۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۳۶۶۶۲
به بهانه روز پارالمپیک

ورزشکاران معلول چشم انتظار مِهر مسئولین

تجهیز سالن های ورزشی،جذب سرمایه گذار خصوصی برای حمایت از تیم های معلولان و جانبازان استان از ضرورت هایی است که مسئولان باید برای اجرای آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.
ورزشکاران معلول چشم انتظار مِهر مسئولین
به گزارش جهانبین نیوز؛ ورزشکاران جانباز و معلول با تکیه بر همت عالی و اعتماد به نفس خود به خوبی نشان داده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست و در مسیر موفقیت و سرافرازی تنها باید چشم امید به خداوند و اعتماد به توانمندی‌های خود داشت.

۲۴ مهرماه به نام روز ملى پارالمپیک در تقویم ملى ایران ثبت شده است.

در حال حاضر حدود ۴ میلیون کم‌توان جسمی در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها ۲ تا ۳ درصد به صورت هدفمند و نظام‌مند ورزش می‌کنند.

در کشور ۱۸ رشته ورزشی ویژه معلولان وجود دارد که این میزان در سطح جهانی ۲۳ رشته است،
جانبازان و معلولان کشور در رشته‌های بسکتبال، فوتبال، والیبال، دو و میدانی و وزنه‌برداری در سطح لیگ برتر در بخش آقایان فعالیت می‌کنند.

حدود 530 ورزشکار در سطح  استانی ، کشوری در رشته های مختلف از قبیل دو میدانی، تیر کمان، والیبال نشسته،تنیس، بدمینتون و... در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند، وجود ورزشکاران با رتبه های اول تا سوم کشوری و بین المللی در استان چهارمحال و بختیاری نشان دهنده فعالیت گسترده معلولان در رشته‌های ورزشی است.

عدم وجود سالن ورزشی خاص معلولان باعث شده است تیم های جانبازان و معلولان در سالن های اختصاصی دیگر تیم های ورزشی استان تمرین کنند که به سبب شرایط خاص این افراد شرایط برای تمرینات آن ها مناسب نیست.

با توجه به حضور بسیار پر رنگ ورزشکاران معلول چهارمحال و بختیاری در مسابقات کشوری، داشتن مقام های جهانی، آسیایی و پارالمپیکی امکانات ورزشکاران جانباز و معلول نظیر سالن های ورزشی، تجهیزات و استخرهای مناسب سازی شده کم است و نگاه ویژه و برنامه ریزی متولیان استان به ورزش معلولان را می طلبد.

تجهیز سالن های ورزشی، تأمین بخشی از هزینه های روزمره ورزشکاران جانباز و معلول و جذب سرمایه گذار خصوصی برای حمایت از تیم های معلولان و جانبازان استان از ضرورت هایی است که مسئولان باید برای اجرای آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کارشناسان، بهره گیری از الگوهای مناسب و پیشرفته جهان به منظور تأمین تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران و مناسب سازی اماکن ورزشی و برگزاری همایش های علمی با هدف تغییر در نگرش ها، هدایت، تشویق و جذب جانبازان و معلولان به محیط های اجتماعی به ویژه ورزش را در توسعه قوای جسمی، روحی، روانی و امید به زندگی در بین جانبازان و معلولان مؤثر می دانند.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۴:۱۲

28 Dec 2019