۰
plusresetminus
مهمترين وعده زمين مانده مسئولان استاني براي سال هاي متوالي تکمیل کارخانه فرومنگنز است به اميد آنکه بدعت "وعده درماني" به مردم کاهش يابد و مديران پس از بررسي همه جانبه و به دور از هيجان و شتاب زدگي، از وضعيت پروژه ها اطلاع رساني کنند.
چشم مردم بن به راه تکمیل کارخانه فرومنگنر سفید شد/ گره کوری که با وعده هیچ مسئولی باز نشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر؛ اقتصاد شهرستان بن برمبناي کشاورزي شکل گرفته است و کمتر از پروژه هاي صنعتي و معدني بهره برده و همين امر باعث شده تا اين شهرستان نتواند در بين شهرهاي توسعه يافته استان چهارمحال و بختياري  قرار گيرد، به همين دليل احداث و افتتاح اين کارخانه مي تواند تاثير بسزايي در توسعه بافت داشته باشد.

بيکاري و مهاجرت دو  معضل اساسي در شهرستان بن بوده که نه‌تنها با گذشت زمان اين وضعيت بهتر نشده بلکه روز به روز شدت يافته و به يکي از معضلات اساسي اين شهرستان تبديل شده است.

نبود صنايع مادر و فراهم نبودن موقعيت هاي شغلي براي جوانان موجب شده تا  جوانان اين شهرستان براي يافتن شغل مناسب به شهرهاي بزرگ تر مهاجرت نموده و جمعيت اين شهرستان رو به کاهش برود؛ وعده هاي مختلف مسئولين شهرستاني و استاني نيز تاکنون گره اي از کار باز نکرده و همچنان چشم مردم به راه آمدن صنايع مادر به اين شهرستان است.

سالي که "مي شود" و "خواهد شد" به دم دستي ترين فعل خبري برخي مديران استاني مبدل شد تا با جاشني زماني از «آينده نزديک»، وعده هايي را رسانه اي کنند، اما بسياري از اين "مي شود" ها محقق نشد!

به گزارش زنگ خبر؛ اشکال و ايرادي که دلايل مختلفي نظير عدم تخصيص به موقع و کافي اعتبارات تا موانع فني پروژه هاي عمراني در آن دخيل است، اما جاي گلايه آنجاست که مسئولان بابت بدقولي هاي شان نه توضيحي مي دهند و حتي بعضا با عدم پاسخگويي به رسانه ها، تلاش دارند چراغ خاموش و بي صدا از کنار وعده شان بگذرند.


 
ساخت کارخانه فرومنگنز مهم‌ترین وعده زمین‌مانده مسئولان در بن

مهمترين وعده زمين مانده مسئولان استاني براي سال هاي متوالي تکمیل کارخانه فرومنگنز است به اميد آنکه بدعت "وعده درماني" به مردم کاهش يابد و مديران پس از بررسي همه جانبه و به دور از هيجان و شتاب زدگي، از وضعيت پروژه ها اطلاع رساني کنند.

کارخانه فرومنگنز شهرستان بن ازجمله کارخانه هايي است که با افتتاح آن از آمار مهاجرت و بيکاري در اين شهرستان کاسته شده و در اقتصاد مقاومتي نيز نقش بسزايي ايفا مي کند.


پس از چهار سال از حرف و حديث آنطور که پيداست ساخت اين کارخانه به نصف هم نرسيده است.

سوله ها و ساختمان هاي اين مرکز  به اتمام رسيده اما هيچ دستگاهي براي توليد يا به راه انداختن چرخ کارخانه در آن نصب نشده است.

عدم پاسخگویی صاحب کارخانه فرومنگنز در شهرستان

طي پيگيري هاي خبرنگار زنگ خبر براي ارتباط با صاحب کارخانه و  تماس هاي نگهبان با صاحب کارخانه وي حاضر به توضيح و حتي صحبت با خبرنگار ما نشد و حتي اجازه عکس برداري از داخل کارخانه را به ما ندادند.

کارخانه اي که قرار بود در سال ۱۳۹۱ به بهره برداري برسد اما متاسفانه شايد تا پنج سال ديگر هم اتفاقي نيفتد.

مساحت اين واحد توليدي 6 هزار و 700 مترمربع و  با احداث اين واحد توليدي 15 هزار تن به ظرفيت توليد سالانه فرومنگنز کشور اضافه مي‎شود.

 اشتغال‌زايي اين طرح در فاز اول حدود ۱۰۰ نفر است که در مراحل تکميلي تا ۳۰۰ نفر قابل افزايش است.

با وجود اين امر، مسئولان و حتي سرمايه گذاران اين طرح بايد اندکي به فکر جوانان و اشتغال جوانان باشند تا اين شرکت پس از سال هاي متمادي بتواند خط توليد خود را فعال کرده و سبب حل  مشکلات اشتغال جوانان منطقه شود.

باز شدن کلاف سر در گم اين کارخانه بزرگ توليد عزم جدي مسئولين را طلب مي کند تا شاهد توليد و حتي صادرات محصولات اين کارخانه باشيم.

منابع گزارش زير از خبرگزاري هاي رسمي و پايگاههاي اطلاع رساني استاني مي باشد که لينک آن ها به عنوان مستندات در دسترس خوانندگان است.

ورود محموله 102 تني تجهيزات فني مجتمع ملي فرومنگنز بن

نخستين محموله 102 تني تجهيزات فني فرومنگنز بن وارد سايت اين مجتمع شد .
http://www.yjc.ir/fa/news/4023821/

مديرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري:کارخانه فرومنگنز چهارمحال و بختياري دهه فجر 95 افتتاح مي شود

https://www.mehrnews.com/news/3767554/
 

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: کارخانه فرومنگنز شهر بن با ظرفيت توليد سالانه 120 هزار تن سال 92 بهره‌برداري مي‎شود.


گنجي با بيان اينکه اين واحد توليدي تا سال 92 به بهره‌برداري مي‎رسد، افزود: ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده در اين واحد توليدي 96 ميليارد ريال است که اين ميزان اعتبار از محل اعتبارات آمايش صنعتي تأمين مي‎شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910430000255


طرح متالوژي آسيا در شهرستان بن به بهره‌برداري مي‌رسد

رئيس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختياري بيان کرد: همچنين طرح متالوژي آسيا که توليد کننده فرومنگنز است در شهرستان بن با 80 درصد پيشرفت فيزيکي در حال تکميل است که در حال حاضر منتظر 10 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري است که با پيش‌بيني‌هاي انجام شده به زودي با 200 نيروي انساني به بهره‌برداري مي‌رسد، طرح بازيافت زباله با 2 هزار ميليارد و کارخانه آهک هيدرات با 300 ميليون يورو نيز ظرف 3 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/04/16/1457427/


استاندار در شوراي برنامه ريزي شهرستان بن: بهره برداري از كارخانه فرومنگنز بن تا آخر سال95

در اين نشست مقرر شد بهره برداري از كارخانه فرومنگنز بن تا آخر امسال، ساماندهي گلزار شهداء، نصب المان در محل گلزار شهداي گمنام، تكميل بند خاكي ويژه آبخيزداري در روستاي بارده و تكميل جاده بين مزاره شهرستان بن تا آخر امسال انجام شود

http://www.ostan-chb.ir/ShowPage.aspx?page_=news&lang=1&tempname=main&sub=35&PageID=15084&PageIDF=34


اينها تنها بخشي از اخبار موجود در رابطه با كارخانه فرومنگنزشهرستان بن بود

از مسئولان شهرستان بن انتظار مي‌رود که نسب به وضعيت اين کارخانه رسيدگي بيشتري داشته باشند تا شايد اين شهرستان که آمار بيکاري و مهاجرت بالايي دارد قدري رنگ و بوي رفاه را ببيند.

پايگاه خبري تحليلي زنگ خبر، آمادگي انعکاس پاسخ مسئولين به شهروندادن را دارد.

انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۲:۲۶

27 Dec 2019