۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۳۷۷۴
رئيس خانه رياضيات کشور در بروجن:

برگزاري نخستين تورنمت رياضي ايران در بروجن/ دبير خانه مسابقات به مدت سه سال به بروجن واگذار شد

رئيس خانه رياضيات کشور گفت: مسابقات رياضي تورنمت ايران براي نخستين بار در کشور شبيه سازي روسيه مي شود.
برگزاري نخستين تورنمت رياضي ايران در بروجن/ دبير خانه مسابقات به مدت سه سال به بروجن واگذار شد
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، رئيس خانه رياضيات کشور در حاشيه افتتاحيه نخستين اردوي آموزشي برگزيدگان مسابقات رياضي تورنمت ايران در بروجن به خبرنگار کلار گفت: مسابقات رياضي تورنمت ايران براي نخستين بار در کشور شبيه سازي روسيه مي شود.

مجيد شريفي با بيان اين که هر ساله از کل خانه رياضيات در ايران دو تيمي که بالاترين امتياز را کسب ميکنند به روسيه اعزام ميکنيم، افزود: پس از آن به اين نتيجه رسيديم که تمام دانش آموزان نميتوانند به مسکو بروند به همين جهت چنين شبيه سازي که در مسکو انجام ميشود را اجرا کرديم.

وي با اشاره به اين که تورنمت رياضيات براي نخستين بار در بروجن برگزار مي شود، ابراز اميدواري کرد در سالهاي بعد بتوانيم به ميزباني خانه هاي رياضيات ديگر در کشور ادامه آن را برگزار کنيم.

شريفي با بيان اين که اين تورنمت به صورت تيمي در گروه هاي سه نفره برگزار مي شود، تصريح کرد: سطح سوالات هم به گونه اي است که به سوالات عمومي دانش آموزان برميگردد و زياد به مسائل رياضي ارتباط ندارد.

وي ادامه داد: دانش آموزان در رده سني اول، دوم و سوم دبيرستان در اين مسابقه شرکت ميکنند و يه طور کل دانش آموزان ميتوانند کاربرد رياضيات را در مسائل روزمره خود به کار برند.

رئيس خانه رياضيات ايران گفت: سعي کرديم در اين تورنمت از اساتيد به نام رياضي کشور از دانشگا هاي مختلف دعوت کنيم تا پروژه ها را در سطح بروجن بتوانيم براي دانش آموزان شبيه سازي کنيم.

شريفي ضمن بيان اين که چند تن از اعضاي گروه تورنمت شهرها در روسيه آموزش ديدند، گفت: اميدواريم هشت شهر مختلفي که از سراسر ايران در اين مسابقه شرکت ميکنند بتوانند با سطح علمي پرباري نسبت به رياضي به شهر خود بازگردند.

وي گفت: با توجه به اين که شوراي خانه هاي رياضيات به صورت هيئت مديره برگزار ميشود سعي برآن داريم تا حداقل به مدت سه سال حتي اگر مسابقات در شهر ديگر برگزار شود دبيرخانه مسابقات رياضيات توسط بروجن برگزار شود.


انتهاي پيام1020ج /۵۴۰/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۰:۴۸

19 Jan 2020