۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۳۳۶۸
درشهرستان سامان/

اجراي طرح فرهنگي نوروز گاه در روستا هاي هدف گردشگري و پل تاريخي زمانخان

فرماندار شهرستان سامان از اجراي طرح فرهنگي نوروزگاه در روستاي هاي هدف گردشگري و پل تاريخي زمانخان خبر داد و گفت: پايه اساسي طرح نوروزگاه فرهنگي است و در راستاي تقويت وحدت و انسجام ملي است.
اجراي طرح فرهنگي نوروز گاه در روستا هاي هدف گردشگري و پل تاريخي زمانخان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما  طرح فرهنگي نوروزگاه احياي ميراث ناملموس و تقويت وحدت و انسجام ملي است، اين طرح، آشنايي مردم با رويدادهاي فرهنگي نوروز است. در اين برنامه، سنت‌ها و آداب‌ و رسوم نوروزي مناطق مختلف در شهر ما به نمايش گذاشته مي‌شود، با توجه به اينکه بسياري از رسوم و آئين هاي مرتبط با نوروز در دهه هاي اخير به دست فراموشي سپرده شده اند، اجراي چنين رسومي در قالب طرح ملي نوروز گاه بسيار ضروري به نظر مي رسد و يکي از برنامه هاي متفاوت در جهت استقبال از مسافران و مهمانان نوروزي در شهرستان سامان اجراي طرح فرهنگي نوروزگاه مي باشد.

فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه شعار سال ۹۶ با شعار خدمات متفاوت است، بيان داشت: در سال جاري طرح فرهنگي نوروز گاه در دو روستا هدف گردشگري در بخش هاي زاينده رود و مرکزي و در مجموعه تاريخي و گردشگري پل زمانخان برگزار شود.

سعيد صالحي با بيان اينکه شهرستان سامان يکي از شهرستان هاي گردشگري است و اجراي طرح فرهنگي نوروزگاه يکي از برنامه هاي عمده شهرستان در ايام نوروز در اين شهرستان است، اذعان داشت: در اين طرح آداب و روسوم و آيين هاي فراموش شده شهرستان به نمايش گذاشته مي شود و موجب ايجاد شادي و نشاط و اجراي برنامه هاي متنوع براي مسافران و گردشگران شهرستان است.

صالحي افزود: در استان چهارمحال و بختياري طرح فرهنگي نوروزگاه در شهرستان هاي سامان، شهرکرد، بروجن و فارسان در ايام نوروز برگزار مي شود.

وي با بيان اينکه ستاد تسهيلات سفر ويژه نوروز ۱۳۹۶ با شعار خدمات متفاوت در شهرستان سامان انجام خواهد شد افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده، بازارچه هاي دائمي و موقت صنايع دستي را در نقاط گردشگري پيش بيني نموده ايم که همچنين برپايي جشنهاي نوروزي به مناسبت ثبت جهاني نوروز را در دستور کار خود قرار داده ايم که اميد است در سطح شهر سامان و روستاهاي بخش مرکزي و زاينده رود براي مسافران و مهمانان نوروزي داشته باشيم.

صالحي به راه اندازي کمپ هاي بين راهي به عنوان استراحتگاه هاي جاده اي براي توقف کوتاه مدت مسافران و گردشگران به اين شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: در اين راستا آموزش نيروهاي خدمات رسان به خصوص دست اندرکاران ادارات، بخشداران و دهياران در اين خصوص ارائه آموزش هاي لازم به آنان برنامه ريزي شده است.

وي يادآور شـد: با دستگاه‌هاي امدادي، خدماتي و کشيک در ايام نوروز با ادارات و اصناف مختلف جهت برنامه ريزي هاي خدمات سفر مطلوب به مسافران و گردشگران انجام شده است.

فرماندار شهرستان سامان با تاکيد بر اينکه در سال جاري آمادگي زيرساخت هاي بهداشتي بهتر از سال گذشته برنامه ريزي شده است تصريح کرد: تفاوت ديگر در زمينه خدمات دهي مطلوب تر به مسافران و مهمانان نوروزي، هتل ۷۰ تختخوابي در روستاي صادق آباد از توابع بخش زاينده رود مي باشد که تقريباً امکانات و زيرساخت هاي خوبي براي گردشگران مهياء شده است.

صالحي با اشاره بر اينکه حدود ۷۰ مدرسه در سطح شهرستان سامان به عنوان اسکان مسافران فرهنگي و غير فرهنگي آماده سازي شده است تا بتوانيم خدمان ارزنده اي به مسافران و مهمانان نوروزي ايفاء کنيم، عنوان کرد: در سه نقطه اين شهرستان با برپايي ايستگاه هاي راهنماي گردشگر، با هماهنگي هاي شهرداري، شوراهاي شهر، دهياران و هلال احمر شهرستان برنامه ريزي هاي مطلوبي در اين خصوص به تصويب رسيده است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۱:۴۶

15 Jan 2020