۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۸۷۳۲
امام‌جمعه شهر فارسان

فقر، فساد و تبعيض همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏ کنند

امام جمعه شهر فارسان گفت: ضعف در عدالت هم مشهود است؛ «فقر، فساد و تبعيض» همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏کنند و شعار مقدس عدالت را به چالش مي‌کشند. پيشرفت بدون عدالت، نه مطلوب و منطبق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است.
فقر، فساد و تبعيض همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏ کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و شما را در اين خطبه نيز به رعايت تقوا و پاسداشت اين گوهر گرانبهاي الهي دعوت مي کنم، رعايت تقوا سبب از بين رفتن سرخوردگي و نگراني هاي روحي و اجتماعي و سبب حل مشکلات اقتصادي مي شود.

وي افزود: قرآن مي فرمايد: (وَ مَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَه مَخرَجاً * وَ يَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِب) اين آيه از اميد بخش ترين آيات قرآني است که پرده هاي ياس و نااميدي را پاره مي کنه و به اهل تقوا وعده نجات و حل مشکلات را مي دهد.

وي تصريح کرد: ضعف در عدالت هم مشهود است؛ «فقر، فساد و تبعيض» همچنان در جامعه عرض‌اندام مي‏کنند و شعار مقدس عدالت را به چالش مي‌کشند. پيشرفت بدون عدالت، نه مطلوب و منطبق با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است و نه هيچ‌گاه مدنظر مردم و رهبر معظم انقلاب بوده است.

وي بيان داشت: راه جبران اين عقب‏ ماندگي و رفع فقر، «اقتصاد مقاومتي» است اما براي جبران عقب‏ ماندگي در (فساد و تبعيض) نياز به کار مجاهدانه احساس مي‌شود.

امام جمعه فارسان گفت: باکمال تأسف بايد گفت از زمان صدور فرمان هشت ماده‌اي رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ تاکنون اقدام قابل‌توجه اي براي رفع فساد و تبعيض برداشته نشده است. صدور آن فرمان بدين معنا بود که اولاً وضعيت فساد و تبعيض تا سال ۸۰ مورد رضايت رهبري نبوده است و ثانياً براي قطع روند رشد اژدهاي هفت‌سر فساد در آينده نيز بايد کار جدي صورت گيرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: طرح دوفوريتي «اعاده اموال نامشروع مسئولان» با بيش از ۱۰۰امضا در آستانه بررسي در مجلس شوراي اسلامي است. تصويب اين طرح به‌شرط رفع برخي ابهامات و دقت نظر در اجرا ـ مي ‏تواند بخش زيادي از عقب‏ ماندگي جمهوري اسلامي در تحقق شعارهاي عدالت‏ طلبانه انقلاب اسلامي را جبران نمايد و اگر تصويب نشد اين مردم هستند که خيلي از سؤالات را بايد از نمايندگان و عملکردشان بپرسند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۲:۵۷

6 Jan 2020