۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۳۰۸۶۶
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:

توصیه‌های وزارت بهداشت برای تزریق واکسن آنفلوانزا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، شرایط تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد مختلف جامعه را تشریح کرد.
توصیه‌های وزارت بهداشت برای تزریق واکسن آنفلوانزا
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری همایش معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ارتباط با افرادی که نیازمند تزریق واکنس آنفلوانزا هستند، گفت: افراد مبتلا به بیماری های مزمن ریوی، قلبی، کلیوی، آسم، بیماران پیوندی و همچنین سالمندان و کودکان زیر ۵ سال از جمله افرادی هستند که توصیه می‌کنیم واکسن آنفلوانزا بزنند.

وی با تاکید بر اینکه واکسن های موجود در بازار استاندارد بوده و مورد تایید وزارت بهداشت هستند، افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا در سنین مختلف متفاوت است.

سیاری با اعلام اینکه روش تزریق برای کودکان بین ۶ ماه تمام تا ۳ سال به صورت یک‌دوم در دو نوبت است، ادامه داد: اگر این کودکان برای اولین بار این واکسن را می زنند، می بایست به فاصله یک ماه در دو نوبت انجام شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین برای کودکان بین ۳ تا ۹ سال اظهار داشت: اگر این افراد نیز تاکنون واکسن آنفلوانزا نزده اند، می‌بایست در دو نوبت و به صورت کامل این واکسن را تزریق کنند.

وی تصریح کرد: برای سایر افراد که توصیه کردیم از این واکسن استفاده کنند، همان یک نوبت کافی است.

سیاری با اعلام اینکه افراد مورد توصیه ما می بایست هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند، گفت: واکسن به اندازه کافی در داروخانه های کشور موجود است.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۴:۲۰

14 Feb 2020