۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۶۶۲۸
حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس:

خودروسازان آماده کاهش تعرفه واردات باشند

شاید بهترین راه این باشد که از یک سو، تعرفه سالیانه کاهش یابد و از سویی دیگر، قیمت گذاری به صورت آزاد انجام شود.
خودروسازان آماده کاهش تعرفه واردات باشند
به گزارش جهانبین نیوز، قیمت خودرو این بار در دالان تصمیم گیری های شورای رقابت گیر کرده است. یک بار خودروسازان از قیمت های اعلام شده ناراضی هستند و بار دیگر خاطر رییس جمهور از قیمت های اعلام شده مکدر می شود. مردم هم همیشه از این صنعت ناراضی هستند و کمتر کسی از قشر عادی جامعه پیدا می شود که با رضایت خاطر کامل خودروی ایرانی را برای سوار شدن انتخاب کند.

خودروسازان اصرار دارند که قیمت گذاری آزاد شود تا آنها مجبور نشوند هر چند وقت یک بار پرونده های خود را برای افزایش قیمت به شورای رقابت بفرستند. آنها می گویند صنعتی رقابتی دارند و نه انحصاری. اما مردم نظر دیگری دارند. مردم از قیمت ها به سطوح آمده اند و می گویند که قیمت ها با تکنولوژی این خودروها همخوانی ندارد.

بنابراین هیچ یک از سه ضلع صنعت خودروسازی ایرانی، از وضعیت قیمت و صنعت راضی نیستند. در یک سو مردم خواهان کاهش تعرفه و اتمام بساط دعواها و درگیری های قیمت خودرو هستند و از سوی دیگر خودروسازان تمایل دارند بدون وجود آقابالاسر قیمت گذاری را انجام دهند. بنابراین شاید بهترین راه این باشد که از یک سو، تعرفه سالیانه کاهش یابد و از سویی دیگر، قیمت گذاری به صورت آزاد انجام شود.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد می گوید: «ما دیر یا زود امکان دارد عضو سازمان تجارت جهانی شویم. در آن زمان باید تعرفه ها استاندارد شود. بنابراین چه بهتر که ما هرچه زودتر خودمان را آماده کنیم. این موضوع در دور گذشته مجلس مطرح شد. بالاخره یک زمانی باید تعرفه های ما به سطح تعرفه های جهانی برسد. بنابراین تصویب شد تا سالیانه تعرفه ۵درصد یا بیشتر تعرفه کاهش یابد تا زمانی که خودروسازی ما حالت رقابت پیدا کند.»

وی افزود: «اگر برخی از حمایت ها انجام شود کاهش تعرفه ها هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد به شرطی که حمایت هایی مانند وام، تسهیلات و برخی از حمایت های معنوی انجام شود.»

گروسی در حالی می گوید در مجلس نسبت به کاهش تعرفه سالیانه ۵درصدی اقدام شده است که مجلس برای سال جاری با کاهش تعرفه ها مخالفت کرد. گروسی تاکید می کند: «کاهش تعرفه بیشتر دست دولت است. خودروسازان باید برای کاهش تعرفه آمادگی داشته باشند ولی باید از آنها حمایت شود.»

به عقیده این عضو کمیسیون صنایع و معادن : «در تولید ۳عامل مهم است: کیفیت، قیمت تمام شده و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا. دولت و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کمک کنند و هم صنعتگران باید این ۳عامل را در تولیدات خود لحاظ کنند.»

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه خودروسازان باید برای کاهش تعرفه آمادگی داشته باشند، میگوید: «بالابودن تعرفه در عقب مانده بودن خودروسازی ایران بسیار موثر است. خودروسازان باید آمادگی کاهش تعرفه را داشته باشند و امروز این آمادگی بهتر شده است.»

انتهای خبر/
مرجع : افکار نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۳:۵۴

26 Dec 2019