۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۶۳۸۳
شاعر اهل بیت:

گرایش زیاد جوانان به اشعار آیینی در دهه 80/ لزوم شناسایی و حمایت از استعدادهای شعری در کشور

وحید قاسمی گفت: ما استعدادهای خاصی در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده داریم که به مراکز استان‌ها و پایتخت دسترسی ندارند؛ باید این افراد شناسایی کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم.
گرایش زیاد جوانان به اشعار آیینی در دهه 80/ لزوم شناسایی و حمایت از استعدادهای شعری در کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ وحید قاسمی شاعر اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص استقبال شاعران جوان از شعر آیینی و نحوه پرورش استعداد جوانان اظهار داشت: ما در دهه ۸۰ شاهد این بودیم که گرایش بسیار زیادی در نسل جوان به شعر اهل بیت و شعر آیینی دیده شد.

وی افزود: سازمان‌ها و نهادهایی هستند که در حوزه آموزش و هدایت این نسل فعالیت می‌کنند ولی به نظر من باید سیاست‌گذاری‌های کلان تری را در این حوزه انجام دهیم؛ چرا که ما استعدادهای خاصی در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده داریم که به مراکز استان‌ها و پایتخت دسترسی ندارند؛ باید این افراد شناسایی کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

شاعر اهل بیت در خصوص سبک زندگی پیرغلامان اهل بیت گفت: هم موضوع و هم موضع پیرغلامانی از جمله آقای سازگار و هم متن و هم بطن این بزرگواران اهل بیت است؛ آقای سازگار به معنای کامل کلمه یک زندگی اهل بیتی را سپری می‌کنند و می‌بینید زندگی این بزگوار و خانواده‌شان هیچ حاشیه‌ای نداشته است.

قاسمی گفت: مردم آقای سازگار را به اخلاق، انصاف می‌شناسند و ما شاعران ایشان را به عنوان یک پدر دلسوز و مهربان می‌دانیم، من در زندگی آقای سازگار این نکته را بسیار مهم می‌دانم که ایشان استادهای بسیار بزرگی داشتند و از راه شاگردی به این مرحله رسیدند و به نظر من نسل جوان اگر می‌خواهد در این مسیر به جایی برسد باید شاگردی کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۶:۵۸

9 Feb 2020