:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> فرهنگ غلط تيراندازي در عروسي؛ آيين هايي که به مصيبت تبديل مي شود | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۴۲۱۳
گزارش سلام لردگان

فرهنگ غلط تيراندازي در عروسي؛ آيين هايي که به مصيبت تبديل مي شود

استفاده از سلاح هاي شکاري و جنگي مجاز و غيرمجاز در مراسمات عروسي بيشتر از سايرموارد مرسوم در برخي از نقاط شهرستان لردگان مورد استفاده قرار دارد.
فرهنگ غلط تيراندازي در عروسي؛ آيين هايي که به مصيبت تبديل مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛  تيراندازي در مراسم عروسي در لردگان بارها منجر به وقوع حوادث ناگوار شده و به نظر مي رسد بايد راهکاري براي از ميان بردن اين فرهنگ غلط انديشيده شود.
تيراندازي عروسي را عزا کرد!، عروسي در لردگان به عزا تبديل شد، مرد 39 ساله در تيراندازي عروسي کشته شد، تيراندازي در مراسم عروسي يک کشته وچند مجروح بر جاي گذاشت، حاصل يک سنت غلط در شهرستان لردگان!

اينها بخشي از تيتر اخباري است که در خبرگزاري ها يا سايت هاي خبري منتشر مي شود و از مصيبتي براي خانواده هاي حاضر در آيين هاي عروسي يا عزاداري خبر مي دهد.

تيراندازي در مجالس عروسي، فرهنگ غلطي در شهرستان لردگان و ديگر شهرستان ها و استان هاي همجوار است که به درد فرهنگي تبديل شده، شاخ و برگ دوانده و معضلات ديگري نظير ازدواج هاي ناخواسته دختران را به سبب خون بها سبب شده است.

متاسفانه تيراندازي در مراسم عروسي در بين جمعيت فراوان و غالبا توسط افراد کم سن و سال و بدون تخصص صورت مي گيرد که اين مسئله گاها منجر به حوادث ناگواري مي شود.

وجود رسوم غلط در ميان سنت هاي تاريخي و پسنديده در ميان اقوم مختلف کشور هميشه مشکلاتي را به همراه داشته است که به نظر مي رسد بايد عقلاي هر قوم راهکاري براي از ميان بردن اين رسم هاي غلط بيابند و اجازه ندهند سنت هاي پسنديده و پذيرفته شده اي که از نياکان به ارث رسيده اينگونه دستمايه اشتباهات شود.

عروسي در لردگان به عزا تبديل شد

در پي تيراندازي يک نفر در مراسم عروسي، در روستاي "چمن بيد" شهرستان لردگان جان باخت و عروسي به عزا تبديل شد.

اين حادثه شامگاه شنبه رخ داد که بدنبال آن مرد 39 ساله اي که خود وي از اسلحه استفاده مي کرد، به علت سهل انگاري و برخورد ساچمه از ناحيه پهلو مجروح و به بيمارستان شهداي لردگان منتقل شد، اما به علت شدت جراحت جان باخت.

اين سنت غلط همه ساله تعداد زيادي کشته و زخمي برجاي مي گذارد، هرچند در اين خصوص نشست هاي مختلفي بين سران طوايف و قبايل مختلف برگزار شده است، اما همچنان شاهد اين اتفاقات هستيم.

شهرستان لردگان در فاصله 120 کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختياري قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /630ل

 
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۴:۴۷

2 Jan 2020