۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۴۸۶۳
لاريجاني در شهركرد:

رونق اقتصاد مقاومتي مستلزم تلاش حاكمان جامعه است/جامعه اسلامي بايد روحيه حماسي داشته باشد

علي لاريجاني رونق اقتصاد مقاومتي را با تلاش حاكمان جامعه مقدور دانست و گفت: يكي از وظايف سعادت براي كشور رسيدگي به موضوع رفاه و فعال كردن بخش اقتصادي جامعه است كه در حال حاضر يكي از مشكلات اساسي كشور است.
رونق اقتصاد مقاومتي مستلزم تلاش حاكمان جامعه است/جامعه اسلامي بايد روحيه حماسي داشته باشد
به گزارش جهانبین نیوز علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم كنگره شهدا در چهارمحال و بختياري اظهار كرد:امام علي (ع) در وصيتي به مالك اشتر او را به داشتن عاقبتي با سعادت و شهادت فرامي خواند.
  
وي بيان داشت: اين موضوع كه امام علي (ع) در نصيحت به بهترين سردارش برايش شهادت و سعادت مي خواهد نشان دهنده اين است كه شهادت اصل اصلي براي انسان و سعادت يك امر واقعي است كه باهم لازم و ملزوم است.

لاريجاني تاكيد كرد: شهادت ركن بسيار مهمي در زندگي است و پيامبر در اين زمينه فرمودند اگر مسلمان از دنيا برود در حالي كه عشق به شهادت در قلبش نباشد مانند يك منافق از دنيا رفته است.

وي ادامه داد: عزت و سرافرازي مومن در اين است كه اهل مجاهدت باشد و يك جامعه هم براي زندگي عزتمند بايد جهاد را در متن خود جاري و ساري كرده و خانواده شهدا در آن زندگي عزتمند داشته باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه هرگز نبايد فكر كنيم جنگ تمام شده خاطر نشان كرد: افرادي كه تفكر اينگونه دارند دچار غفلت شده و عزت مومن و جامعه در اين است كه اهل جهاد باشد.

لاريجاني با اشاره به سخن پيامبر در خصوص جهاد بيان داشت: تفاوت ايران با ساير كشورها در اين است كه در ايران جهاد جايگاه والايي دارد و از همين رو مردم با امنيت و عزت زندگي مي كند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه كشورهاي منطقه براي دفاع از مرزهاي خود نيازمند كمك كاخ سفيد هستند ادامه داد: اما در ايران حتي يك بخشدار هم موجوديت آمريكا را زير سوال مي برد .

وي با تاكيد براينكه حتي در زمان آرامش هم مسلمانان واقعي بايد آماده جنگ باشند خاطر نشان كرد: جامعه اسلامي بايد روحيه حماسي داشته باشد و حضور اين روحيه حماسي در كشور باعث ايجاد انگيزه و شهادت طلبي مي شود.

لاريجاني ادامه داد: در ايران خانواده شهدا سرشان را بالا مي گيرند چون باعث عزت و افتخار كشور شده اند.

وي تنها وجود روحيه شهادت طلبي را براي سعادتمندي كافي ندانسته و افزود: اين شراط لازم است اما شرط كافي نيست و براي سعادتمندي به اركان ديگر هم نياز است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي برنامه ريزي را ركن مهمي براي رسيدن به سعادتمندي دانست و گفت: انسان بايد براي رسيدن به رشد سياسي، اقتصادي و زنده بودن است.

وي با اشاره به اينكه بنا به فرموده رهبر آگاهي هاي سياسي براي انسان مهم ترين اصل است برنامه ريزي انسان براي ارتباط با خدا و بقيه انسان ها را از ديگر برنامه ريزي هاي مهم عنوان و تاكيد كرد: ارتباط انسان و مخلوقات را به دو بخش تقسيم كرد.

لاريجاني يك وجه ارتباط را، ارتباط با بستگان و وجه ديگر آن را ارتباط با جامعه عنوان و افزود: مسلمان بايد نسبت به جامعه حساس و در اين زمينه وظيفه دارد و نبايد بگويد اگر تروريست ها مسلمانان را در عراق مي كشد به ما ربطي ندارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضع گيري رهبر در حادثه منا تاكيد كرد: ما افتخار ميكنيم ملت پدري دارد كه اگر به ۵۰۰ نفر از آن تعرض شود با اقتدار مي گويد تا آخر ايستاده ايم.

لاريجاني با تاكيد بر اهميت تامين رفاه براي مردم بيان داشت: وظيفه فرد، فرد حكومت است كه براي مردم امكانات لازم را فراهم كرده و ايجاد شغل كند.

وي رونق اقتصاد مقاومتي را با تلاش حاكمان جامعه مقدور دانست و گفت: يكي از وظايف سعادت براي كشور رسيدگي به موضوع رفاه و فعال كردن بخش اقتصادي جامعه است كه در حال حاضر يكي از مشكلات اساسي كشور است.

وي با اشاره به اينكه ايران كشور فقيري نيست و نفت ، گاز و نيروي متخصص دارد ادامه داد: اين سرمايه عظيمي است اما ضعف در اين بحث بسيار چشمگير است.

لاريجاني تاكيد كرد: بايد توليد رونق يابد و كارخانجات بزرگ در كشور ايجاد گردد و در اين راستا ادارات كوچك شوند چون بودجه كشور را مي بلعند.

وي توزيع پول نفت در بين مردم را باعث ايجاد تورم دانست و تاكيد كرد: در شرايطي كه منطقه دچار آشفتگي است بايد به دنبال اقتصاد قدرتمندي باشيم براي حمايت ازكشور خود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي آشفتگي هاي منطقه را در زمان بعد جنگ جهاني دوم بي سابقه عنوان و تاكيد كرد: گروه هاي افراطي در منطقه ايجاد شده است و همه را كافر دانسته، دست به صلاح برده و شرايط زندگي را براي مردم منطقه سخت كرده است.

وي اولين مسئوليت را در قبال كشور عنوان و ادامه:اگر ايران توروريست ها را سر جاي خود ننشاند كشور خودمان به خطر مي افتد.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۰:۵۹

8 Mar 2020