۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۳۶۹۲

فرهنگ، حلقه مفقوده چهارشنبه‌سوری

دلايل بروز حوادث چهارشنبه آخر سال ضعف فرهنگي و بروز رفتارهاي ناهنجار است.
فرهنگ، حلقه مفقوده چهارشنبه‌سوری
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  بام ايران خبر؛ چهارشنبه‌سوري، واژه‌اي که اين روزها بسيار آن را مي‌شنويم. واژه‌اي که دغدغه خاطر بسياري از والدين در اين روزهاي پاياني سال است.

پس از اتفاق تلخي که در ساختمان پلاسکو افتاد، بسياري در شبکه‌هاي اجتماعي مطالبي را پيرامون چهارشنبه‌آخر سال بدون خطر، به‌منظور فرهنگ‌سازي مناسب و البته با رويکرد تجليل از آتش‌نشانان منتشر کردند؛ اما باتوجه به همه اين صحبت‌ها، بازهم نگراني‌ها براي چهارشنبه آخر سالي ديگر پابرجا است.

نگراني‌هايي که بوي مواد منفجره و نارنجک‌هاي دست‌ساز و البته وسايل آتش‌بازي غيراستاندارد، نگراني والدين و البته مسئولان ارگان‌هاي امدادي رادلايل بروز مشکلات در چهارشنبه آخر سال را ضعف فرهنگي مي‌دانند.

۶۰ درصد افرادي که دست به اعمال پرخطر در چهاشنبه‌ آخر سال مي‌زنند، به‌دنبال رفع کمبود شادي و نشاط درون هستند. هرساله با نزديک‌شدن به چهارشنبه آخر سال، نوعي التهاب بر جامعه و خانواده‌ها مسلط مي‌شود تا جايي‌که در چندسال اخير، چهاشنبه‌ آخر سال به چهارشنبه‌سوزي مبدل شده است.

نهاد‌ها و دستگاه‌هاي دولتي بهتر است که به‌جاي تحت‌فشار قراردادن مردم، مکان‌هاي امن و تحت‌کنترلي را در اختيار آنان قرار دهند و از حضور افراد پرخطر در اين مکان‌ها جلوگيري کنند.


گذر زمان چهارشنبه‌سوري را از مسير خود منحرف کرد

فرمانده نيرو انتظامي چهارمحال و بختياري گفت: چهارشنبه آخر سال مسئله‌اي است که از ديرباز وجود داشته اما از مسير اصلي خود انحراف داشته و متاسفانه با حوادث مواجه شده است.

سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده نيرو انتظامي چهارمحال بختياري با اشاره به اينکه چهارشنبه آخر سال را مي‌توان با شادي مشروع و حفظ مقررات گذراند تصريح کرد: اگر کسي مي‌خواهد مراسم چهارشنبه آخر سال را انجام دهد بايد در محله خودش و با حفظ مقررات صورت گيرد.

وي اظهار کرد: با کساني که بخواهند در مراسم چهارشنبه‌سوري هنجارشکني کنند بشدت برخورد می‌شود.

غلامزاده با اشاره به اينکه رسانه‌ها نقش کليدي در جلوگيري از حوادث مي‌توانند داشته باشند اذعان داشت: رسانه‌ها با اطلاع‌رساني کامل مردم را از خطرات آتش‌سوزي چهارشنبه آخر سال آگاه کنند.



كشف ۶۶ هزار و ۵۳۴ عدد مواد محترقه در چهارمحال و بختياري

غلامزاده اذعان داشت : مأموران انتظامي استان با هدف پيشگيري از حوادث ناگوار و آسيب هاي جسمي، روحي و رواني استفاده از مواد محترقه غيرمجاز و قاچاق، طرح تشديد مبارزه با قاچاقچيان مواد محترقه را با محوريت برخورد با تهيه و توزيع كنندگان اين مواد به اجرا گذاشتند.

وي با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي خاطر نشان كرد: در راستاي پيشگيري از بروز خطرهاي احتمالي مواد محترقه و منفجره در آخرين روزهاي سال، طرح تشديد برخورد با تهيه و توزيع كنندگان مواد محترقه در دستور كار پليس استان قرارگرفته است.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان والدين را بر نظارت و كنترل بيشتر فرزندان با هدف پيشگيري از آسيب‌ها و حوادث ناشي از استفاده مواد آتش‌زا دعوت کرد و گفت: تلفن ۱۱۰ پليس به‌صورت شبانه‌روزي آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي در ارتباط با فعاليت قاچاقچيان مواد محترقه است.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۸:۰۹

15 Feb 2020