‌رسانی به خانواده‌های زندانیان اختصاص دهد تا خانواده‌ها در دام آسیب‌ها و معضلات اجتماعی گرفتار نشوند.

امام جمعه شهرکرد نجات انسان گرفتار در بند زندان را یکی از مصادیق بارز و ارزشمند کار خیر دانست و تاکید کرد: طبعاً تمام بار این مسئولیت سنگین نمی‌تواند بر دوش حکومت و نظام باشد بلکه باید کمک‌های مردمی در این جهت باشد و مردم هم بدانند که کمک در این عرصه از مصادیق بارز کار خیر است.

نکونام در پایان در توصیه‌ای به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان افزود: باید از ظرفیت مساجد، مراکز فرهنگی، صدا و سیما و رسانه در جهت فرهنگ‌سازی این امر بسیار مهم و ارزشمند بهره‌ برد؛ اگر هم در تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های خود پاسخ مثبت از نظر مالی دریافت نگردید ناامید نشوید بلکه قطعا بدانید از نظر فرهنگ‌سازی توانسته‌اید این ذهنیت را به وجود بیاورید که باید به فکر زندانیان بود.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۵:۱۵

26 Dec 2019