۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۲۵۶۸
امام جمعه بن:

ما براي زنده نگه داشتن شعار هيهات من الذله سيدالشهدا در صحنه خواهيم ايستاد

ملت بزرگ ايران همه سختي ها را براي حفظ اقتدار و عزت انقلاب اسلامي به جان خريدند و هدف زنده نگه داشتن سعار و پيام سيدالشهدا "هيهات منه الذله" است.
ما براي زنده نگه داشتن شعار هيهات من الذله سيدالشهدا در صحنه خواهيم ايستاد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه بن در خطبه هاي اين هفته اين شهر گفت: برخورد سيد الشهدا در برابر افراد گنه کار الگويي تمام نما در مباحث امر به معروف و نهي از منکر است.

غضنفري ضمن اشاره به ماجراي جواني که محب گنه بوده و در مقابل سيد الشهدا عليه السلام اعتراف به اين حب مي کند؛ گفت: نحو برخورد سيدالشهدا عليه السلام با اين جوان خطاکار راه را براي اين امر حياتي " امر به معروف و نهي از منکر" به ما نشان مي دهد.

وي به پنج شرطي که آن حضرت براي جوان گذشتند اشاره نمود و افزود: امام حسين عليه السلام پنج شرط براي براي انجام گناهان اين جوان در نظر گرفت که اولين مورد آن نخوردن روزي خدا است.

غضنفري تاکيد کرد: خداوند متعال با اراده و اختيار خود روزي افراد را تعيين مي کند و هرگاه شخصي توانست روزي خود را به غير از خداوند متعال بدست آورد مي تواند گناه کند.

امام جمعه بن دومين شرط اساسي براي انجام گناه را خروج از ولايت خداوند عنوان کرد و گفت: امام حسين عليه السلام دومين شرط را خارج شدن از ولايت خداوند مطرح نمودند.

غضنفري گفت: شرط سوم مکاني است که خداوند متعال حاضر نباشد و هيچ گاه اين شرط محقق نخواهد شد چراکه خدا از رگ گردن به افراد نزديک تر است.

وي پنجمين شرط را مانع شدن در برابر مرگ دانست و گفت: برطبق اين روايت هرگاه بنده اي بتواند جلوي مرگ خود را بگيرد و اگر مرگ آن فرا رسد آن را براي يک روز هم به عقب بيندازد مي تواند به گناهان خود ادامه دهد.

غضنفري گفت: آخرين شرط انجام گناه جلوگيري از ورود به جهنم است.

وي خاطرنشان کرد: خدواند متعال عادل بوده و همه دستورات الهي و جهان بر اساس عدل الهي چيده شده است و هيچ گاه معصيت کار با شخصي که خود را از گناه حفظ کرده است مساوي نخواهد بود و اگر شخصي بتواند از ورود به جهنم جلوگيري کند مي تواند گناه کند.

امام جمعه بن تاکيد کرد: اين پنج اصل اساسي سيدالشهدا سرشار از توحدي و معاد است و براي اينکه ما از گناه دوري بکنيم بايد اين دستورالعمل ها به باور و اعتقادات قلبي ما برسد.

وي تصريح کرد: رضايت خداوند متعال و خشنودي او بايد سرلوحه امور ما قرار بگيرد حتي اگر در اين راه رضايت مردم نباشد ؛ خدا شافعت خواهد نمود.

غضنفري به تولد امام حسين عليه السلام و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: پاسداري از انقلاب اسلامي وظيفه تک تک ما بوده و بهترين الگو در پاسداري سيدالشهدا عليه السلام است که با الگو گيري از ويژگي هاي بسيار قيام عاشورا مي توانيم هميشه پيروز ميدان باشيم.

وي اخلاص در عمل را ويژگي اصلي و بارز سيدالشهدا عنوان کرد و افزود: اعتماد به خداوند متعال باعث شد چنانچه سيدالشهدا شهيد شدند و اهل بيت ايشان به اسارت کشيده شدند نام و آوازه ايشان و قايم عاشورا هر روز بيشتر از قبل شده و در عالم فراگير شود.

غضنفري جانبازان را شهداي زنده دانست و خاطر نشان کرد: جانبازان شهداي زنده اي هستند که براي انتقال پيام هاي شهدا ماندند و عاملي شدند تا افرادي که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند مقداري از فضاي آن دوران را درک کنند.

غضنفري تبيين فرهنگ و انديشه اصيل اسلامي توسط امام سجاد عليه السلام در شرايط حاکم بر آن دوران يکي از وظايف اصلي آن حضرت دانست و افزود: امام سجاد عليه السلام براي انجام اين وظيفه از دو روش بيان حقايق در قالب پند و اندرز؛ و تبيين انديشه ها در قالب دعا استفاده نمودند و صحيفه سجاديه يکي از آثار به جا مانده از آن حضرت است.

غضنفري به بيانات مقام معظم رهبري در دانشگاه امام حسين عليه السلام اشاره کرد و گفت: بيانات صريح و روشنگرانه امام خامنه اي بار ديگر راه را به خوبي ترسيم نمود و دسيسه هاي دشمنان را بيش از پيش آشکار کرد.

وي تصريح کرد: ملت شريف ايران تمام سختي ها و تحريم ها را براي محقق نمودن شعار قيام سيدالشهدا دانست و گفت: ملت بزرگ ايران همه سختي ها را براي حفظ اقتدار و عزت انقلاب اسلامي به جان خريدند و هدف زنده نگه داشتن شعار و پيام سيدالشهدا "هيهات منه الذله" است.


غضنفري گفت: نمي توانيم به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي اعتماد کنيم و بايد فرمايشات مقام معظم رهبري سرلوحه همه امور قرار بگيرند.

وي محصاره هاي اقتصادي را عاملي براي شکوفايي استعداد ها دانست و گفت: اولين ترحيم هاي اقتصادي در خرداد ماه ۵۹ صورت گرفت و پس از آن تا به امروز در اشکال مختلف شاهد انواع تحريم هاي اقتصادي بوده ايم اما آن چه روشن است اين است که نه تنها اين تحريم ها عاملي براي رکود و عقب رفتن ما نداشته بلکه روز به روز بر عزت و افتخارات ملت اسلامي ايران افزوده شده و براي بسياري از کشورها الگويي بي بديل شده ايم.

وي رمز موفقيت در اقتصاد را عملي کردن اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: نگاه به توليدات داخلي و خريد کالاهاي داخلي موجب مي شود که اقتصاد ما شکوفا شود و بسياري از مشکلات ما مرتفع گردد.

وي به خريد مردم از ساير شهرستان هاي استان اشاره کرد و گفت: کسبه ما بايد با يکسان نمودن قيمت ها در بازار، بازار خود را پويا نموده و مردم و مسئولين نيز براي رشد هرچه بهتر شهرستان بايد تا جايي که مي شود از کالاهاي داخل شهرستاني استفاده نمايند.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۲:۲۲

30 Dec 2019