۰
plusresetminus
مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندانهاي استان چهار محال و بختياري گفت: با هماهنگي واحد بهداشت و درمان اردوگاه حرفه آموزي و مسئول بهداشت اداره کل زندانهاي استان با هلال احمر شهرستان شهرکرد، ۴۰۹ نفر از مددجويان و ۸ نفر از کارکنان اردوگاه حرفه آموزي و کاردرماني استان واکسن مننژيت دريافت نمودند.
واکسيناسيون کارکنان و مددجويان اردوگاه حرفه آموزي و کاردرماني چهار محال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، با هماهنگي واحد بهداشت و درمان اردوگاه حرفه آموزي و مسئول بهداشت اداره کل زندانهاي استان با هلال احمر شهرستان شهرکرد، ۴۰۹ نفر از مددجويان و ۸ نفر از کارکنان اردوگاه حرفه آموزي و کاردرماني استان واکسن مننژيت دريافت نمودند.

اين واکسيناسيون توسط ۶ نفر از کارشناسان جمعيت هلال احمر شهرستان و با همکاري مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندانهاي استان و کارشناسان بهداشت و درمان اردوگاه حرفه آموزي و کاردرماني استان اجرا شد.

دکتر فرشيد پريدار ضمن اعلام اين خبر گفت: در راستاي حفظ بهداشت و ارتقاي سلامت جسمي و رواني مددجويان و جلوگيري از گسترش و شيوع بيماري‌هاي پرخطر در اردوگاه حرفه آموزي و کاردرماني استان با تزريق واکسن مننژيت، مددجويان و کارکنان، واکسينه شدند.

وي با قدرداني از جمعيت هلال احمر شهرستان شهرکرد، در تعامل سازنده با اداره کل زندانهاي استان و برگزاري كلاسهاي آموزشي مختلف افزود: جمعيت هلال احمر شهرکرد در مقوله هاي مختلف آموزشي و بهداشتي تعامل بسيار خوبي با زندانهاي استان داشته و دارد.

مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندانهاي استان با اشاره به اينکه واکسيناسيون در مقابل بيماري ها، نقش مهمي در سلامت افراد جامعه دارد و مي تو اند از مصاديق پيشگيري باشد، ضرورت توجه به سلامت زندانيان را خاطرنشان ساخت و افزود: يکي از اقداماتي که در زمينه تامين سلامت زندانيان صورت مي پذيرد، واکسينه نمودن آنان در مقابل بيماريهاست که اين مهم با تلاش تمامي واحدهاي بهداشت و درمان در زندانهاي استان در حال پيگيري و انجام است.

دکتر پريدار در ادامه گفت: عوامل عفوني زيادي مي توانند باعث ايجاد مننژيت شوند که از جمله آنها مي توان به ويروس ها و باکتري ها اشاره کرد و با توجه به اين که زندان يک مکان عمومي است و ضرورت دارد تا با نظارت مداوم نسبت به بيماريابي، واکسيناسيون، درمان و تجويز داروهاي مربوطه، زمينه هاي ابتلاي زندانيان به بيماري ها را از بين ببريم، که در همين راستا در راستاي تامين سلامت زندانيان بيش از ۴۰۹ نفر از آنان در مقابل بيماري مننژيت واکسينه شدند.

وي در پايان ضمن برشمردن راههاي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري افزود: براي جلوگيري و پيشگيري از بيماري کافي است از عوامل ويروسي و باکتريايي ايجاد کننده آن دوري شود و مهمترين راه براي پيشگيري از بيماري شستن دست ها به شيوه درست است و افراد با رعايت کردن اصول اوليه بهداشت تا حد زيادي مي توانند از اين بيماري پيشگيري کنند که براي مثال؛ پوشاندن دهان در حين سرفه و عطسه با دستمال، استفاده از وسايل شخصي مثل حوله، مسواک، ليوان آب و ظرف غذا و …از جمله همين روش هاست.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۱:۰۶

26 Dec 2019