۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۷۴۵۶
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران:

ولايتمدارانِ بدون عمل و برائت کنندگانِ بدون ولايت، تهديد نظام و انقلابند/ مشکل آمريکا و غرب با عمق استراتژيک ايران است

مشکل آمريکا و غرب با عمق استراتژيک ايران است و ايرانيان در همه جاي دنيا حقانيت و صداقت خود را به اثبات رسانده اند.
ولايتمدارانِ بدون عمل و برائت کنندگانِ بدون ولايت، تهديد نظام و انقلابند/ مشکل آمريکا و غرب با عمق استراتژيک ايران است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر،  حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در همايش نخبگان و هاديان سياسي چهارمحال و بختياري که  روز شنبه در مجتمع رفاهي لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اينکه ميزان تعيين حقانيت افراد منوط به ولايت پذيري آن هاست گفت: ولايت يک امر مقطعي نبوده و در سراسر حکومت ديني اسلام به يک شکل از خداوند باري تعالي به پيامبران عظيم الشان، و سپس امامان و در پي آن به نايبان برحق تسري پيدا کرده است.
وي با بيان اصول هفتگانه ولايتمداري، "مقطعي نبودن ولايت" را از ويژگي ها و اصولي دانست که در همه اعصار ديده شده است.
 
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، به " توام بودن ولايت با برائت" به عنوان دومين اصل ولايت مداري اشاره کرد و افزود: اصل تبري و تولي به معناي پيوستن به ولايت و نماد ولايت الهي و گسستن از هر چه غير از ولايت الهي است که اين دو عنصر در کلمه توحيد، نهفته شده  است.

حجت الاسلام سعيدي در تشريح اين اصل بيان داشت: امروز با کساني رويارو هستيم که مدعي برائت از ولايت گريزي هستند اما در عمل اينگونه نيستند، اين مساله براي مجلس خبرگان رهبري، بسيار ضروري است چرا که اين مجلس است که مرجع حساس ترين مسايل نظام به شما آمده و با توجه به انتخابات آينده مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، اصل تولي و تبري بايستي يکي از نکات مد نظر براي انتخاب افراد باشد.

سعيدي، "مخلوط شدن حق با باطل"، تضعيف محور ولايت ، تحير و ترديد مردم و بروز اختلافات و چندقطبي شدن را چهار پيامد عمده عدم تولي و تبري داشتن در مساله ولايت دانست.

وي با اشاره به " مرزبندي با خودي و بيگانه " به عنوان سومين اصل ولايت گفت: در حکومت اسلامي بايد پست ها و مسندهاي حکومتي، در اختيار کساني قرار گيرد که پوست، گوشت و خونشان در تبعيت از رهبري و تقيد به اصول ديني عجين باشد.

وي راه شناخت افراد ولايتمدار را مراجعه به زندگي، سيره و سنن حضرت فاطمه زهرا(س)، جناب عمار و ياسر دانست و افزود: اگر ولايتمداران به اين نوع تهديد، بي اهميت باشند به انقلاب لطمه هاي جبران ناپذيري وارد مي شود.
 
نماينده ولي فقيه در سپاه، چهارمين اصل ولايت را "تعقل در برابر تکليف ولايتمداران" بر شمرد و تصريح کرد: اين بدان معناست که آحاد جامعه، نسبت به رفتار گذشتگان چه در صدر اسلام و چه در اعصار بعد، نقد مي کنند اما با کساني که امروز همان رفتار طلحه و زبير را در پيش گرفته اند تسامح و تساهل نشان داده ايم.

حجت الاسلام سعيدي، با بيان  "اصل تعبد و تعقل نسبت به محور ولايت" به  صلوات شعبانيه اشاره کرد و افزود: در زمينه همراهي با ولايت، تنها کساني موفق هستند که همراه و همگام باشند و نه عقب تر و نه جلوتر حرکت کنند.

وي در خصوص اصل پنجم ولايتمداري ادامه داد: در زمان حرکت اباعبدالله به سمت کوفه، تنها سي و چند نفري بودند که بدون خواستن دليل حرکت، با ايشان همراه شدند و لذا امام حسين(ع) هم در جواب عده اي معدود بنا به شرايط، از جواب هاي اقناعي استفاده نکردند.

"عدم تحميل نظريه ها"، يکي ديگر از اصول حاکم بر ولايتمداري بود که نماينده مقام معظم رهبري در سپاه پاسداران در اين همايش به آن پرداخت و تاکيد کرد: نبايد اجازه داد تا برخي خواص، نظر خود را بر ولايت تحميل کنند، همانگونه که در زمان اميرالمومنين(ع) حَکَم را برايشان ترجيح دادند، در انتصابات، تقسيم بيت المال و عدم جنگ با معاويه بر ايشان فشار آوردند.
 
وي ادامه داد: در دوران کنوني هم مسائل حساسي به ميان آمده است، مساله هسته اي ايران که هيچ گاه به عنوان يک تهديد مد نظر آمريکا نبوده است، تنها با دو شرط پذيرش حق غني سازي و رفع تحريم ها، مورد موافقت و قبول طرف ايراني هستند.
 
حجت الاسلام سعيدي خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مردم کشور بايستي مسائل را از درون نگاه کرده و با اتکا بر خود و سرمايه هاي ملي راه پيشرفت و تعالي کشور را در پيش گيرند.

وي ، "دفاع از همه جوانب"  را اصل هفتم و مهمترين اصل ولايتمداري دانست و گفت: در دفاع از ولايت، آحاد جامعه مي بايد چه با مال و چه با جان، در اين راستا تلاش کرده و حقانيت ولايت را اثبات نمايند.

سعيدي يکي از مهمترين دفاع ها از ولايت را حضور در پاي صندوق هاي راي و انتخاب افراد اصلح و ولايتمدار براي سرنوشت کشور است.
 
وي در ادامه اين برنامه در پاسخ به سوالات شرکت کنندگان مبني بر آينده مذاکرات هسته اي ايران بيان داشت: تيم هسته اي با کمال جديت مذاکرات را انجام داده است اما طرف مقابل، زياده خواه و غيرقابل اعتماد است، البته روش زمامداران غربي در اين 200سال اخير، اينگونه بوده است. آنچه مي بينيم اين است که طرف ايراني مذاکرات را با منطق و استدلال همراه با شفافيت دنبال مي کنند و اين طرف مقابل هستند که بايد بعد از چندين بار راستي آزمايي ايران، صداقت خود را اثبات و مذاکرات را سرانجام دهند.

انتهاي خبر/ح
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۳:۲۸

28 Dec 2019