۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۹۶۴۳
امام جمعه بن:

صلح با معاويه صفتان باطل است/اجتماع عظيم اربعين حسيني تمثيلي از دولت امام زمان (عج)

امروزه نيز در جهان معاويه صفتان بي شماري داريم که برخي به باطل فکر مي کنند صلح و دوستي با آنان موجب از بين رفتن مشکلات درون کشور مي شود.
صلح با معاويه صفتان باطل است/اجتماع عظيم اربعين حسيني تمثيلي از دولت امام زمان (عج)
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر،حجت السلام سيد محمد تقي غضنفري خطيب جمعه بن گفت: در ايامي قرار داريم که سرتاسر متصل به نام اهل بيت (س) است.

غضنفري گفت: رهبرى از مفاهيم اضافى است؛ لذا رهبر بدون پيرو و پيرو بدون رهبر، معنايى ندارد. امام در برابر امت و امت در برابر امام، وظايفى دارند.


وي تصريح کرد: وظيفه ما در برابر امام از مسائل مورد ابتلاست كه در دنيا و قيامت از آن سؤال خواهد شد و براى شناخت وظايفمان نسبت به رهبر الهى، بايد به ‏دليل رهبري‏ اش، منزلتش نزد خداوند و حقوقش معرفت يابيم.


امام جمعه بن خاطر نشان کرد: وظيفه رهبران در برابر خدا و امت در «هدايت امت» خلاصه مى ‏شود؛ اما وظايف امت (مأموم) در مقابل اين رهبران كه همان حمايت و پيروى است، در ضمن عناوينى محقق مى‏ شود.


غضنفري معرفت و شناخت را از مهم‏ترين وظايف مأموم دانست و افزود: معرفت با علم فرق دارد؛ چون در مقابل علم، جهل است ولى در مقابل معرفت، انكار است، معادل فارسى علم، دانش است و معادل فارسى معرفت، شناخت. پس معرفت اخص از علم است.


وي گفت: مرتبه معرفت از علم بالاتر است؛ چون معرفت در جايى است كه تأمل و تدبر در آنجا وجود دارد؛ ولى علم، حضور صورت شى‏ء نزد ذهن است.


غضنفري تاکيد کرد: تكاليف معرفتى را همانند تكاليف عملى نبايد انكار كرد؛ مثل ايستاده نماز خواندن كه اگر كسى قدرت ايستادن نداشت، بايد نشسته بخواند؛ اما نبايد ايستاده بودن را انكار كند.


وي افزود: با محقق شدن معرفت، ايمان و اعتقاد و پس از آن اطاعت و عمل را بدست مي آيد و معرفت هرچه بيش‏تر و بهتر باشد، هدايتگرى نيز افزون خواهد شد؛ چون رهبر الهى واسطه هدايت و قرب بندگان به خداوند است.


غضنفري گفت: وظيفه رهبر الهى در برابر خلق، هدايت آنان به‏ سوى خداوند است پس براى معرفت به خدا و اطاعت از او، بايد هادى خود را بشناسيم تا بتوانيم به خداوند متعال برسيم؛ لذا عدم شناخت هادى، مساوى با عدم شناخت خداست.



امام جمعه بن گفت: معرفت امام در عبادت و اطاعت خدا نقش دارد و در مقابل اگر مخلوقات به فرمان پيشواى غير الهى گردن نهند، خداوند متعال ايشان را عذاب مى ‏كند.

وي تصريح کرد: رهبران الهى خود با عبوديت خداوند متعال به اين مقامات رسيده ‏اند؛ همان‏طور كه حضرت زين‏ العابدين(ع) فرمود: «على(ع) بنده‏اى صالح براى خدا و برادر پيامبر اكرم(ص) بود و به اين مقام نرسيد، مگر به‏ واسطه فرمانبردارى از خدا و پيامبرش و پيامبر نيز به اين مقام نرسيد، مگر به‏واسطه فرمانبردارى از خدا».



امام جمعه بن صلح امام حسن مجتبي (ع) را يکي از مسائلي دانست که که بدان توجه شده است و گفت: رازهايي در اين صلح نهفته شده که مي تواند درس عبرتي براي انسان ها باشد.


وي علت صلح امام حسن مجتبي عليه السلام را نبود ياران وفادار در اطرف آن حضرت داست و گفت: امام حسن مجتبي(ع) در خصوص صلح با معاويه مي فرمايند: "اگر ياراني داشتم که در جنگ با دشمنان خدابامن همکاري مي کردند، هرگز خلافت را به معاويه واگذار نمي کردم؛ زيرا خلافت بر بني اميه حرام است."


غضنفري گفت: امروزه نيز در جهان معاويه صفتان بي شماري داريم که برخي به باطل فکر مي کنند صلح و دوستي با آنان موجب از بين رفتن مشکلات درون کشور مي شود.


وي خاطر نشان کرد: حضور آمريکا در عراق نمونه بارز سلطه گيري اين مزدوران بر اين سرزمين است که تنها مشکلات اين کشور را بيشتر شده بلکه آرامش نيز از اين کشور رفته است.


غضنفري حضور کم رنگ در مراسمات رحلت پيامبر اعظم (ص) را يکي از ضعف هاي هيئتيون دانست و خاطر نشان کرد: امکانات هيئت ها با کمک هاي مردمي بوده و بايد براي اين نوع مراسمات از اين ابزار و وساليل استفاده شود و عدم حضور هيئت هاي مذهبي در اين مراسمات خلاف هيئت داري است.


وي تصريح کرد: شناختن چهره واقعي پيامبر اعظم (ص) و اهل بيت ايشان بايد در اين مراسمات صورت بگيرد تا گروهک هاي همچون داعش نتواندبا ايجاد چهره هاي کاذبي از جهان اسلام، در ميان مردم رعب و وحشت از اسلام را به پا کند.


وي سنت وقتف را يکي از سنت هاي نبوي دانست و افزود: وقف در زمينه برپايي روضهاي سيدالشهدا کم رنگ است و بايد به آن اهميت ويژه اي داد.


غضنفري اجتماع عظيم اربعين حسيني در بين الحرمين را اجتماعي بي نظير دانست و افزود: دشمنان اسلام با ديدن اين اجتماع عظيم آن هم با گذشت چندين سال از شهادت سيدالشهدا و با پاي پياده به خوبي درک کرد هيچ گاه در برابر اين مردم نمي تواند بايستاد.


وي اين اجتماع را نمونه بارزي از دولت امام زمان (ع) دانست و افزود: اين اجتماع نمونه اي از دولت امام زمان (عج) است که نشان گر اخلاص در ميان مسلمان و کمک به هم نوعان در دولت امم زمان (عج) است.


امام جمعه بن تلاش وافر مردم شريف عراق اعم از شيعه و سنى و كرد و عرب در تدارك اين شكوه بى ‏بديل و پذيرايى مهربانانه از زائرين كوى امام حسين(ع) را قابل ستايش و تقدير دانست و افزود: بزرگ‏ترين و بى ‏مثال‏ترين مجتمع سياسى معنوى جهان در كشورى برگزار گرديد كه به ‏زعم دشمنان اسلام، كشورى است ناامن و جنگ‏ زده و البته گرفتار فتنه تروريسم و عوامل خودفروخته داعش تأمين امنيت چنين مراسم عظيم و غيرقابل وصفى، براى كشورى كه مدت هاست با ناامنى ‏هاى گسترده دست و پنجه نرم مى‏ كند، غير قابل باور بود.

وي گفت: اين اجتماع از طرفى پيام هاى جدى و روشنى به سران استكبار و به ‏وجودآورندگان و حاميان داعش در منطقه دارد و از طرفى گواه اقتدار و ثبات و كارآمدى مديريت سياسى و امنيتى دولت مردمى عراق مى‏ باشد كه آن‏ هم بدون دخالت عوامل بيگانه و تنها با پشتوانه مردمى و به لطف خدا، بدون هيچ اتفاق و يا پديده خاصى به پايان رسيد.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۴:۰۰

27 Dec 2019