:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> اينجا کوهرنگ هست اما زير ساخت نيست! | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۲۵۱۳
شهرستان پر جاذبه اما بدون امکانات؛

اينجا کوهرنگ هست اما زير ساخت نيست!

شهرستان کوهرنگ به دليل داشتن ظرفيتهاي بي شمار در بخش گردشگري، هرساله شاهد رشد ورود و اقامت گردشگران است اما هنوز زيرساختهاي گردشگري در اين شهرستان متناسب با ظرفيتهاي کم نظير آن نيست چيزي که همت مسئولان استاني را مي طلبد اما دريغ از يک قدم کوچک.
اينجا کوهرنگ هست اما زير ساخت نيست!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، شهرستان کوهرنگ يکي از اصلي ترين مکانهای زيست عشاير ايران است که شيوه های زندگي جذاب آنها و تعامل زيبايشان با طبيعت يکي از زيباترين و کمياب ترين جلوه های گردشگری ايران را رقم زده است.

شهرستان کوهرنگ به دليل داشتن ظرفيتهاي بي شمار در بخش گردشگري، هرساله شاهد رشد ورود و اقامت گردشگران است اما هنوز زيرساختهاي گردشگري در اين شهرستان متناسب با ظرفيتهاي کم نظير آن نيست چيزي که همت مسئولان استاني را مي طلبد اما دريغ از يک قدم کوچک.

چهارمحال و بختياري يکي از استان‌هاي کشور است که داراي پتانسيل‌هاي گردشگري فراواني از جمله طبيعت زيبا و مکان هاي تاريخي است.
 
شهرستان کوهرنگ به دليل دارا بودن جاذبه هاي طبيعي گردشگري يکي از مکا‌ن‌هايي است که ظرفيت تبديل شدن به يک منطقه توريست ملي را دارد و از ساليان دور نيز اين موضوع براي اين شهرستان مطرح بوده، اما هنوز به نتيجه‌اي نرسيده است.
 
از سوي ديگر زماني که مسافران و گردشگران به اين مکان سفر مي‌کنند، به دليل عدم وجود زيرساخت‌هاي لازم فرار را بر قرار ترجيح دهند.

با اين حال با وجود رشد سالانه ورود گردشگران به کوهرنگ، طي سالهاي اخير شاهد توسعه زيرساختهاي گردشگري نبوده ايم و اين در حالي است که گردشگري يکي از اصلي ترين محورهاي توسعه اين استان شناخته مي شود.
 
و انتظار مردم کوهرنگ اين است که دستگاه های اجرايي کمبود زيرساختها اين شهرستان را جبران کنند.
 
اگرچه، توسعه صنعت گردشگري يک کار فرا دستگاهي و زنجيره اي است که در آن همه دستگاههاي اجرايي و خدمات رسان به نسبتهاي مختلف نقش دارند بنابراين اين دستگاهها شرايط را براي زير ساخت هاي کوهرنگ بايد فراهم کنند.

با اين حال به رغم کمبود زيرساختها، امسال همه دستگاههاي اجرايي شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار و ساير نهادهاي مربوطه کوهرنگ تلاش کردند تا اين کمبودها کمتر ديده شود و شاهد برنامه ريزي بهتري نسبت به سالهاي اخير در خدمات رساني به مسافران بوديم اما به اندازه کافي نبود.
 
بهداشت اماکن گردشگري، امنيت و وجود خدمات لازم در اين اماکن، امدادرساني، اسکان، امنيت جاده ها و … از جمله مواردي بود که دستگاههاي متولي تلاش کردند تا وضعيت اين شاخص ها را ارتقا دهند اما همت بيشتري را مي طلبد.
 
به نظر مي‌رسد گردشگري ايران در مسير نويني قرار گرفته و گردشگران به شيوه‌هاي مختلف به شناسايي و بهره‌گيري از مقاصد ناشناخته مي‌پردازند اما مساله اساسي که در اين ميان وجود دارد، بحث اولويت گردشگري پايدار و بعد از آن پايداري گردشگري است؛ اتفاق ناخوشايندي که در اين ميان به وقوع پيوسته، اين است که نگاه نو به گردشگري هم در ميان مردم و هم سياست‌گذاران هنوز به بلوغ لازم نرسيده و فقط بعضي از پارامترهاي آن رشد کرده است.

بايد اين نکته را در نظر گرفت که لذت بردن از جاذبه هاي گردشگري زماني به اوج خود مي‌رسد که گردشگر امکان سفر و اقامتي توام با آرامش داشته باشد و همچنين نخواهد اين زيبايي را با خود به خانه ببرد؛ پس شايد تا آن زمان بهتر است به تماشاي اين زيبايي نرويم.

 مجموعه اين شرايط موجب شده تا سالانه بر رشد ورود و اقامت گردشگران در استان چهارمحال و بختياري افزوده شود و شهرستان کوهرنگ به عنوان مقصد جديد گردشگري در کشور شناخته شود.


انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۳:۵۲

16 Jan 2020