۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۲۲۵۲۲
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختیاری:

واردات و خرید کالاهایی که مشابه ایرانی دارد خیانت است به کشور

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان کمبود نقدینگی، فقدان بازار، افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین آلات را از جمله مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان دانست.
واردات و خرید کالاهایی که مشابه ایرانی دارد خیانت است به کشور
رضا گنجی مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز کمبود نقدینگی، فقدان بازار، افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین آلات را از جمله مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان عنوان کرد.

گنجی اظهار کرد: 65 درصد واحدهای استان در ارتباط با کارهای بانکی، 16 الی 17 درصد به دلیل فقدان بازار و 8 تا 9 درصد مواد اولیه و ماشین آلات منجر به تعطیلی این واحدها شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه بانک ها در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی یک سری قوانینی می گذارند که برخی از توان مدیریت دولت خارج است و برخی بانکها عملکرد و همکاری خوبی با بخش صنعت ندارند.

گنجی با اشاره به مشکلات واحدها در این خصوص تصریح کرد: برخی واحدها با توجه به تسهیلاتی که گرفته اند شامل دیونی شده اند و به دلیل نبود بازار نتوانسته اند به شرایط ایده آل برسند و تصفیه حساب کنند و بانکها هم اجرائیه صادر و منجر به تعطیلی این واحدها شده است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان افزود: برخی واحدها نیز با کمبود نقدینگی مواجه شده و بعد از 80 تا 90 درصد پیشرفت نیازمند سرمایه در گردش جهت تهیه مواد اولیه و ورود به بازار نیازمند تسهیلات برای خرید ماشین آلات هستند.

وی گفت: ما در استان تنها واردات یک سری ماشین آلات واحدهای صنعتی که شرایط تولید آن در داخل مهیا نیست را داریم.

گنجی واردات کالاهایی که در ایران مشابه داخلی دارند را خیانتی به کشور دانست و اذعان کرد: خرید و مصرف این کالاها توسط مردم نیز خیانت محسوب می شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی در کشور گفت: همه مردم و مسئولین باید استفاده از محصولات تولید خود را سرلوحه قرار دهند.

گنجی مبارزه با قاچاق کالا را عامل مهم و اساسی دیگر برای حمایت از کالای داخلی دانست.

وی با اشاره به عملکرد شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای لازم در شهرکهای صنعتی رابطه مستقیمی با جذب سرمایه گذار در استان دارد.

گنجی گفت: در سال گذشته 47 مناقصه با هزینه ای حدود 9 میلیارد و صد میلیون تومان برگزار شد که بیش از 7 میلیارد آن از منابع داخلی و بیش از 1 میلیارد از منابع استانی تامین شد.

وی از رشد 165 درصدی به لحاظ تعداد واحدها و رشد 157 درصدی به لحاظ مساحت در سال 93 نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در کل قراردادها تا پایان سال 93 پذیرای سرمایه گذاران با 1519 قرارداد در 646 هکتار زمین بودیم.

گنجی خاطرنشان کرد: از این تعداد 747 واحد در 385 هکتار زمین موفق به اخذ پروانه شدند و 152 میلیارد و 217 میلیون تومان در شهرکهای صنعتی سرمایه گذاری صورت گرفت.

وی از برگزاری 24 دوره آموزشی برای 900 نفر در این زمینه خبر داد و گفت: 13 نفر در 8 تور صنعتی شرکت و 4 واحد استان نیز به نمایشگاههای خارجی و 70 واحد به نمایشگاههای داخلی راه پیدا کردند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۴:۰۷

7 Jan 2020