۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۶۳۱۲

جدیدترین اظهار نظر "شاذ" هاشمی/دشمن فرضی دولت از نگاه آیت الله

خبرگزاری ایرنا در گزارشی در روز ۲۳ تیر سخنانی از هاشمی رفسنجانی نقل کرده که بیان نکاتی در آن رابطه بسیار مهم و لازم است و در ادامه به ان اشاره خواهد شد.
جدیدترین اظهار نظر "شاذ" هاشمی/دشمن فرضی دولت از نگاه آیت الله
به گزارش جهان بین نیوز، خبرگزاری رسمی دولت(ایرنا) در گزارشی در روز ۲۳ تیر سخنانی از هاشمی رفسنجانی نقل کرده که بیان نکاتی در آن رابطه بسیار مهم و لازم است.

در این اظهارات آمده که آقای هاشمی بیان داشته که اقلیت محدودی با نام ولایت می خواهند دولت را به شکست بکشانند و همچنین تاکید کرده برای اینکه به عده ای تندرو مجال ندهد، به نماز جمعه نمی رود.

در این مطلب آمده که هاشمی رفسنجانی ادعا کرده عده ای در زیر پرچم ولایت مداری قصد دارند دولت را به انزوا و شکست بکشانند در حالی که به هیچ وجه این امر صحت ندراد و نمی‌دانیم که آقای هاشمی این اظهارات را بر اساس چه مطالبی بیان کرده است!

در اینجا باید متذکر شد که مهم ترین جریانی که درصدد به شکست کشاندن دولت است جریانی است که دولت را از دستورکار واقعی آن که حل مشکلات اقتصادی مردم است منحرف کرده و آن را وارد وادی مبارزه با اعتقادات دینی ملت یا حمایت از جریان فتنه کرده است.

متاسفانه عده ای با روی کارامدن دولت و سواستفاده از شعار اعتدال قصد دارند تا به اهداف سیاسی مدنظرشان دست پیدا کرده و در نهایت دولت را از مسیر اصلی خود خارج کند. دولت موظف به ارائه خدمات وبهبود شرایط اقتصادی است و نه ابزاری برای بازی سیاسی و مبارزه با عقاید مردم.

بسیاری از افراد که تا کنون بارها و بارها درصدد زنده کردن فتنه و بازی با عقاید مردم هستند از آقای هاشمی حمایت کرده و در مجالس وی حضور می‌‌یابند و این افراد هستند که قصد خارج کردن دولت از مسیر اصلیش را دارند ، نه افراد ولایت مدار.

به نظر می‌رسد آقای هاشمی به جای طرح این گونه ادعاها اطراف خود را از وجود این افراد پاک کند و نگذارد حامیان وی علیه جریان انقلابی و ولایت مدار اقدام کنند و در نتیجه با ایجاد فضایی مشوش دولت را از انجام خدمات اصلیش بازدارند.

آیا هاشمی یا این افراد ولایت مدار و منتقد هستند که دولت را از مسیر خودش خارج می‌کنند یا حامیان فتنه سبز و افراد بی دین و غرب گرا با طرح مسائل پوچ و بی پایه و اساس؟

البته این مسئله نیز دارای اهمیت است که افراد وابسته و حتی خود هاشمی نیز به دلیل برخی موضع گیری ها دارای جایگاه اجتماعی مناسبی نیستند و برخی معتقدند که همین حمایت های وی نیز به دولت ضربه وارد می‌کند و ممکن است که مردم فکر کنند اعتدال حقیقی رعایت نمی‌شود.

اما در رابطه با حضور وی در نماز جمعه که مدتی است از سوی رسانه های زنجیره ای به منظور برگرداندن هاشمی رفسنجانی به تریبون نمازجمعه پیگیری می‌شود نیز باید گفت که سابقه وی و مواضع دشمن پسندی که آقای هاشمی تاکنون گرفته است دلیل و برهانی است که در حال حاضر نباید در جایگاه این محل مهم قرار گیرد.

مقبولیت عمومی نیز از جمله مواردی است که در رابطه با اقامه نماز جمعه توسط هاشمی رفسنجانی وجود ندارد و اکثریت جامعه خواهان حضور وی نیستند. اما درخصوص آن اقلیتی که از وی حمایت می‌کنند باید این نکته را بیان کنیم که اسا آن ها با نمازجمعه و حتی با اصل نماز مخالفند و لذا بدنه اجتماعی وجود ندارد که بتوانند عرض اندام کنند.

شاهد مثال این مطلب نیز نحوه حضور حامیان هاشمی در نمازجمعه ۲۶تیر سال ۸۸ بود که زن و مرد به صورت مختلط نماز خواندند و مقدمات و شرایط نماز را رعایت نکردند.

البته پیش از این نیز برخی چهره ها مانند بهزاد نبوی عنوان کرده بودند که بهایی ها تبدیل به سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان شده‌اند و طرح اینگونه مسائل خیلی دور از ذهن و تصور نیست، چراکه این افراد به دنبال دست یابی به اهداف و عقاید سیاسی حزبشان هستند و در این میان ازهیچ کوششی هم دریغ نخواهند کرد؛ اگر لازم باشد داعیه نماز جمعه دارند و اگر هم روزی نیاز باشد حتی منکر خواندن نماز و وجوب می‌شوند.

به هرحال باید توجه داشت که این گونه ادعاهای پوچ در جامعه تاثیر گذار نخواهد بود و بلکه اوضاع را به ضرر دولت به هم ریخته و همه مردم را درگیر مسائل حاشیه ای می‌کند و لذا انتظار می‌رود افرادی که داعی حمایت از دولت و خدمت به مردم را دارند در عمل نیز به مواضعشان پایبند بوده و عمل کنند.



انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۶:۵۳

17 Jan 2020