۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۷۴۳۶
بيکاري کارگران اردلي به لطف واردات کالاي چيني

نفس‌هاي آخر دومين کارخانه پمپ و کيوم کشور!/ اقتصاد مقاومتي اصل فراموش شده در مديريت اقتصادي و صنعتي

رکود بازار خريد و فروش پمپ وکيوم و همچنين حمايت نکردن دولت از توليدکنندگان، دومين کارخانه توليدي کشور در شهرستان اردل را با بحران مواجه کرده است و باعث خانه‌نشين شدن کارگران اردلي شد.
نفس‌هاي آخر دومين کارخانه پمپ و کيوم کشور!/ اقتصاد مقاومتي اصل فراموش شده در مديريت اقتصادي و صنعتي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، براساس نظرات کارشناسان و مسئولان حمايت از واحدهاي توليدي و صنايع کوچک يکي از مؤثرترين راه‌ها براي عبور از بحران بيکاري و رسيدن به اهداف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.

در حالي‌که اين روزها بيکاري مهم‌ترين دغدغه کشور و مردم استان چهارمحال و بختياري و به‌خصوص مردم شهرستان اردل است، عدم توجه و حمايت از توليدکنندگان، اين شهرستان را به سمت ورشکستگي و تعطيلي سوق داده و آمار بيکاري را بيشتر کرده است.

حالا با اين وضع و اوضاعي که شهرستان اردل در بيکاري رتبه اول را استان دارد اگر از توليدکنندگان حمايت نشود و تحولي در اين حوزه صورت نگيرد تعطيلي‌هايي از اين قبيل باعث رشد بيشتر بيکاري در شهرستان مي شود که اين يک معضل بزرگ اجتماعي است و نياز به تصميماتي جدي دولت براي رفع اين مشکل اساسي است.

پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري مبني‌بر عدم اتکا به نفت و اقتصاد توليدمحور، ضروري است تا توجهي فراتر از شعار شود.


اين روزها غبار رکود اقتصادي بر روي دومين کارخانه پمپ وکيوم کشور و تنها کارخانه توليدي شهرستان اردل نشسته است به گونه‌اي که اين کارخانه در آستانه تعطيلي است و حمايت از واحدهاي توليدي يکي از موثرترين راه‌ها براي عبور از بحران بيکاري و رسيدن به اهداف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.

اشتغال‌زایی نیازمند توجه جدي به توليدات داخلي است


 
اميدعلي هادي سرپرست کارخانه توليدي پمپ وکيوم مريک شهرستان اردل در گفت‌وگو با هفت چشمه با اشاره به وضعيت بيکاري در شهرستان، تعطيلي بخشي از اين کارخانه و بيکاري برخي از جوانان شهرستان اردل به دليل حمايت نکردن دولت اظهار کرد: اين کارخانه حدود پنج سال است که در عرصه توليد پمپ وکيوم با ۵۰ کارگر به صورت مستقيم و غيرمستقيم فعاليت مي کند اما به دليل رکود اقتصادي و به فروش نرسيدن کالاي اين کارخانه و عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران ۳۰ نفر از کارگران اخراج شدند.

هادي افزود: اگر به دنبال اشتغال هستيم بايد توجه جدي به توليد داخلي داشته باشيم که در اين زمينه مردم و مسئولان بايد دست‌به‌دست هم دهند تا از توليد داخلي حمايت شود.

وي بيان کرد: دولت براي حمايت از توليد مي‌تواند با ايجاد مشوق براي حمايت و رونق توليد داخلي قدم بردارد چراکه نياز جامعه امروز ما بحث توليد داخلي است.

دولت برای افزایش رونق و تولید، مردم را زير چتر حمايتي خود قرار دهد

هادي تصريح کرد: به طور يقين توليد داخلي با فرهنگ جامعه هم‌خواني دارد و کالاي يک کشور که جامعه ما هيچ آشنايي با آن ندارد مسلماً در جامعه ما نيز کاربردي ندارد.

سرپرست کارخانه توليدي پمپ وکيوم مريک شهرستان اردل با بيان اينکه دولت بايد براي حمايت از توليد داخلي اعتماد و امنيت در سرمايه‌گذاري ايجاد کند، افزود: براي رونق و افزايش توليد ضرورت دارد دولت با برنامه‌ريزي مردم را زير چتر حمايتي خود قرار دهد.

هادي عنوان کرد: درصورتي‌که مردم سرمايه‌هاي خود را وارد توليد کنند، می‌تواند در يک بازار رقابتي سالم توليد بيشتر و باکيفيتي شکل بگيرد.

وي با اشاره به اينکه دولت مي‌تواند با پرداخت تسهيلات کم‌بهره به توليد داخلي کمک کند، بيان کرد: دولت پس از پرداخت تسهيلات مي‌تواند بر نحوه هزينه آن نظارت کند تا در زمينهٔ توليد صرف شود.

سرپرست کارخانه توليدي پمپ وکيوم مريک شهرستان اردل با بيان اينکه ورود کالاهاي چيني به بازار اقتصاد کشور را در لبه پرتگاه قرار داد گفت: براي اينکه اقتصاد مقاومتي که شعار چندين ساله مقام معظم رهبري است به تحقق برسد بايد دولت جلوي ورود کالاي چيني را بگيرد و از توان و ظرفيت هاي داخلي کشور حمايت کند تا به زودي شاهد شکوفايي اقتصاد کشور باشيم.

بيکاري در شهرستان اردل بيداد مي‌کند

هيبت الله خسروي يکي از کارگران اين کارخانه که مشغول به کار بود در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: بيکاري در شهرستان اردل بيداد مي کند.

وی ادامه داد: تنها کارخانه اي که تعدادي از جوانان ما در آن مشغول به کار بودند به دليل حمايت نکردن دولت از توليدات داخلي خانه‌نشين شدند، انتظار داريم دولت تدبير و اميد براي اينکه شاهد معضل بيشتر بيکاري در اين شهرستان و کشور نباشيم از توليدات داخلي حمايت کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۲:۴۳

11 Jan 2020